«Το αποτέλεσμα των Βουλευτικών Εκλογών ήταν κυριολεκτικά ένας πολιτικός σεισμός», γράφει ο επικεφαλής της δημοσκοπικής εταιρείας Opinion Poll, Zαχαρίας Ζούπης.

Ακόμα, αναφέρει: «Οι δημοσκοπικές εταιρείες μέσα σε συνθήκες πλήρους κατάρρευσης του ΣΥΡΙΖΑ, με σταθερές την αυξανόμενη συσπείρωση της Νέα Δημοκρατία και την γρήγορη άνοδο των δυνάμεών της, ειδικά μετά το Πάσχα, και με νέα δεδομένα τις μικρές ή μεγάλες εισπράξεις σχεδόν όλων των άλλων κοινοβουλευτικών και βασικών εξωκοινοβουλευτικών κομμάτων, διέψευσαν όσους τους επιτίθεντο διαρκώς με μοναδική εχθροπάθεια.

Οι δημοσκοπικές εταιρείες στην χώρα έδειξαν επάρκεια, σοβαρότητα και δυνατότητα προσέγγισης των συσχετισμών. Διερεύνησαν την συμπεριφορά των αναποφάσιστων, των νέων, όλων των ευαίσθητων ακροατηρίων. Απέδειξαν ότι υπηρετούν την έρευνα, την συνεχή πρόοδο του επιστημονικού εργαλείου, την εξέλιξη των επιστημονικών μεθόδων που χρησιμοποιούν. Γι' αυτό και τα καταφέρνουν, γι' αυτό και τα κατάφεραν, γι' αυτό και θεωρούνται από τις πιο αξιόπιστες στην Ευρώπη. Για άλλη μια φορά τα κατάφεραν.

Αν κάποιος μπορεί να παρατηρήσει μια αδυναμία, τελικά σαν  ειρωνεία απέναντι σε όσα ανεκδιήγητα ακούστηκαν αυτή την περίοδο περί δήθεν υποεκτίμησης των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν ότι τελικά υπήρχε μια υπερεκτίμηση των δυνάμεών του. Ωστόσο, οι έρευνες του τελευταίου διαστήματος έδειχναν από εβδομάδα σε εβδομάδα ότι διευρύνεται η διαφορά όλο και περισσότερο. Είναι κοινό μυστικό ότι έρευνες του Σαββάτου έδειχναν ότι η διαφορά είχε φτάσει το 10%-12% , όταν μια εβδομάδα πριν βρισκόταν στο 6.5%-8%. Ουσιαστικά καταγράφονταν ισχυροί προσεισμοί.  Το Σάββατο σημείωνα σε φίλο δημοσιογράφο «έχει σηκωθεί τσουνάμι και όταν σκάει τσουνάμι, δεν ξέρεις μέχρι που θα φτάσουν τα νερά». Οι δυναμικές είχαν ξεκινήσει και στην πραγματικότητα αλλεπάλληλα λάθη στην προεκλογική περίοδο και χοντροκομμένα λάθη των τελευταίων ημερών (άνοιγμα στους ψηφοφόρους Κασιδιάρη, δηλώσεις Κατρούγκαλου, αναφορά σε Κυβέρνηση ειδικού σκοπού, εικόνα έλλειψης κάθε στρατηγικής, ανυπαρξία εναλλακτικής πρότασης διακυβέρνησης)  επιτάχυνε την κατάρρευση.

Παράλληλα δε όλα τα ποιοτικά ευρήματα κατέδειχναν ότι υπάρχει η προοπτική η διαφορά να ανοίξει κι άλλο. Για παράδειγμα, ο Κ. Μητσοτάκης προηγείτο σταθερά στην καταλληλότητα για Πρωθυπουργός, με double score του Α. Τσίπρα. Ο Κ. Μητσοτάκης προηγείτο σε όλους τους τομείς κυβερνητικής δραστηριότητας με μεγάλες επιδόσεις ειδικά στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας, Οικονομίας και Ανάπτυξης, αναμόρφωσης του Κράτους.

Οι δημοσκοπικές εταιρείες της χώρας έδειξαν «μέταλλο», αν και εργάστηκαν για άλλη μια φορά σε πλαίσιο επιθέσεων, αμφισβήτησης, εμφάνισής τους ως « εργαλεία του συστήματος». Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν άφησε στιγμή και ευκαιρία να μην επιτίθεται στις δημοσκοπικές εταιρείες, να μη τις παρουσιάζει ως πουλημένες, να επικαλείται ανοησίες περί χρησιμοποίησης ακόμα και predator με αποτέλεσμα να « φοβούνται οι ψηφοφόροι του», συχνά δε κάποιες από τις δημοσκοπικές εταιρείες προπηλακίστηκαν σε πρωτοσέλιδα φιλικών εντύπων. Λίγες ώρες πριν κλείσουν οι κάλπες, ο Π. Πολάκης ανέβαζε στο twitter  το αμίμητο « Τελευταία προβοκάτσια των δημοσκοπικών εταιρειών και του συστήματος του Μητσοτατέικου που ξεψυχάει, είναι αυτά που διακινούνται ως διαρροές. Η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ είναι κοντά…» ! Λίγες δε μέρες πριν, ο Α. Τσίπρας καλούσε με την ομιλία του στο Σύνταγμα να πετάξουν τις έρευνες στον κάδο και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα πάρει την πρωτιά!

Πριν το  2019 μας απειλούσαν με εισαγγελείς. Μετά την ήττα με 8.5% , ο Α. Τσίπρας ζήτησε συγνώμη με ένα sms στο κινητό του τότε Προέδρου του ΣΕΔΕΑ. Τώρα, μετά την διάψευση κάθε ισχυρισμού, μετά την δικαίωση των ευρημάτων των εταιρειών δημοσκοπήσεων δεν χρωστάνε κάποιοι από το ΣΥΡΙΖΑ μια συγγνώμη , αλλά και δέσμευση ότι όλη αυτή η αθλιότητα θα σταματήσει;».