Σαββάτο
23 Νοεμβρίου 2024

Γνώριζε και για άλλες, πλην του Πιτσιόρλα, παρακολουθήσεις ο Τσίπρας (;) και γιατί ανατρέπει το εγχώριο πολικό σκηνικό η πιθανή λήξη του πολέμου στην Ουκρανία 

Παρασκήνιο

Δημόσια και χωρίς καμία αιδώ , ο Τσίπρας παραδέχτηκε πως ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ του παρακολουθούνταν ο Πιτσιόρλας ένας εκ των στενοτάτων συνεργατών του, ο οποίος και λόγω της θέσης που κατείχε λάμβανε κομβικές αποφάσεις για τεράστια πρότζεκτ εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.  
Και ποιος άραγε θα μπορούσε να μας ΕΓΓΥΗΘΕΙ πως εκτός του Πιτσιόρλα δεν παρακολουθούνταν και άλλα πρόσωπα της τότε της Κυβέρνησης, υπουργοί και υφυπουργοί, εν γνώσει μάλιστα του Τσίπρα; 
Ειδικά όταν έχουν γίνει κατά καιρούς δημόσιες καταγγελίες από γνωστούς πολιτικούς παράγοντες κυρίως της Αριστεράς που βρισκότανε απέναντι στον Τσίπρα;  
Ο πρώην πρωθυπουργός οφείλει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, γιατί τίποτε δεν μένει σε αυτή την ζωή στο σκοτάδι… 

@ Για τον ΣΥΡΙΖΑ η πρόσβαση της ΝΔ στο Κέντρο είναι θέμα στρατηγικό, καθώς οι ΣΥΡΙΖΑίοι ακόμη ελπίζουν ότι όσο χάνει ο Μητσοτάκης στο Κέντρο, θα κερδίζουν οι ίδιοι. Στην Κουμουνδούρου επιμένουν ότι πρέπει να κάνουν νέες κινήσεις ανοίγματος προς το Κέντρο και ήδη, δύο συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα έχουν αναλάβει καθήκοντα… scouter για να βρουν νέα -ή πολύ παλιά- κεντροαριστερά ταλέντα. 
Όμως, υπάρχουν δύο προβλήματα, που εκμυστηρεύθηκε στην στήλη προβεβλημένος παράγοντας της αξιωματικής αντιπολίτευσης: αφενός, ότι η δεξαμενή των πρώην «ΠΑΣΟΚων» έχει εξαντληθεί, αφετέρου ότι κάτι τέτοιο θα επιδείνωνε τη σχέση του κόμματος με τη Χαριλάου Τρικούπη, σε μία συγκυρία που η Κουμουνδούρου θέλει να δείχνει το ακριβώς αντίθετο. 

@ Την ίδια στιγμή στο ΠΑΣΟΚ, σταδιακά αντιλαμβάνονται πως λειτουργεί τελικά εις βάρος τους πολιτικά, το εξ αντανακλάσεως «ξέπλυμα» του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του Τσίπρα μέσω της υπόθεση των υποκλοπών. Για αυτό και ήδη ανεβαίνουν οι τόνοι, απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ τις τελευταίες μέρες, κυρίως με σειρά επίσημων ανακοινώσεων της Χαριλάου Τρικούπη.
Για πολλά στελέχη όμως του ΠΑΣΟΚ είναι ήδη πολύ αργά και η ζημιά, σε βάρος του τρίτου κόμματος, έχει ήδη γίνει. 

@ Κατέρρευσε με πάταγο ο μύθος που είχε καλλιεργηθεί για τον ρωσικό στρατό και για τις ηγετικές ικανότητες του Βλαντιμίρ Πούτιν.
Οι ρωσικές δυνάμεις μέσα σε μια εβδομάδα κατάφεραν να χάσουν εδάφη, τα οποία κέρδισαν μέσα σε πέντε μήνες στο μέτωπο της Ανατολικής Ουκρανίας.
Δεν κατάφεραν να διατηρήσουν τον έλεγχο ακόμη και σε περιοχές που ο ρωσόφωνος πληθυσμός αγγίζει το 50%.
Η επέλαση των ουκρανικών δυνάμεων στο μέτωπο της Ανατολικής Ουκρανίας αποτελεί στραπάτσο για τη ρωσική πολεμική μηχανή και τον ίδιο τον Βλαντιμίρ Πούτιν που άρχισε πλέον να αμφισβητείται και στο εσωτερικό της Ρωσίας.
Δεν αποκλείεται ο πόλεμος στην Ουκρανία να είναι καταλύτης εξελίξεων στη Ρωσία.
Η αντίστροφη μέτρηση για τον Πούτιν έχει ήδη αρχίσει.
Η καρατόμηση των στρατηγών δεν τον διασώζει από τη λαϊκή κατακραυγή και τις κατηγορίες για ανικανότητα.
Σε συνδυασμό με τα προβλήματα κατάρρευσης τα οποία θα αντιμετωπίσει μακροπρόθεσμα η ρωσική οικονομία, η απολυταρχία του Πούτιν φαίνεται να οδεύει προς το τέλος της.
Το στραπάτσο του Πούτιν προκαλεί και παράπλευρες απώλειες.
Η αποδυνάμωση της Ρωσίας φέρνει σε δύσκολη θέση τον Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος σε όλο το κρίσιμο διάστημα υποστήριξε σθεναρά τα ρωσικά συμφέροντα αδιαφορώντας για το γεγονός, ότι η χώρα του αποτελεί μέλος του ΝΑΤΟ.
Παράλληλα μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει σε δύσκολη θέση τους εγχώριους Ρωσόφιλους αλλά και τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα που επενδύουν πολιτικά στην οικονομική δυσκολία που θα προκαλέσει στο σύνολο των πολιτών, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία. 
Εάν λήξει ο πόλεμος, το εγχώριο πολιτικό σκηνικό θα αλλάξει. 

@ Ιδιωτικής ετικέτας (Private Label - PL) είναι όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ.
Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με το σφοδρό κύμα ανατιμήσεων στο ράφι, απόρροια της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης τιμών των πρώτων υλών, αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και σκληραίνουν τους όρους του παιχνιδιού για τα επώνυμα καταναλωτικά είδη.
Ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών με μηχανογραφημένο σύστημα CATI, έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το συγκεκριμένο ποσοστό αποτελεί το υψηλότερο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας.
Στο θέμα της τιμής, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος 86,4% (από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή.
Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών. 
Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.

@ Στα επίπεδα του 2019 κινήθηκε η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το εφετινό καλοκαίρι.
Ο Ιούλιος προσέγγισε σχεδόν απόλυτα τα μεγέθη του 2019, ο Αύγουστος κινήθηκε σε παραδοσιακά χαμηλά επίπεδα, λόγω του ότι οι περισσότεροι κατευθύνονται σε νησιωτικούς προορισμούς, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων , για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας, ο εφετινός Ιούλιος έκλεισε με αξιοσημείωτη θετική μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας  89.3%, κατάφερε δηλαδή να προσεγγίσει το 2019 – και την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019, που ήταν 89.8%.
Σε επίπεδο 7μηνου ωστόσο, η θετική αυτή επίδοση της Αθήνας κατάφερε απλώς να μειώσει ελαφρά την «ψαλίδα» μεταξύ των ετών 2022 και 2019 στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της, από 21.7% σε -17.8%. Έτσι, το 7μηνο του 2022, έναντι του αντίστοιχου 7μηνου του 2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο  20 %,  σε ό,τι αφορά στην μέση πληρότητα των μονάδων της ελληνικής πρωτεύουσας. Τέλος θετική ωστόσο χαρακτηρίζεται η πορεία της Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), καθώς παρουσίασε αύξηση 20.6% σε επίπεδο 7μήνου έναντι του 2021.

@ Πλήρη ανατροπή δεδομένων στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας έχει φέρει η ενεργειακή κρίση, η έκρηξη των τιμών αλλά και το αίσθημα ανασφάλειας που έχει καλλιεργηθεί στους καταναλωτές. Σύμφωνα μάλιστα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση του μεριδίου αγοράς της ΔΕΗ, η οποία φαίνεται να λειτουργεί ως καταφύγιο εν μέσω κρίσης για πολλούς καταναλωτές. 
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τον Αύγουστο, δηλαδή τον πρώτο μήνα εφαρμογής του νέου συστήματος λειτουργίας της αγοράς με την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής και την ανακοίνωση από πλευράς παρόχων των τιμών του επόμενου μήνα, επέστρεψαν στη ΔΕΗ περίπου 6.000 μετρητές. Αξίζει να αναφερθεί ότι τον συγκεκριμένο μήνα η ΔΕΗ είχε ανακοινώσει τη χαμηλότερη τιμή μεταξύ όλων των παρόχων (0,486 ευρώ/KWh έως 0,498 ευρώ/KWh, που μαζί με την επιδότηση έφτανε τελική τιμή καταναλωτή από 0,149 έως 0,161 ευρώ/KWh).
Αλλά και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ενεργειακού χρηματιστηρίου, τον Αύγουστο το μερίδιο της ΔΕΗ ανήλθε σε 64,41%, έναντι 63,94% τον Ιούλιο, γεγονός που αναδεικνύει την τάση επιστροφής των καταναλωτών στον κυρίαρχο προμηθευτή εν μέσω της ενεργειακής κρίσης. 
 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Διαγραφή Σαμαρά: "Επηρεάζει και βουλευτές και την κοινωνία" δηλώνει ο διευθυντής του γραφείου του

Σφοδρή επίθεση κατά του Μεγάρου Μαξίμου εξαπέλυσε ο Αντώνης Σαμαράς, μέσω του διευθυντή του γραφείου Τύπου του, Νίκου Τσιούτσια ο οποίος μίλησε στην εκπομπή του Mega «Εξελίξεις τώρ...

Φόρτωση άρθρων...