Σοβαρά προβλήματα στην εκφόρτωση και φόρτωση αποσκευών επιβατών στα κρουαζιερόπλοια, στην τροφοδοσία πλοίων αλλά και στις διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, προκαλούν οι συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης που έχουν ξεκινήσει από την Πέμπτη 26 Μαΐου.

Οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας – Ένωση Λιμενεργατών – Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών) αποφάσισαν χθες το βράδυ τη συνέχιση των κινητοποιήσεων τους με νέα 48ωρη απεργία για την Πέμπτη 09/06 και Παρασκευή 10/06, καθώς και αποχή από την εργασία το Σάββατο 11/06 και την Κυριακή 12/06.

Επίσης, την Παρασκευή 10/6/16 θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στο Χρηματιστήριο Αθηνών στη λεωφόρο Αθηνών, όπου θα πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση των μετόχων προκειμένου να εγκριθεί η νέα σύμβαση παραχώρησης.

Oι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προκαλούν τις αντιδράσεις των εταιρειών κρουαζιέρας, ενώ στελέχη του κλάδου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου κάνοντας λόγο για απρόβλεπτες συνέπειες στον τουρισμό και την ελληνική οικονομία.

Το Σάββατο 11 Ιουνίου 2016 αναμένεται να προσεγγίσουν το λιμάνι του Πειραιά επτά κρουαζιερόπλοια.

Στον προγραμματισμό τους προβλέπεται η αποβίβαση 6.660 επιβατών και η ταυτόχρονη επιβίβαση ίδιου αριθμού ατόμων. Οι τελευταίοι αναμένεται να καταφθάσουν με πτήσεις τσάρτερ από διάφορα μέρη του κόσμου στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», και στη συνέχεια στους σταθμούς κρουαζιέρας στο λιμάνι.

Επίσης άλλοι 2.000 επιβάτες από τα ίδια κρουαζιερόπλοια αναμένεται να κατέβουν στο λιμάνι προκειμένου να επισκεφθούν με πούλμαν αρχαιολογικούς χώρους στην Αττική και, κυρίως, στην Ακρόπολη.

Να σημειωθεί ότι δύο από τα επτά πλοία, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν σε άλλο λιμάνι εκτός του Πειραιά.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας –με επιστολή της προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία– απηύθυνε έκκληση να βρεθεί άμεσα λύση στα πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς η τουριστική κίνηση κορυφώνεται και οι απώλειες προσεγγίσεων πλοίων αυξάνονται, με ανάλογη ζημιά της τοπικής κοινωνίας και γενικότερα της εθνικής οικονομίας.

Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι, λόγω της απεργίας των λιμενεργατών, τα πληρώματα των πλοίων αναγκάζονται να μεταφέρουν με τα χέρια τις αποσκευές των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων, ενώ δυσχεραίνεται και η τροφοδοσία των ίδιων των πλοίων, με δυσμενή αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών.

Για «χάος που επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της» κάνει λόγο ο υπεύθυνος τομεάρχης Ναυτιλίας της ΝΔ Σίμος Κεδίκογλου, σε ερώτησή του που κατέθεσε στη Βουλή.

Ο βουλευτής ζητά απ’ τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει στο ερώτημα, γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων, προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο.