Το βιβλίο «Woke, η καθολική αποδόμηση έθνος – φύλο – φυλή», που επιμελήθηκε ο Γιώργος Καραμπελιάς και εκδόθηκε από τις «Εναλλακτικές Εκδόσεις», είναι για την ώρα στο ελληνικό εκδοτικό τοπίο μία από τις  πληρέστερες και εγκυρότερες περιγραφές ενός φαινομένου, αυτού της «ακυρωτικής κουλτούρας», το οποίο επιδέχεται διϊστάμενες ερμηνείες, αλλά δεν παύει να αποτελεί τον προθάλαμο επιχειρούμενου με αφετηρία τις ΗΠΑ, πνευματικού ολοκαυτώματος.

Του Αθανάσιου Χ. Παπανδρόπουλου

Το φαινόμενο της «αφύπνισης» (woke) από όποια σκοπιά και αν το δει κανείς, δεν παύει να είναι χιτλερικού τύπου πνευματικό κρεματόριο και ας μας λένε κάποιοι όποια παραμύθια θέλουν. Η επιχειρούμενη πνευματική ισοπέδωση  είναι αυτό που είναι, πέρα από τις μεταφυσικές δήθεν θεωρήσεις ενός Adorno και των ομοϊδεατών του.

Ιδού μεταξύ άλλων τι γράφουν στην εισαγωγή του βιβλίου woke οι Γ. Καραμπελιάς και Γ. Ρακάς, παρουσιάζοντας γεγονότα που λένε πολλά:

«Προσφάτως, τον Ιανουάριο του 2022, η συγγραφέας της σειράς των βιβλίων του Χάρι Πότερ, Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, αποκλείστηκε από την προβολή του έργου «Χάρι Πότερ: 20th Anniversary - Return to Hogwarts», με πρωτοβουλία της Warner Media, γιατί είχε προβεί σε δηλώ¬σεις που υποστήριζαν την... ύπαρξη γυναικείου φύλου και θεωρήθηκαν τρανσφοβικές! Η συγγραφέας της εμβληματικότερης, στην εποχή μας, νεανικής μυθοπλασίας αποκλείστηκε για λόγους «πολιτικής ορθότητας» από το ίδιο της το έργο!

Η βιομηχανία του Χόλλυγουντ θα επιβάλει τα κριτήρια της νέα πολιτικής ορθότητας των woke (αφυπνισμένων) στην απονομή των Όσκαρ γενικότερα: στο εξής, ένας ρόλος ομοφυλόφιλου δεν θα μπορεί να δίνεται παρά μόνο σε έναν ομοφυλόφιλο ηθοποιό, ένας διεμφυλικός χαρακτήρας σε έναν διεμφυλικό κ.ο.κ. Μάλιστα, όταν πρόκειται να παρουσιαστεί μια μαύρη προσωπικότητα, ο ηθοποιός θα πρέπει είναι τόσο μαύρος όσο και εκείνος τον οποίο υποδύεται· η Ζόε Σαλντάνα; που υποδύθηκε τη Νίνα Σιμόν, επικρίθηκε ως «ανεπαρκώς μαύρη» για τον ρόλο.

Καθόλου τυχαία άλλωστε, στην απόλυτη Woke ταινία, «Τα πάντα όλα», δόθηκαν επτά βραβεία Όσκαρ το 2023. Και την χαρακτηρίζουμε έτσι διότι ξετυλίγει το σύνολο της ιδεολογικής παλέτας του κινήματος. Τη φυλετιστική επανάσταση και την απόρριψη της «λευκότητας», τη γυναικεία υπεροχή έναντι των ανδρών, οι οποίοι υποτάσσονται, τη γυναικεία ομοφυλοφιλία, και τη γυναικεία αλληλεγγύη που ξεπερνά τις ταξικές διαφορές, τον αντιεθνικισμό και τον μετανθρωπισμό.

Αυτό το κινηματογραφικό έργο, που καλλιτεχνικά βρίσκεται πολύ κάτω του μετρίου, «θριάμβευσε» μόνο και μόνο επειδή εικονογραφεί τη νέα πολιτική και ιδεολογική ορθότητα του Χόλλυγουντ. Από τον Γκάρι Κούπερ και το «Τραίνο θα σφυρίξει τρεις φορές», του Φρανκ Τσίνεμαν, πριν εβδομήντα δύο χρόνια, που είχε αποσπάσει τέσσερα Όσκαρ το 1952, στη Μισέλ Γιο και «Τα πάντα όλα» με τα επτά Όσκαρ.

Κατά τα λοιπά, στις ΗΠΑ φοιτητές γκρεμίζουν τα αγάλματα του Τζορτζ Ουάσιγκτον, μετονομάζουν τα σχολεία που φέρουν το όνομα του Αβραάμ Λίνκολν και συμπληρωματικά απαιτούν την αφαίρεση από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχολείων  της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, των έργων του Πλάτωνα, του Σαίξπηρ και άλλων εμβληματικών προσωπικοτήτων. Για τους νέους αυτούς φορείς του σκοταδισμού, Πλάτων, Σαίξπηρ και άλλοι,  «προωθούν τον ρατσισμό, τη δουλοκτησία, τη λευκή υπεροχή και την πατριαρχία».

Στα όσα αποκαλυπτικά γράφουν οι Γ. Καραμπελιάς και Γ. Ρακκάς, θα πρέπει να προσθέσουμε ότι οι «αφυπνισμένοι» (τρομάρα τους) φοιτητές της ιατρικής ζήτησαν από τις πανεπιστημιακές αρχές να καταργηθεί και ο όρκος του Ιπποκράτη, καθ’ όσον ο θεμελιωτής της ορθολογικής ιατρικής θεωρείται επικίνδυνος γιατί απάλλαξε την ιατρική επιστήμη από προκαταλήψεις, και δεισιδαιμονίες της εποχής του που οι σημερινοί «γίγαντες της σκέψης» θεωρούν ύποπτες.

Επίσης, κατά την εκτίμησή τους, απορριπτέα είναι και η λέξη «Hellas», ως μήτρα του δυτικού πολιτισμού. Θεωρείται ότι είναι υπεύθυνη για τον συστημικό ρατσισμό της Δύσης στο σύνολό της. Κάποιοι από αυτούς τους νέους «γίγαντες του σκέπτεσθαι», είναι ανάγκη να έλθει στο προσκήνιο ο διαμορφωτικός ρόλος που διαδραμάτισε η «Hellas» στο ευρωπαϊκό αποικιακό σχέδιο. 

Αν καταλαβαίνω καλά, η αρχαία Hellas κατηγορείται πρώτον γιατί κάποιοι Έλληνες σκέπτονταν και ακόμα χειρότερα ήσαν και λευκοί!!

Σε τελευταία ανάλυση, η Ελλάδα της σκέψης και του πολιτισμού, κατηγορείται από την ιδεολογία της ακύρωσης για την πολιτιστική της κληρονομιά. Και δεν απέχει πολύ η ώρα που θα ζητηθεί και η κατεδάφιση του Παρθενώνα, γιατί αυτός αποτελεί κορυφαίο σύμβολο στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πολιτισμό!!

Αυτή είναι μια θλιβερή πραγματικότητα, σε μια κρίσιμη περίοδο, όπου  το woke κίνημα, στη Δύση, στοχεύει στη συρρίκνωση των ευρωπαϊκής καταγωγής πληθυσμών και ταυτόχρονα στην «εξαφάνιση» των φύλων μέσα από την άρνηση μιας βιολογικής σεξουαλικής ταυτότητας - ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο προς τον μετάνθρωπο. Στην Ελλάδα, ήδη, σε ορισμένους κύκλους, η αναφορά σε φοιτητές και φοιτήτριες έχει αντικατασταθεί από τον ουδέτερο όρο «τα φοιτητά».

Το βασικό δε τέχνασμα, μέσω του οποίου επιχειρείται η φίμωση κάθε διαφορετικής φωνής, είναι η «ακροδεξιοποίηση» της πολιτικής διαφωνίας: Όποιος αμφισβητεί την πολιτική ορθότητα, «νομιμοποιεί τον ακροδεξιό λόγο» και καταδικάζεται σε εξοστρακισμό.

Άλλωστε στην πρωτοπορία του κινήματος woke, παγκοσμίως, βρίσκονται οι «αντίφα», που έγιναν ευρέως γνωστοί στη διάρκεια των διαδηλώσεων για τον Τζωρτζ Φλόυντ, το καλοκαίρι του 2020, ενώ, στην Ελλάδα, έχουν καταστεί διάσημοι με το σύνθημά τους «Να πεθάνει η Ελλάδα, να ζήσουμε εμείς».

Και εις άλλα με υγεία…