Μηχανικός αεροσκαφών που δούλευε ως εξωτερικός συνεργάτης στην Boeing υποστηρίζει πως απολύθηκε, χαρακτηριζόμενος μάλιστα «καρφί», επειδή κατήγγειλε κενά ασφαλείας σε αεροσκάφη της εταιρείας.
Ο Ρίτσαρντ Κουέβας υποστηρίζει πως έγινε μάρτυρας των πλημμελών εργασιών κατασκευής και συντήρησης σε ένα κρίσιμο τμήμα δύο αεροσκαφών, τύπου Boeing 787.
Συγκεκριμένα, ο μηχανικός της Strom (συνεργάτρια εταιρεία του κατασκευαστικού εταίρου της Boeing, της Spirit Aerosystems) υποστηρίζει πως είδε να ανοίγονται με πλήρως ακατάλληλο τρόπο τρύπες σε μηχανισμό (pressure bulkhead) στο εμπρός μέρος των αεροπλάνων 787 στις εγκαταστάσεις της Spirit στη Wichita του Κάνσας, το 2023.
Ο μηχανισμός αυτός είναι ένα από τα κύρια μέρη της ατράκτου ενός αεροσκάφους, ένας θόλος στο ρύγχος του αεροσκάφους ζωτικής σημασίας για τη στατικότητά του όσο αυτό βρίσκεται στον αέρα.
Ο Cuevas δήλωσε ότι παρατήρησε τα κενά στα μπροστινά διαφράγματα πίεσης σε δύο αεροσκάφη υπό κατασκευή, κενά που ενδεχομένως θα μπορούσαν να έχουν οδηγήσει «σε καταστροφή».
Σύμφωνα με τους δικηγόρους του Κουέβας, ο μηχανικός κατήγγειλε κρίσιμα ζητήματα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στην Υπηρεσία Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία.
Σύμφωνα με τη δικογραφία, σύντομα ένας εργαζόμενος έκανε λόγο για «χαφιέ ανάμεσά μας» και ο Κουέβας απολύθηκε, τον Μάρτιο του 2024, από τη Spirit Aerosystems.
Σύμφωνα με την Boeing, η εταιρεία διερεύνησε τις καταγγελίες του Κουέβας, αλλά δεν εντόπισε κάτι ανησυχητικό.
«Υπάλληλος ενός υπεργολάβου ανέφερε σε εμάς ανησυχίες του, τις οποίες διερευνήσαμε διεξοδικά, καθώς λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη μας κάθε θέμα που σχετίζεται με την ασφάλεια», ανέφερε o γίγαντας της αεροναυπηγικής.
Ο εκπρόσωπος της Spirit Aerosystems, Τζο Μπουτσίνο, δήλωσε ότι η εταιρεία «εξετάζει το θέμα».
«Προτρέπουμε όλους τους υπαλλήλους της Spirit που έχουν προβληματισμούς, να τους αναφέρουν, γνωρίζοντας πως θα είναι προστατευμένοι», δήλωσε ο ίδιος.
Καταιγισμός καταγγελιών
Ο Κουέβας δεν είναι ο μόνος και πιθανώς ούτε ο τελευταίος καταγγέλλων. Πάνω από δώδεκα άτομα τα τελευταία χρόνια έχουν μιλήσει δημοσίως για κενά ασφάλειας, αλλά και συγκαλύψεις στην Boeing, καταγγελίες που εντάθηκαν μετά το ατύχημα του περασμένου Ιανουαρίου, όταν μία βοηθητική πόρτα αποκολλήθηκε από την άτρακτο ενός 737 Max κατά τη διαδικασία της απογείωσης.
Μάλιστα, δύο πρώην υπάλληλοι του μεγαλύτερου εξαγωγέα των ΗΠΑ που ήγειραν θέμα ποιότητας και ασφάλειας στη γραμμή παραγωγής έχουν βρεθεί νεκροί τους τελευταίους τρεις μήνες.
Η εταιρεία αποφάσισε πρόσφατα να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση της διεύθυνσής της εν μέσω της σοβαρής αυτής κρίσης, αλλά και λόγω εντεινόμενων πιέσεων από τις αεροπορικές εταιρείες, τις ρυθμιστικές αρχές και τους επενδυτές.
Ωστόσο, η αναζήτηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου που θα αναλάβει να οδηγήσει την κλυδωνιζόμενη Βoeing στη νέα εποχή αποδεικνύεται γρίφος για δυνατούς λύτες, με αρκετούς υποψηφίους έως τώρα να έχουν αρνηθεί τη θέση.