Κάθε δεύτερο post από φίλους στον τοίχο μου στα social media, εμφανίζεται και μια sponsored δημοσίευση, δηλαδή μια διαφήμιση από κάποιο καλοκαιρινό ξενοδοχείο στους γνωστούς, αλλά και στους πιο απίθανους προορισμούς. Τι έγινε παιδιά ετοιμάζεστε για τα μεγάλα κέρδη; Mήπως όμως τελικά κανονίζετε «χωρίς τον ξενοδόχο;» Για τον τουρισμό του εξωτερικού δεν γνωρίζω δεν απαντώ, αλλά όσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό, έχω μάτια και βλέπω και αυτιά και ακούω!
Πως στο καλό να έρθει ο Έλληνας, ως εκεί; Τα ακτοπλοϊκά για μια 4μελή οικογένεια με το αυτοκίνητο της, αγγίζουν τα 1.000€ . Από την άλλη οι τιμές διαμονής βρίσκονται στα επίπεδα που ξέραμε πάντα για τα Ελληνικά νησιά και τα Ελληνικά παραθεριστικά μέρη, δηλαδή ακριβές, ειδικά αν αναφερόμαστε την υψηλή περίοδο, που κυρίως τότε μπορούν οι Έλληνες να πάρουν άδεια και να κάνουν πολυήμερες διακοπές.
Κοντολογίς με έναν πρόχειρο υπολογισμό, η οικογένεια για μια εβδομάδα οικονομικών διακοπών, χρειάζεται μαζί με διαμονή και διατροφή περί τις €4.000. Διακοπές στην Ελλάδα της πανδημίας της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού που θα ξεπεράσει το 10%. Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε; Ή απλά LOL!!!!
Ας μην πιάσω τα τριήμερα εκτός high season, που τότε θέλεις έναν μισθό (δεν έχεις και το καλοκαιρινό επίδομα). Και είναι και το άλλο! Πόσοι Έλληνες έχουν επενδύσει ένα σωρό λεφτά να αγοράσουν ένα εξοχικό, ή έχουν κληρονομήσει ένα εξοχικό σε κάποιο νησί (ευτυχώς λέω πλέον, που δεν ανήκω σε κάποιον από τους παραπάνω), ή μένουν μόνιμα σε κάποιο νησί και πρέπει να ταξιδέψουν. Οι ιδιοκτήτες αυτών των ακινήτων έχουν έξοδα συντήρησης αυξημένα για πολλούς λόγους και φόρους που πληρώνουν σταθερά. Και οι κάτοικοι των νησιών είναι ήδη σε μειονεκτική θέση όσον αφορά την πρόσβαση σε υπηρεσίες! Ας τους το κάνουμε ακόμη δυσκολότερο; Η μανία ιδιοκτησίας ακινήτων που γνωρίζουμε πως χαρακτηρίζει τους Έλληνες το ξέραμε πως μια μέρα θα έχει υψηλό τίμημα, και το έχει ήδη, αλλά αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα!
Αυτό που θέλω να πω είναι πως άντε και δεχτήκαμε η Μύκονος να μην είναι προορισμός για το πορτοφόλι του Έλληνα, αλλά να μην είναι όλη η Ελλάδα αυτό παρά πάει, νομίζω!
Αγαπητές ακτοπλοϊκές αφήστε την Ελλάδα στους Έλληνες, στους πρωτοφανώς ταλαιπωρημένους Έλληνες! Αφουγκραστείτε την αγορά, τους κραδασμούς της και ορίστε μια εμπορική πολιτική προσαρμοσμένη στις κατηγορίες των πελατών σας. Όταν εκμεταλλεύεσαι μια συγκυρία για να κερδίσεις χωρίς να δείχνεις ανθρώπινο πρόσωπο, δεν θέλω να γράψω πως χαρακτηρίζεται η πράξη αυτή.
Δεν φαντάζομαι να περιμένουν οι ακτοπλοϊκές και οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων και ξενοδοχείων να δουν πληρότητα από τουρισμό εξωτερικού! Οι εγχώριοι τουρίστες αποτελούν ένα ποσοστό απαραίτητο για την πληρότητα και τα κέρδη. Επιπρόσθετα είναι μια ευκαιρία για τις ακτοπλοϊκές να δείξουν κοινωνικό πρόσωπο. Ας πούμε μια πράξη Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας, με ρεαλιστικά και χρήσιμα οφέλη για τον άμεσο πελάτη της.
Υπάρχει βέβαια και η κατηγορία των ταξιδιωτών που το παραπάνω budget δεν αποτελεί πρόβλημα. Και ρωτάω, γιατί να πάει μια ακόμη φορά σε έναν Ελληνικό προορισμό που θα έχει πάει πολλάκις (εντάξει μην είμαστε υπερβολικοί grosso modo τα Ελληνικά νησιά ένα μοτίβο έχουν ή μάλλον τρία, Αιγαίο -Κρήτη, Επτάνησα-Δωδεκάνησα, Σποράδες). Γιατί να μην εξερευνήσει και άλλες περιοχές της Μεσογείου και όχι μόνο;
Με το ίδιο budget για μεταφορικά και σε μόνο 2 ωρίτσες με Aegean και την θαυμάσια εξυπηρέτηση της, αλλά και την εξαιρετική εμπορική πολιτική που σου δίνει την δυνατότητα για basic μεταφορά (δείτε και μόνοι σας https://el.aegeanair.com ) βρίσκεται κανείς Ιταλία, Ισπανία, η και Γαλλία ,Γερμανία! Ελάτε τώρα ωραιότατα μέρη έχουν αυτές οι χώρες και για καλοκαιρινές διακοπές. Απλά δεν μας είναι οικεία. Για να μην πω πως είναι πλέον πολλές οι περιπτώσεις που και στην Ελλάδα αξίζει να πας αεροπορικώς, άνετα και γρήγορα!
Κάθε υπηρεσία είναι πάντα καλή όταν είναι value for money. Με απλά ελληνικά να αισθάνεται ο πελάτης ότι όσα πλήρωσε τα άξιζε όλα η υπηρεσία που απήλαυσε. Αισθάνεται έτσι ο πελάτης που ταξιδεύει με τις ακτοπλοϊκές και επισκέπτεται τα Ελληνικά νησιά το καλοκαίρι; Τροφή για σκέψη!
Σε αυτή την συγκυρία που βρίσκει τους Έλληνες το Ελληνικό καλοκαίρι εξουθενωμένους οικονομικά και ψυχολογικά, μου φαίνεται απολύτως φυσιολογικό οι ακτοπλοϊκές εταιρίες να απορροφήσουν τις αυξήσεις από την ενέργεια, σε περιπτώσεις που οι επιβάτες αποδείξουν πως έχουν Ελληνική υπηκοότητα και ακόμη περισσότερο αν αποδείξουν πως είναι ιδιοκτήτες ακινήτου στο Ελληνικό νησί που θέλουν να επισκεφτούν ή επιβιβάζονται από αυτό.
Και αν δεν έχουν έτοιμους τους μηχανισμούς, ο Πιερρακάκης να είναι καλά και η ψηφιακή διακυβέρνηση άμεσης ανταπόκρισης. Μπορούν να συνεργαστούν με την gov.gr και έτσι η κυβέρνηση Μητσοτάκη να δείξει για μια ακόμη φορά την άριστη οργάνωση της και την ικανότητα της να ενσκήπτει στα προβλήματα των πολιτών.
Ο Έλληνας τις έχει ανάγκη τις διακοπές. Το Ελληνικό καλοκαίρι είναι δική του ανακάλυψη. Του ανήκει. Νισάφι!
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις