Ισως να έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί στα περισσότερα -αν όχι σε όλα- τα σούπερ μάρκετ η μαναβική έχει την τιμητική της στην είσοδο των καταστημάτων. Η απάντηση κρύβει μια λογική η οποία δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού πρόκειται για μια «επιθετική» στρατηγική μάρκετινγκ…
Σύμφωνα με τη NY Post, το υποσυνείδητο μάρκετινγκ που εφαρμόζεται στη διάταξη των προϊόντων είναι τρομερά εξεζητημένο, και υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο τα φρούτα και τα λαχανικά βρίσκονται συχνά στο μπροστινό μέρος του καταστήματος.
Ο Reeves Connelly, ο οποίος σπούδασε αρχιτεκτονικό σχέδιο στο Ινστιτούτο Pratt, είπε ότι ο λόγος είναι κατά βάσει ψυχολογικός.
«Τα παντοπωλεία τοποθετούν τη μαναβική ακριβώς στην είσοδο, έτσι ώστε αφού αγοράσετε υγιεινά φρούτα και λαχανικά, να αισθάνεστε λιγότερο ένοχοι ώστε να αγοράσετε πρόχειρα και επεξεργασμένα φαγητά από τους υπόλοιπους διαδρόμους».
Για τον ίδιο λόγο, εξήγησε ότι και άλλα βασικά είδη, όπως το γάλα, τα ζυμαρικά, τα αυγά και το ρύζι, βρίσκονται πιο «χωμένα», επειδή η εκάστοτε εταιρεία γνωρίζει ότι οι πελάτες θα τα αναζητήσουν ούτως ή άλλως.
Με αυτόν τον τρόπο, καθώς δηλαδή περιπλανάστε σε διαδρόμους μέχρι να τα εντοπίσετε, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δείτε και άλλα προϊόντα που θα σας δελεάσουν να τα αγοράσετε. Αυτός είναι και ο λόγος που συνήθως στις άκρες των διαδρόμων υπάρχουν σταντ με ανθυγιεινά σνακ και γλυκά.
Ωστόσο η πιο «ανήθικη τακτική, σύμφωνα με τη New York Post, είναι η αλλαγή της διάταξης. Αλλάζοντας λοιπόν τακτικά τις θέσεις των προϊόντων, το σούπερ μάρκετ εξασφαλίζει ότι ο πελάτης θα «χάνεται», αυξάνοντας πάλι την πιθανότητα να δελεαστεί με αχρείαστες αγορές. Αγορές που γεμίζουν το καρότσι σας χωρίς καν να το καταλάβετε!