Το προφίλ του επιχειρηματία έχει αλλάξει αρκετά, γιατί και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται έχει αλλάξει.

Της Τόνιας Τσιρογιάννη*

Σημαντική αλλαγή είναι ότι γίνονται επιχειρηματίες και άτομα που το οικογενειακό τους περιβάλλον δεν έχει την αντίστοιχη εμπειρία και παίρνουν το ρίσκο, σε αντίθεση με παλαιότερα, που η επιχειρηματικότητα ήταν θέμα οικογενειακής παράδοσης.

Για αυτό υπήρχε το φαινόμενο της αστικής κατηγοριοποίησης σε δημοσίους υπαλλήλους, εμπόρους και ιδιωτικούς υπαλλήλους. Οι επιχειρηματίες πλέον είναι και γυναίκες, όπως επίσης έχει αλλάξει και η ηλικία αυτών των ατόμων, καθώς κατεβαίνουν και ρισκάρουν σε μικρότερες ηλικίες.

Δηλαδή δεν περιμένουν πριν τη σύνταξη και έχοντας ολοκληρώσει την επαγγελματική τους πορεία. Το οποίο συνδυάζεται με το γεγονός ότι η επιχειρηματικότητα είναι πλέον επιλογή και όχι επειδή δεν βρίσκει κάποιος εργασία.

Οι κύριες αλλαγές στο επιχειρείν αφορούν:

· τη μείωση του κύκλου ανάπτυξης των προϊόντων, και επομένως την ταχύτητα της επιτυχίας

· την ανάγκη οι ιδρυτές να τρέχουν την εταιρεία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, λόγω ανάγκης συνεχούς καινοτομίας και διατήρησης της αντίστοιχης κουλτούρας

· τη δυνατότητα πολύ μικρότερου αρχικού κεφαλαίου

· τον τρόπο χρηματοδότησής τους, και

· την ύπαρξη της πληροφορίας παντού, γεγονός που επιδρά σε πολλά δεδομένα και μειώνει περιορισμούς

Έτσι ανακύπτει και το ερώτημα: «Η επιχειρηματικότητα σπουδάζεται»; Η επιχειρηματικότητα είναι τρόπος σκέψης, ζωής. Άλλοι τον έχουν έμφυτο και άλλοι όχι. Ακόμα και αυτοί που πέτυχαν χωρίς συγκεκριμένες σπουδές, θα μπορούσαν πιθανώς να επιτύχουν με λιγότερες απώλειες και γρηγορότερα, εάν είχαν κάποιες βασικές γνώσεις π.χ. οικονομικές.

Η έννοια της επιχειρηματικότητας δεν είναι ένα μάθημα, όπως το μάρκετινγκ. Είναι ένα σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων. Οι σπουδές έρχονται ουσιαστικά να εκπαιδεύσουν τους σπουδαστές σε μια νέα κουλτούρα, διορατικότητας, προσαρμοστικότητας και αντιμετώπισης κάθε πρόκλησης σε συνδυασμό με βασικές γνώσεις.

Ο σύγχρονος επιχειρηματίας χρειάζεται να συνειδητοποιήσει ποιος είναι και που θέλει να φτάσει, επομένως να αναζητά διαρκώς τις αντίστοιχες γνώσεις, δεξιότητες και ερεθίσματα που θα τον εξελίσσουν και θα τον κρατούν ενήμερο. Σε αυτή τη διαδρομή θα χρειαστεί σίγουρα και τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω του.

* Σύμβουλος & Business Coach ΜμΕ/Startups

+302114094901

www.stellarlight.gr