Το Ιράν και οι αντάρτες Χούθι στοχεύουν απευθείας στην ευημερία του δυτικού κόσμου και δεν διστάζουν να προσβάλλουν εμπορικά πλοία, αλλά και να επεκτείνουν τον πόλεμο στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία και άλλες χώρες της συμμαχίας κατά του "άξονα του κακού", έχουν συνειδητοποιήσει ότι τοι πλήγμα στην ελεύθερη ναυσιπλοϊα, μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστες καταστάσεις στο μέτωπο του πληθωρισμού, οδηγώντας σε θεαματικές ανατροπές στο μέτωπο των επιτοκίων. Το Ιράν στοχεύει απευθείας στο δυνατό σημείο της Δύσης, που δεν είναι άλλο από την οικονομία. Η ένταση στην περιοχή εντείνεται και αυτό είναι αρνητικό για την παγκόσμια οικονομία, ενώ είναι δεδομένο πλέον ότι τα Στενά του Άντεν και η Ερυθρά Θάλασσα δεν μπορούν να αφεθούν στην τύχη τους και να αναδείξουν τους αντάρτες Χούθι σε ρυθμιστές του παγκόσμιου εμπορίου και της... τσέπης μας.
Ολόκληρος ο πλανήτης έχει συμφέροντα στην ελεύθερη θάλασσα και πρέπει να τα υπερασπιστεί, απέναντι σε αυτούς που θέλουν να υπονομεύσουν τον δυτικό τρόπο ζωής και να προκαλέσουν ζημιά στην οικονομία, πιστεύοντας ότι έτσι θα πάρουν με το μέρος τους, τους δοκιμαζόμενους πολίτες του αναπτυγμένου κόσμου. Συνεπώς, αποτελεί μονόδρομο για τη Δύση να σφίξει τον κλοιό γύρω από τους Χούθι και να ετοιμάζεται για την ανάληψη δράσης κατά του Ιράν, εφόσον ξεπεραστούν κάποιες "κόκκινες" γραμμές. Επιπλέον, αν νομίζει ο Πούτιν ότι με την υποδαύλιση διαφόρων περιφερειακών πολέμων θα αδυνατίσει το μέτωπο της Δύσης εναντίον του, τότε η Δύση πρέπει να του... υπενθυμίσει ότι και η δική του αδυναμία δεν θα μπορεί να διατηρήσει την υποστήριξη σε χώρες όπως το Ιράν. Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και η Κίνα, η οποία πλήττεται από τις εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο. Μάλιστα, το Λιμάνι του Πειραιώς, συμφερόντων της κινεζικής COSCO, αποτελεί το πρώτο θύμα από την "αποστείρωση" της Ερυθράς Θάλασσας σε σχέση με την ελεύθερη διακίνηση εμπορευμάτων προς τη Μεσόγειο.
Χθες, ο βρετανικός πετρελαϊκός κολοσσός Shell ανακοίνωσε την αναστολή επ΄ αόριστον για όλες τις αποστολές φορτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, μετά τα χτυπήματα των ανταρτών Χούθι. Η βρετανική εταιρεία έρχεται να προστεθεί σε κολοσσούς όπως η ΒΡ και η Qatar Energy, που έχουν διακόψει τις αποστολές τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Αυτή τη στιγμή το πλήγμα που δέχεται η Δύση δεν μπορεί να υπολογιστεί, αλλά αν λάβουμε υπόψιν ότι το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διεξάγεται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι βρισκόμαστε σε ένα πολύ οριακό σημείο. Και μόνο μία μείωση κατά 2-3% των εμπορευμάτων που διακινούνται, θα μπορούσε να ανάψει ακόμη μεγαλύτερη "φωτιά" στα ναύλα, στις τιμές των προϊόντων, στον πληθωρισμό, στα επιτόκια, στους προϋπολογισμούς και στο παγκόσμιο χρέος. Η συνεχιζόμενη ένταση στη Μέση Ανατολή και τα μηνύματα από το Φόρουμ του Νταβός για τα επιτόκια, δεν δημιουργούν ενθουσιασμό, αλλά μάλλον παραπέμπουν σε συγκράτηση της... ορμής των επενδυτών.
Το μόνο παρήγορο σε αυτήν την κατάσταση είναι ότι το πετρέλαιο παραμένει σταθερά κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι, καθώς οι αγορές θεωρούν ως ελεγχόμενες τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Δύση πρέπει να εξουδετερώσει τους Χούθι και το Ιράν να καθίσει στα... αυγά του. Για όσους απολαμβάνουν τον δυτικό τρόπο ζωής και τις ελευθερίες που προσφέρει, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να υποδύονται τους "αγωνιστές", τότε πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν γίνεται να υποστηρίζουν τους εχθρούς τους και να... σκούζουν την ώρα που θα έρθει ο... λογαριασμός! Τελεία και παύλα...