Προφανώς άλλοι λόγοι επέβαλαν την διατήρηση του κυρίου Κουρουμπλή στο χαρτοφυλάκιο διαχείρισης της μεγαλύτερης ελληνικής βιομηχανίας και όχι η επιτυχημένη μέχρι σήμερα πολιτεία του.
Επί της υπουργίας του έχουμε δει τόσα δυσάρεστα όσα σε κανέναν άλλον Υπουργό Ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια. Ναυάγια, τεράστια ρύπανση του Σαρωνικού, πρωτοφανείς εχθρικές προκλήσεις των Τούρκων εις βάρος του Λ.Σ., απαξίωση των αφυπηρετούντων ναυτικών και των οικογενειών τους, εξευτελιστικά επιδόματα χηρείας συζύγων ναυτικών, υποχώρηση του ελληνικού νηολογίου, ανικανότητα στην αντιμετώπιση των συσσωρευμένων προβλημάτων της ναυτικής εκπαίδευσης, σουρωτήρι τα θαλάσσια σύνορα κλπ.
Και ενώ ο διοικητικός φορέας της Ναυτιλίας μας ευρίσκεται σε κατάσταση ‘’laid up’’ (ψυχρής αργίας) ναυτιλιακές διοικήσεις άλλων χωρών εργάζονται μεθοδικά και μας προσπερνούν.
Η Κύπρος έχει δημιουργήσει τις τελευταίες δεκαετίες ένα επιτυχημένο διοικητικό ναυτιλιακό φορέα με αξιοσημείωτα αποτελέσματα, ανταγωνιστικό νηολόγιο και σεβαστή παρουσία στα διεθνή ναυτιλιακά φόρα.
Στην Κύπρο έχουν βρει υπήνεμο λιμάνι με ευέλικτο, σταθερό θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο Ελληνικές, Γερμανικές και άλλες Ευρωπαϊκές και μη ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Το Κυπριακό νηολόγιο απαριθμεί σήμερα περίπου 1800 πλοία χωρητικότητας 24 εκατ. κόρων, δίνει εργασία σε περισσότερους από 4000 υπαλλήλους, σε περισσότερους από 55.000 ναυτικούς, κατέχει την τρίτη θέση στην Ε.Ε. και έχει καταφέρει να συνεισφέρει περίπου με 7% στο ΑΕΠ της Χώρας.
Επιπρόσθετα, έχει ξεκινήσει ένα φιλόδοξο και ελκυστικό πρόγραμμα ναυτικής εκπαίδευσης δομημένο στις διεθνείς απαιτήσεις της STCW.
Ήδη έχουν ιδρυθεί στην Κύπρο Ακαδημίες Ε.Ν. ελληνικών επιχειρηματικών κύκλων οι οποίες κάλυψαν ταχύτατα τις διαθέσιμες θέσεις.
Από την Χίο, σε μια μόνο σχολή, φοιτούν 28 σπουδαστές πολλοί εκ των οποίων είναι πτυχιούχοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Από προχθές η Κύπρος προχώρησε στο επόμενο βήμα. Ίδρυσαν και από την 1η Μαρτίου λειτουργεί το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Καθ’ ον χρόνον η Ελλάδα απαξιώνει το Υπουργείο Ναυτιλίας άλλες χώρες όπως η Κύπρος ιδρύουν ΥΕΝ και προχωρούν με μεθοδικά και σταθερά βήματα προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που πλουσιοπάροχα προσφέρουν τα θαλασσινά έργα στους αποφασιστικούς.
Καλορίζικο λοιπόν, το Υπουργείο Ναυτιλίας της αδελφής Κύπρου και καλοτάξιδο. Τουλάχιστον ας ενισχύεται, αντί τρίτων, ένα ακόμα Εθνικό νηολόγιο και ας είναι ανταγωνιστικό, ίσως μας αφυπνίσει.
*Υποναύαρχος (ε.α.) Λ.Σ.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις