Σε μια νέα περίοδο έντασης εισήλθαν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, μετά το μπαράζ των τουρκικών υπερπτήσεων, που οδήγησε στην έντονη και πολυεπίπεδη αντίδραση της Αθήνας.

Μόνο την περασμένη Τετάρτη (27/4) σημειώθηκαν 126 παραβιάσεις και 30 υπερπτήσεις πάνω από Αρκιούς, Λειψούς, Αγαθονήσι, Σάμο, Φούρνους, Οινούσσες και Κάρπαθο.

Τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν σε κατάσταση επιφυλακής, προχωρώντας σε αναχαιτίσεις των τουρκικών αεροσκαφών, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προχώρησε σε έντονο διάβημα διαμαρτυρίας στη γειτονική χώρα.

Πώς «λοκάρουν» οι έλληνες πιλότοι τα τουρκικά μαχητικά

Ποια όμως είναι η διαδικασία που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις από τους Ελληνες πιλότους; Ο αντιπτέραρχος ε.α. Παναγιώτης Κατσαρός, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του Star το βράδυ της Παρασκευής την εξήγησε βήμα προς βήμα.

Αναλυτικά:

Μόλις τα τουρκικά αεροσκάφη μπαίνουν στον ελληνικό εναέριο χώρο, εντοπίζονται από το σύστημα αεροπορικού ελέγχου και δίνεται εντολή αναχαίτισης στα ελληνικά μαχητικά.

Οι Ελληνες πιλότοι ακολουθώντας τις οδηγίες των ελεγκτών και σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κάνουν ραντάρ lock on, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα είναι σε παραμέτρους βολής.

Μόλις αυτό γίνει υπάρχουν δύο ενδεχόμενα, ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί μεταξύ των δύο χωρών. Σε περίοδο ειρήνης είναι η οπτική αναγνώριση, ενώ σε περίοδο πολέμου είναι η κατάρριψη.

Την ίδια ώρα, τα επίγεια αντιαεροπορικά συστήματα, έχουν δικαίωμα να τα εγκλωβίσουν. Αν μάλιστα τα τουρκικά μαχητικά είναι οπλισμένα, είναι ζωτικής σημασίας να είναι «λοκαρισμένα», προκειμένου να αποφευχθεί αιφνιδιαστική επίθεση.