Παρασκευή
22 Νοεμβρίου 2024

Ζέτα Μακρή: Κλείνει η Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου στις 31 Δεκεμβρίου - Έως 30 Νοεμβρίου θα έχουν φύγει όλοι οι φοιτητές

Εξελίξεις στο θέμα της Πολυτεχνειούπολης που είναι άσυλο κακοποιών στοιχείων αποκαλύπτει η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή στην συνέντευξη της στο evia woman και την Μαρία Καράπα.

Λόγω της ανακαίνισης που θα ξεκινήσει το νέο έτος οι φοιτητές θα μετακινηθούν σε ξενοδοχεία στο τέλος Νοεμβρίου, ενώ ως το τέλος Δεκεμβρίου θα κλείσει η Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου.

Η υφυπουργός που επισκέφθηκε την Χαλκίδα στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία με θέμα «Εκπαίδευση και Νέες Ευκαιρίες στο Επιχειρείν» δήλωσε επίσης αναφορικά με την υποβάθμιση των σχολείων στη Βόρεια Εύβοια ότι « δυστυχώς ο νόμος που προβλέπει την λειτουργία των σχολείων είναι συγκεκριμένος Ωστόσο καταβάλει το υπουργείο προσπάθεια και με ευελιξία με βάση το νομικό πλαίσιο να στηρίξει ολιγοθεσια σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Όσον αφορά την πυρόπληκτη Εύβοια μας τόνισε μεταξύ άλλων ότι «τα σχολεία που υποβιβάστηκαν οργανικά λόγω έλλειψης μαθητών, προσπαθήσαμε και σε μεγάλο βαθμό πετύχαμε να διατηρήσουμε την λειτουργικότητα τους στα επίπεδα των προηγούμενων χρόνων, για να μην υπάρχουν προβλήματα»

Αναφορικά με την επέκταση του ωραρίου στο πολυήμερο σχολείο εξέφρασε την ικανοποίηση της για την εφαρμογή του και την επιτυχή λειτουργία του που αποτελεί μια ακόμη στήριξη της κυβέρνησης στους εργαζόμενους γονείς .

Λόγω της ανακαίνισης που θα ξεκινήσει το νέο έτος οι φοιτητές θα μετακινηθούν σε ξενοδοχεία στο τέλος Νοεμβρίου ενώ ως το τέλος Δεκεμβρίου θα κλείσει η σχολή Η υφυπουργός που επισκέφθηκε την Χαλκίδα στο πλαίσιο δήλωσε επίσης αναφορικά με την υποβάθμιση των σχολείων στην Β Εύβοια οτι δυστυχώς ο νόμος που προβλέπει την λειτουργία των σχολείων είναι συγκεκριμένος Ωστόσο καταβάλει το υπουργείο προσπάθεια και με ευελιξία με βάση το νομικό πλαίσιο να στηρίξει ολογοθέσια σχολεία σε όλη την Ελλάδα Όσον αφορά την πυρόπληκτη Εύβοια τα σχολεία που υποβιβάσθηκαν οργανικά λόγω έλλειψης μαθητών, προσπαθήσαμε και σε μεγάλο βαθμό πετύχαμε να διατηρήσουμε την λειτουργικότητα τους στα επίπεδα των προηγούμενων χρόνων, για να μην υπάρχουν προβλήματα. αναφορικά με την επέκταση του ωραρίου στο πολυήμερο σχολείο εξέφρασε την ικανοποίηση της για την εφαρμογή του και την επιτυχή λειτουργία του

OI ΦOITHTIKEΣ EΣTIEΣ EXOYN METATPAΠEI ΣE KENTPA ANOMIAΣ ΟΠΩΣ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΣΥΜΒΑΝ . YΠAPXEI ΣXEΔIAΣMOΣ TOY YΠOYPΓEIOY ΓΙΑ ΤΗΝ ANABAΘMIΣH KAI AΠOKATAΣTAΣH TΩN ZHMIΩN ΣTHN ΠOΛYTEXNEIOYΠOΛH;

Σχετικά με το θέμα της εστίας στην Πολυτεχνειούπολη, έχει δρομολογηθεί από το ΥΠΑΙΘ η μίσθωση ξενοδοχείων μέσω του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, όπου θα μεταφερθούν, μέχρι τις 30/11, οι φοιτητές που διαμένουν στην εστία. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η εστία θα κλείσει στις 31 Δεκεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσει η ανακατασκευή της συνολικού κόστους 45 εκατομμυρίων ευρώ και στη συνέχεια θα αποδοθεί στο ΕΜΠ.

O ΠPΩΘYΠOYPΓOΣ KYPIAKOΣ MHTΣOTAKHΣ EΠIΣKEΦΘHKE THN B. EYBOIA TON OΠOY KATA ΓENIKH OMOΛOΓIA ΓINONTAI EPΓA KAI H ANAΣYΓKPOTHΣH THΣ ME EΠIKEΦAΛHΣ TON ΣTAYPO MΠENO, BPIΣKETAI ENTOΣ XPONOΔIAΓPAMMATOΣ. ΠPOΣΦATA OMΩΣ EIXAME MIA YΠOBAΘMIΣH ΤΩΝ ΣXOΛEIΩN THΣ ΠEPIOXHΣ. ΣXEΔIAZETΕ OΠΩΣ EΓINE KAI ME TO EIΔIKO ΠOΣOΣTO EIΣAΓΩΓHΣ ΣTA AEI ΓIA TOYΣ MAΘHTEΣ THΣ ΠEPIOXHΣ ? NA ΓINEI MIA EΞAIPEΣH KAI ΣE AYTH THN ΠEPIΠTΩΣH;

Οι σχολικές μεταβολές πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος και ισχύουν από το επόμενο. Για τις μεταβολές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκδίδεται κάθε χρόνο εγκύκλιος για τον καθορισμό του χρονοδιαγράμματος υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών από τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης και τις περιφερειακές διευθύνσεις.

Για τις μεταβολές του σχολικού έτους 2022-2023 εκδόθηκε η με αριθ. πρωτ. 141901/ΓΔ4/5-11-2021 εγκύκλιος με θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-2023», όπου περιγράφεται η διαδικασία.

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο, για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη: Ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές/τριες και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων. Επίσης, οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να αιτιολογούν πλήρως τους λόγους που στοιχειοθετούν την πρόταση και την ανάγκη για κάθε μεταβολή. Θα πρέπει να τονισθεί, επίσης, πως η οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων καθορίζεται από Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.Φ.3/897/97652/Γ1/2006 – ΦΕΚ 1507/Β/13-10-2006), σύμφωνα με την οποία, σχολεία με ως 15 μαθητές λειτουργούν ως 1/θεσια, με 16-30 μαθητές ως 2/θεσια, με 31-45 μαθητές ως 3/θ, με 46-100 μαθητές ως 4/θέσια, με 101-125 μαθητές ως 5/θεσια και 126-150 μαθητές ως 6/θεσια.

Για τη λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων, ο αριθμός των τμημάτων ενός σχολείου, επίσης, εξαρτάται από τον αριθμό των μαθητών. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 (Α΄111), στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «[…] Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι πέντε (25). Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα.»

Από τα παραπάνω, προκύπτει ότι ο μαθητικός πληθυσμός είναι αυτός που καθορίζει την πορεία όλων των σχολικών μονάδων, ο οποίος, δυστυχώς, στις μικρές τοπικές κοινωνίες, συχνά, δεν βοηθάει τη λειτουργία όλων των Δημοτικών Σχολείων ως 6/θέσιων. Ωστόσο, το Υπουργείο μας καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να στηρίξει τα ολιγοθέσια σχολεία, μεταξύ αυτών και τα σχολεία της Εύβοιας, ενεργώντας πάντα εντός του νομικού πλαισίου και με τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία. Για τον λόγο αυτό και δεδομένου ότι η Εύβοια είναι πυρόπληκτος περιοχή, στα σχολεία τα οποία υποβιβάσθηκαν οργανικά λόγω έλλειψης μαθητών, προσπαθήσαμε και σε μεγάλο βαθμό πετύχαμε να διατηρήσουμε την λειτουργικότητα τους στα επίπεδα των προηγούμενων χρόνων, για να μην υπάρχουν προβλήματα.

ΦETOΣ ΓIA ΠPΩTH ΦOPA EΦAPMOΣTHKE O ΘEΣMOΣ TOY ΔIEYPYMENOY ΩPAPIOY ΣTO OΛOHMEPO ΠOY HTAN XPONIO AITHMA TΩN ΓONEΩN. ΠΩΣ EΞEΛIΣΣETAI H EΦAPMOΓH TOY ΘEΣMOY KAI ΠOIO EINAI TO ΠOΣOΣTO ΣYMMETOXHΣ;

Βρισκόμαστε είκοσι ημέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και φέτος μαθήτριες, μαθητές, οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν και να βιώσουν καινούργιες εκπαιδευτικές εμπειρίες στο αναβαθμισμένο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

Το Υπουργείο Παιδείας εργάζεται για την ολοκληρωμένη αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από τη χάραξη και εφαρμογή μιας υπεύθυνης, σύγχρονης, βιώσιμης εκπαιδευτικής πολιτικής με κοινωνικό πρόσημο.

Στο πλαίσιο αυτής της στόχευσης, εφαρμόζουμε, από τις 12 Σεπτεμβρίου, το διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα στα μισά των, ήδη, λειτουργούντων ολοήμερων τμημάτων της χώρας, δηλαδή σε περίπου 5.000 τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια, με την επιλογή των σχολικών μονάδων να προκύπτει από κριτήρια, όπως το μαθητικό δυναμικό του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών που φοιτούσαν, ήδη, σε ολοήμερο τμήμα.

Το ολοήμερο πρόγραμμα, όπως είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, έχει επεκταθεί κατά μιάμιση ώρα και ολοκληρώνεται στις 5:30 το απόγευμα, αντί στις 4 μ.μ., φέρνοντας πιο κοντά το σχολικό ωράριο με το ωράριο των εργαζόμενων γονέων και διευκολύνοντας, με τον τρόπο αυτό, τη συμμετοχή των γονέων στην αγορά εργασίας και τον συνδυασμό των γονεϊκών και των επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Ενώ, στο πλαίσιο του ολοήμερου θα γίνεται και η μελέτη, ώστε οι μαθητές, επιστρέφοντας στο σπίτι, να έχουν ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ποιοτικές δραστηριότητες με την οικογένεια.

Το ολοήμερο σχολείο στηρίζεται και τροφοδοτείται από την ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με χαρακτήρα πολύ πιο βιωματικό και με έμφαση στις τέχνες και τις πολυθεματικές δημιουργικές δραστηριότητες.

Είναι προτεραιότητά μας η διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών, χωρίς κανένα κριτήριο συμμετοχής, σε ένα πιο διευρυμένο πρόγραμμα, που θα αμβλύνει τις όποιες ανισότητες προκύπτουν από τα εξωσχολικά ερεθίσματα μαθητών διαφορετικών κοινωνικο-οικονομικών ομάδων.

Τις ανάγκες υλοποίησης της σημαντικής αυτής χρονικής επέκτασης και ποιοτικής αναβάθμισης του ολοήμερου σχολείου και της δημόσιας εκπαίδευσης στηρίζουν, επιπλέον, 3.200 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Η ανταπόκριση των γονέων που κάνουν χρήση των διευρυμένων ολοήμερων σχολείων, καθώς και η πιλοτική λειτουργία τους θα καθοδηγήσει το υπουργείο μας για τις μελλοντικές κινήσεις με μοναδικό στόχο την καλύτερη και πιο σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση και την συνακόλουθη ελάφρυνση, ποιοτική και οικονομική των γονιών τους. Όλων όσοι θέλουν να κάνουν χρήση των σχετικών ρυθμίσεων.

Το διευρυμένο ολοήμερο είναι πραγματικότητα, η εφαρμογή του νέου προγράμματος είναι σε εξέλιξη, η ικανοποίηση του χρόνιου αιτήματος γονέων και κηδεμόνων είναι δικαίωση για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΠΗΓΗ: eviawoman.gr

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Η νέα διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ, η παγίδα για το ΠΑΣΟΚ και οι κινήσεις Μητσοτάκη για να αποφευχθεί πολιτική αστάθεια

Μεθαύριο θα έχουμε τον πρώτο γύρο των εσωκομματικών εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βαδίζει από διάσπαση σε διάσπαση, έχοντας κατοχυρώσει το... παγκόσμιο ρεκόρ απώλειας του θεσμικού ...

Τα επόμενα βήματα του Σαμαρά μετά τη διαγραφή - Το ταξίδι στις ΗΠΑ και τα δημοσκοπικά μηνύματα

«Εμπρός και πάλι για δεξιά μεγάλη»! Ό εστίν μεθερμηνευόμενον, σύμφωνα με συνομιλητή από τους στενότερους και εγκυρότερους (και με δεσμούς εκτός πολιτικής με τον πρώην πρωθυπουργό) ...

Τι πετυχαίνει ο Μητσοτάκης με τη διαγραφή του Σαμαρά και γιατί είναι πιθανή μια... διαβολική επανάληψη του 1993

Ο Σαμαράς, το... χόντρυνε με τη συνέντευξη του στο «Βήμα της Κυριακής» και ο Μητσοτάκης, ο οποίος είναι... killer σε θέματα αμφισβήτησης της πολιτικής του αλλά και σε ζητήματα ηθικ...

Φόρτωση άρθρων...