Μπορεί το σενάριο για την τηλεμαχία μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα να πετάχτηκε ήδη στις καλένδες, ωστόσο οι δύο βασικοί μονομάχοι για την εξουσία συνεχίζουν την προεκλογική τους αντιπαράθεση, αναπτύσσοντας έκαστος τη στρατηγική του προσαρμοσμένη σε συγκεκριμένα ακροατήρια. Λίγες μόλις εβδομάδες πριν ανοίξουν οι κάλπες οι δύο άνδρες επιχειρούν να φιλοτεχνήσουν ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο μέσα από τη συμμετοχή τους σε εκπομπές μακριά από τα καθορισμένα πολιτικά στεγανά.
Οι αναφορές στην προσωπική και την οικογενειακή τους ζωή ενισχύουν την εικόνα τους και ταυτίζονται τρόπω τινά με τον καθημερινό πολίτη, ενώ στο παιχνίδι της επικοινωνίας ιδιαίτερο ρόλο παίζουν και οι σύζυγοι, η καθεμιά με τη δική της προσωπικότητα. Στόχος είναι η ενίσχυση της εικόνας σε ακροατήρια πιο απολιτίκ, αλλά και σε εκείνα που ο θεσμός της οικογένειας βρίσκεται ψηλά στη συνείδηση.
Η μεγάλη μάχη πραγματοποιείται επίσης στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με τους λογαριασμούς τους να έχουν πάρει φωτιά. Εκεί εξάλλου, γίνεται και μια συντονισμένη προσπάθεια προσέγγισης της νεολαίας και των παραγωγικών ηλικιών, κοινά που εύλογα χαρακτηρίζονται από τους ειδικούς της πολιτικής επικοινωνίας πιο απαιτητικά.
Η τεχνολογία έχει εξάλλου αλλάξει τα δεδομένα στις πολιτικές καμπάνιες, ενώ στο επόμενο στάδιο πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξουν εφαρμογές που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Οι κ.κ. Μητσοτάκης και Τσίπρας έχουν εντάξει στη στρατηγική τους στοχευμένες περιοδείες και επισκέψεις στην περιφέρεια, ρίχνοντας βάρος στην άμεση επικοινωνία με τους πολίτες. Η επίμαχη τακτική, κρίνεται ως ενδεδειγμένη, ώστε αφενός το πολιτικό πρόσωπο να επικοινωνεί άμεσα με την κοινωνία, αφετέρου οι πολίτες να μεταφέρουν τους προβληματισμούς τους αφιλτράριστα στους διεκδικητές της εξουσίας.
Θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για ένα άτυπο πληθοπορισμό (crowdsourcing) που διεξάγεται σε ανώτατο επίπεδο και σφυρηλατεί τις σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών.
Εν κατακλείδι, οι δύο μονομάχοι συνεχίζουν τον εκλογικό τους αγώνα μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο κανόνων με κοινή συνισταμένη τις νέες τεχνικές εφαρμοσμένης επικοινωνίας.
Ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας διατηρεί το προβάδισμα, αλλά τον τελικό λόγο έχει ο ελληνικός λαός την ώρα της κάλπης.