Έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, τα σχολεία επιστρέφουν φέτος στην κανονικότητα. Τα παιδιά θα βρεθούν και πάλι στις τάξεις, με 8.600 νέους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, που συνολικά αγγίζουν τους 25.000 την τελευταία διετία, με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, όπως διαδραστικοί πίνακες και σετ ρομποτικής. Επιπλέον, επεκτείνεται χρονικά το ολοήμερο από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και δημιουργική απασχόληση, στοχεύοντας στον εμπλουτισμό των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών και στη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών.

Ταυτόχρονα εισάγονται στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί όμιλοι, οι οποίοι μετά τη λήξη του προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, θα προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως αθλήματα, χορούς, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, μουσικά όργανα, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα και άλλα.

Πλέον, τα σχολεία αποκτούν παιδαγωγικό σύμβουλο - μέντορα και ενδοσχολικό συντονιστή. Ο ρόλος του μέντορα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Ο ενδοσχολικός συντονιστής συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Οι καινοτομίες αυτές έρχονται να προστεθούν στις μεταρρυθμίσεις που υλοποιούνται ήδη στα σχολεία, όπως: νηπιαγωγείο από τα 4, αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών, διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση, Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, ενισχυτική διδασκαλία σε μαθήματα Γυμνασίου και των Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων, ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων, αξιολόγηση, ουσιαστική στήριξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε πιο νωρίς από ποτέ σημαντικές ημερομηνίες όπως των Πανελλαδικών Εξετάσεων, εγκαινιάζοντας μια νέα πρακτική για την καλύτερη οργάνωση της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα, η Νίκη Κεραμέως προανήγγειλε νέα νομοθετική ρύθμιση που δρομολογείται, ώστε κάθε χρόνο το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων να γνωστοποιείται έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, έκαναν πράξη τις προεκλογικές τους δεσμεύσεις, δημιουργώντας το σχολείο του αύριο, σήμερα. Ένα σύγχρονο και αναβαθμισμένο σχολείο που προσφέρει στους μαθητές γνώσεις και δεξιότητες αναγκαίες για τον 21ο αιώνα.

* γράφει ο υπεύθυνος επιστημονικών και παραγωγικών φορέων της ΟΝΝΕΔ Γιώργος Καψιώχας