Τα έσοδα των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων και κυρίως των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ), να έχουν μειωθεί δραματικά, λόγω και της εκτεταμένης εισιτηριοδιαφυγής (εισιτήριο επικυρώνει πλέον κάτω του 30% των επιβατών), η διοίκηση του ΟΑΣΑ προωθεί τη δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών κομίστρου.

Ήδη, έχει ζητηθεί η πρόσληψη 160 ελεγκτών, προκειμένου να ενισχυθεί ο έλεγχος των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ο οποίος σήμερα είναι υποτυπώδης και γίνεται μόνον από 20 ελεγκτές.

Υπενθυμίζεται, ότι τους ελέγχους στις Οδικές Συγκοινωνίες είχε απαξιώσει παλαιότερα με δημόσιες δηλώσεις του ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, χαρακτηρίζοντας ως «κεφαλοκυνηγούς» τους εθελοντές ελεγκτές.

Πάντως, στην εταιρεία των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ) η κατάσταση εμφανίζεται καλύτερη, καθώς ήδη ο αριθμός των ελεγκτών κομίστρου φτάνει τους 120.

Η διοίκηση του ΟΑΣΑ, ενόψει και της λειτουργίας από τις αρχές του χρόνου του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει -μέσω των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ- επιπλέον 300 «ελεγκτές», οι οποίοι δεν θα επιβάλλουν πρόστιμα, αλλά θα κάνουν υποδείξεις στο επιβατικό κοινό για την ακύρωση των εισιτηρίων.

Για μεταβατικό διάστημα περίπου έξι μηνών (έως το καλοκαίρι του 2017), θα κυκλοφορούν παράλληλα τα γνωστά χάρτινα εισιτήρια, αλλά και τα καινούργια «έξυπνα» εισιτήρια. Όπως εκτιμούν στελέχη του ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναμένεται να εξαλείψει πλήρως τη λαθρεπιβίβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό, προαστιακό).