Όποιος διαβάσει τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου για τη λειτουργία των μη κρατικών πανεπιστημίων, θα νομίσει ότι βρίσκεται σε χώρα-πρότυπο, όπου ξεκινά η εφαρμογή μιας νέας μεταρρύθμισης, η οποία θα συγκεντρώνει όλα τα αυστηρά στάνταρντς!

Το "κέντημα" του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη αφαιρεί κάθε επιχείρημα απέναντι σε όλους αυτούς που μιλάνε για... άλωση του δημόσιου πανεπιστημίου. Δεν περιμένουμε να καταλάβουν οι καταληψίες των δημόσιων πανεπιστημίων, αλλά τουλάχιστον κάποιοι καθηγητές που πρόσκεινται στον αριστερό χώρο, ίσως καταλάβουν τι πραγματικά πάει να γίνει. Οι φοιτητές θα μπαίνουν στα μη κρατικά πανεπιστήμια υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ενώ αποτελεί προαπαιτούμενο, ο ενδιαφερόμενος να έχει επίδοση ίση με το 80% του μέσου όρου της ελάχιστης βάσης εισαγωγής του χαμηλότερου επιστημονικού πεδίου.        

Συνεπώς, με βάση αυτές τις διατάξεις, σταματάει και η... αρλουμπολογία περί εισαγωγής όσων έχουν το "κασέρι". Αν μη τι άλλο, όλοι πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι όποιος δώσει... λευκή κόλλα στις Πανελλαδικές, δεν θα περάσει ούτε απέξω από το μη κρατικό πανεπιστήμιο! Επιπλέον, κανένας καθηγητής που διδάσκει στο δημόσιο πανεπιστήμιο, δεν θα μπορεί να το έχει... δίπορτο, διδάσκοντας και στο μη κρατικό. Όμορφα πράγματα και... νοικοκυρεμένα για να μην γίνονται παρεξηγήσεις. Από την άλλη πλευρά, κάθε κεντρικό πανεπιστήμιο του εξωτερικού, που θα εγκαταστήσει παράρτημα στην Ελλάδα θα μπορεί να ορίσει εισαγωγικό βαθμό ανώτερο από τη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Τα κριτήρια ίδρυσης των μη κρατικών πανεπιστημίων θα είναι τα αυστηρότερα στην Ευρώπη, όπως δήλωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, αλλά φυσικά όλα θα κριθούν στην πράξη. Το ζητούμενο είναι η τήρηση των προϋποθέσεων και των προδιαγραφών, η προσέλκυση μεγάλων πανεπιστημίων του εξωτερικού, τα οποία θα ανοίξουν νέους δρόμους στην έρευνα και την καινοτομία, ώστε η Ελλάδα να βελτιώσει τη θέση της στους δείκτες ανταγωνιστικότητας. Κακά τα ψέματα έχουμε αρκετά καλά κρατικά πανεπιστήμια, αλλά, αν δεν υπήρχε το "σαράκι" της Αριστεράς θα ήταν πολύ καλύτερα.

Βεβαίως, με αφορμή και τις καταλήψεις λόγω του νομοσχεδίου, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η δουλειά του φοιτητή είναι να μπαίνει στο πανεπιστήμιο, να ολοκληρώνει τις σπουδές του και μετά να βγαίνει στη ζωή για να παλέψει. Σε λίγα χρόνια, όσοι δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, θα πηγαίνουν στο σπίτι και θα... καταγγέλλουν στον μπαμπά και στη μαμά "το άδικο σύστημα που μας ξεζουμίζει και εντατικοποιεί τη γνώση", καθώς και ανάλογου... μεγέθους, ασυναρτησίες και ανοησίες!

Ξεκάθαρα, οι καταλήψεις αποτελούν παράνομες πράξεις και θα έπρεπε να εφαρμόζεται ο νόμος. Μάλιστα, οι υπαίτιοι πρέπει να πληρώνουν και τα... σπασμένα. Αυτός που μπαίνει στο πανεπιστήμιο πρέπει να νιώθει ότι είναι... περαστικός και έχει ως σκοπό τη φοίτηση και τη λήψη του πτυχίου για να κάνει κάτι στη ζωή του και να μην καταντήσει αιώνιος φοιτητής. Επιπλέον, βασικός στόχος είναι να περιοριστεί η "αιμορραγία" προς το εξωτερικό και να μείνουν στη χώρα, όσο γίνεται περισσότεροι νέοι. Η Παιδεία είναι εθνική επένδυση. Κατά τα... λοιπά, η κυβέρνηση θα μπορούσε να φέρει το νομοσχέδιο τον Μάρτιο και να μη σηκωθεί τέτοιος... κουρνιαχτός μέσα στη χειμερινή εξεταστική περίοδο. Ραντεβού τον Σεπτέμβριο του 2025, οπότε και θα σπάσει το... ρόδι!