«Ένδεκα και σήμερα» για την «γενναία» αύξηση (όπως τουλάχιστον έχει προαναγγελθεί από την Κυβέρνηση) για τον κατώτατο μισθό και τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Την ίδια βεβαίως στιγμή υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των θεσμικών εταίρων για το ποσοστό της αύξησης στις οποίες τελικά πρέπει να προχωρήσει η Κυβέρνηση. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η Τράπεζα της Ελλάδος προτείνει αύξηση από 2,7% έως 3,4%, το ΚΕΠΕ πρότεινε «όχι υπερβολικά μεγάλη αύξηση», το ΙΟΒΕ «ήπια» αύξηση, το ΙΝ-ΣΕΤΕ αύξηση 5%-6%, το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ 13,5%, το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ «αύξηση στα επίπεδα του πληθωρισμού», ενώ το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ προτείνει μία «σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού» με «βασικό προσδιοριστικό παράγοντα» τον πληθωρισμό.
Από την πλευρά τους, οι κοινωνικοί εταίροι προτείνουν: ο ΣΕΒ φέτος μία «ήπια» αύξηση 4% σε συνδυασμό, όμως, με μείωση εισφορών, ο ΣΕΤΕ προτείνει φέτος αύξηση 3%-4%, ενώ ο ΣΒΕ συστήνει αύξηση 3%-5% το 2023 και όχι φέτος.
Όπως όλα δείχνουν υπήρξαν σκέψεις αύξηση της τάξης ακόμα και 7% από την 1η Μαΐου 2022, το βασικό όμως σενάριο εξακολουθεί να προβλέπει αύξηση 6%, έτσι ώστε μαζί με εκείνη του Ιανουαρίου 2022, να φτάσει το 8%.
@ Η υπόθεση της διαχείρισης πανδημίας παρότι έχει υποχωρήσει από το πρώτο πλάνο της ειδησεογραφίας, παραμένει μεγάλος «πονοκέφαλος» για την Κυβέρνηση. Όπως όλα λοιπόν δείχνουν και σε ότι έχει να κάνει με τις μάσκες οι χώροι όπου η χρήση τους έχει «κλειδώσει» είναι οι υγειονομικές δομές, οι μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα σχολεία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η επιτροπή εμπειρογνωμόνων δεν θα δώσει χρονοδιάγραμμα για το μέχρι πότε η χρήση της θα είναι υποχρεωτική και η χρήση της δεν θα ανασταλεί για πολύ καιρό ακόμη.
Πολύ πιθανή θεωρείται επίσης η διατήρηση της μάσκας στα σουπερ μάρκετ, τόσο από τους εργαζόμενους σε αυτά, όσο και από τους πελάτες. Για τα δε κομμωτήρια, εξετάζεται η μάσκα να φοριέται μόνο από τους εργαζόμενους.
Όσον αφορά στους χώρους εργασίας, δεν είναι ακόμη σαφές ποιες θα είναι οι συστάσεις και η χρήση μάσκας. Ενδεχομένως να αποτελεί απόφαση της κάθε επιχείρησης.
Οι ειδικοί επισημαίνουν πάντως πως αυτό που καταργείται είναι η υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας σε κλειστούς χώρους. Δηλαδή σε μέρη με συνωστισμό, συνίσταται να φοράμε ακόμη μάσκα, στο πλαίσιο των μέτρων ατομικής προστασίας.
@ Δεν υφίσταται κανένα σενάριο για επαφή ή προσέγγιση Μητσοτάκη-Βελόπουλου, προεκλογικά ή μετεκλογικά όπως αναπαραγάγουν τις τελευταίες βδομάδες στο παρασκήνιο τα παρασυστήματα του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ. Ο Πρωθυπουργός προ ημερών στη Βουλή ήταν τόσο αιχμηρός, σε βάρος του προέδρου της «Ελληνικής Λύσης», που ακόμη και «Ρώσο» τον αποκάλεσε- ώστε να δείξει ότι δεν υπάρχει καμία γέφυρα συνεννόησης.
Ίσως ο μόνος που θα μπορούσε να τα βρεί με τον τον Βελόπουλο είναι ο Τσίπρας. Αφήστε που το έχει ξανακάνει στο παρελθόν και με τον Καμμένο…
@ Τρέχουν οι διαδικασίες για την Αυτοοργάνωση του Κινήματος Αλλαγής, που αποτελεί στοίχημα για τον Νίκο Ανδρουλάκη.
Εκτός των μελών και φίλων του κόμματος, το εγχείρημα απευθύνεται σε «δίκτυα πολιτών» που κινούνται εκτός κομματικών τειχών, δηλαδή σε μη μέλη που θα επιθυμούν συλλογικά (π.χ. ανά δήμο ή περιοχή) να συμμετάσχουν ευρύτερα στις κομματικές διεργασίες.
Στόχος δεν είναι μόνο η «αναθέρμανση» της βάσης έως το Συνέδριο, που θα γίνει τελικά στις 22 Μαΐου, αλλά να εξελιχθούν σε «μόνιμη υποστηρικτική δομή», που θα λειτουργεί παράλληλα με το κόμμα.
Προ ημερών μάλιστα συγκροτήθηκε «Δίκτυο Επιχειρηματικότητας» σε επίπεδο επιμελητηρίων και κοινωνικών φορέων κάτι το οποίο δεν υπήρχε στο Κίνημα Αλλαγής ενώ, όπως πληροφορούμαστε, οι προτάσεις πολιτών στην πλατφόρμα «Ψηφιακή Κοινωνία», που ζητούν τη δημιουργία νέων δικτύων είναι πάρα πολλές.
@ Για το σκληρό παιχνίδι που παίζεται στα μίντια και για το ποιες προτάσεις και πού έχει καταθέσει το εφοπλιστικό δίδυμο Μπάκου - Καϋμενάκη, ενημερωθήκατε από τους πρώτους μέσα από το On Target.
Με αφορμή, πάντως, την αποκάλυψη ότι οι εν λόγω εφοπλιστές κρατούν ενήμερους το Μαξίμου και την Κουμουνδούρου για την κινητικότητα που επιδεικνύουν, μέσω του Γιάννη Οικονόμου και της Όλγας Γεροβασίλη αντιστοίχως, η στήλη επιβεβαιώνει ότι εδώ και πολλούς μήνες, η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ έχει μετεξελιχθεί σε «άνθρωπο των ειδικών αποστολών» -με απόφαση και εντολή Τσίπρα, φυσικά.
Βεβαίως, με δεδομένο ότι ο πλέον στενός συνεργάτης του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο –επίσης «θεσμικός», ως γραμματέας του κόμματος- Δημήτρης Τζανακόπουλος, αναρωτιέται κανείς γιατί την μιντιακή και επιχειρηματική «μπάλα» την παίζει αποκλειστικά η Όλγα. Η απάντηση είναι πως αυτό έχει ζητήσει ο ίδιος ο Τζανακόπουλος, ο οποίος όταν άκουσε τον Τσίπρα να τού ζητεί να γίνει γραμματέας, συναίνεσε με έναν αστερίσκο: «Μόνο μη με μπλέξεις με μίντια και επιχειρηματίες», τού είπε. Άρα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να βρει έμπιστο για τις «ειδικές αποστολές» -χωρίς, όμως, τα «αποτελέσματα» που έφερε ο Νίκος Παππάς όταν ήταν στην ίδια θέση.
@ Η καθαρή επικράτηση του Τσίπρα στο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ παρά τα γνωστά παρατράγουδα που σημάδεψαν την λήξη του, επιταχύνουν και τις αποφάσεις για τα χρεοκοπημένα ΣΥΡΙΖΑΪΚΑ media.
Έτσι και εφόσον δεν εφαρμοσθεί τελικά η λύση της «εξυγίανσης τους εν λειτουργία» η εφημερίδα Αυγή, σε ότι αφορά τουλάχιστον το καθημερινό της φύλλο τελικά θα περάσει στην ιστορία και η έκδοση θα περιοριστεί μόνο στο Σαββατοκύριακο.
Σε ότι αφορά το κομματικό ραδιόφωνο «στο Κόκκινο» η αρχή του τέλους θα γίνει με την αλλαγή του διευθυντή. O Νίκος Ξυδάκης παραδίδει την διεύθυνσή του στον Λευτέρη Αρβανίτη ο οποίος θα έχει αναλάβει την δύσκολη αποστολή να βρει χρηματοδότη υπό τη μορφή του χορηγού.
Δεν θα πρέπει να αποκλειστεί η επιλογή του τρίτου δρόμου που πρώτο χάραξε το ΚΚΕ: την πώληση της συχνότητας….
@ Πάνω από 143 χιλιάδες άτομα ή 2,2% του συνόλου των επιχειρήσεων, αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο μέσα στον πρώτο χρόνο της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών. Φανταστείτε δε, τι έρχεται, τώρα που οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν τους "φουσκωμένους" λογαριασμούς και την έκρηξη του λειτουργικού κόστους. Πάντως, είναι αλήθεια, σύμφωνα με τη μελέτη, ότι η Ελλάδα παρουσιάζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη, στις ηλικίες 18-64 ετών, καθώς 542.000 άτομα, έχουν τη δική τους δουλειά ή βρίσκονται στα πρώτα βήματα μιας νέας επαγγελματικής δραστηριότητας. Η πανδημική κρίση και η ακρίβεια αλλάζουν απότομα και βίαια την καθημερινή δραστηριότητα των πολιτών, την προσωπική, επαγγελματική και κοινωνική ζωή τους, ενώ οι επιπτώσεις μέτρων όπως το lockdown και η αναστολή λειτουργίας κάποιων επιχειρήσεων της χώρας διαχέονται σε βάθος χρόνου και η τελική αξιολόγηση των επιπτώσεων θα απαιτήσει χρόνο και απόσταση από την κρίση.