Το διαστημόπλοιο Starliner της Boeing, οι περιπέτειες του οποίου έγιναν αληθινό σήριαλ, επέστρεψε με επιτυχία σήμερα στη Γη, χωρίς τους αστροναύτες που το είχαν οδηγήσει στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), καθώς η NASA έκρινε πως ο κινδυνος ήταν υπερβολικά μεγάλος.
Η κάψουλα προσγειώθηκε στις 07:01 (ώρα Ελλάδας) στη διαστημική βάση του Γουάιτ Σαντς στο Νέο Μεξικό, στις νοτιοδυτικές Ηνωμένες Πολιτείες. Εισήλθε στην ατμόσφαιρα με ταχύτητα 27.400 χλμ/ώρα. Περίπου 45 λεπτά αργότερα ανέπτυξε σειρά αλεξιπτώτων για να επιβραδύνει την κάθοδό της ενώ αερόσακκοι φούσκωσαν δευτερόλεπτα πριν αγγίξει το έδαφος.
Σύμφωνα με τη NASA, είχε αναχωρήσει από τον ISS περίπου έξι ώρες νωρίτερα.
Η φήμη της Boeing είχε δεχθεί νέο πλήγμα τον Ιούνιο, όταν προβλήματα στον κινητήρα και διαρροές ήλιου στην κάψουλα είχαν εντοπισθεί κατά την πρώτη επανδρωμένη πτήση της.
Παρά τις απόπειρες του κατασκευαστή να πείσει τη NASA για την ασφάλεια του σκάφους του, η διαστημική υπηρεσία προτίμησε να φέρει πίσω τους Μπατς Γουίλμορ και Σάνι Γουίλιαμς με την ανταγωνίστρια της Boeing, SpaceX, και το διαστημόπλοιό της Crew Dragon.
Οι δύο αστροναύτες, οι οποίοι δεν θα επιστρέψουν πριν από την επόμενη χρονιά, θα παραμείνουν περισσότερο από οκτώ μήνες στο διάστημα, ενώ αρχικά επρόκειτο να πραγματοποιήσουν μια αποστολή… οκτώ ημερών.
Ο υπεύθυνος του προγράμματος επανδρωμένων εμπορικών πτήσεων της NASA Στιβ Στιτς δήλωσε αυτή την εβδομάδα στους δημοσιογράφους ότι, παρά τη βεβαιότητα που εξέφραζε η Boeing για τις προβολές της, η διαστημική υπηρεσία «δεν αισθανόταν άνετα» να προχωρήσει με το Starliner «εξαιτίας της αβεβαιότητας γύρω από το μοντέλο».
Αυτή η πτήση επιστροφής αναμενόταν ότι θα βοηθούσε την Boeing να καθησυχάσει τους πελάτες της και να επιτύχει νέες συμφωνίες για επανδρωμένες πτήσεις.
Στη διάρκεια της πτήσης επιστροφής οι ομάδες εδάφους παρακολούθησαν την απόδοση του Starliner από όλες τις πλευρές, ιδιαίτερα τους κινητήρες του που είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα.
Μετά την επιστροφή του Starliner, «θα μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη αντίληψη για το πότε θα μπορέσουμε να πιστοποιήσουμε το σκάφος και για το πότε θα μπορέσουμε να επαναλάβουμε τις πτήσεις», είχε δηλώσει ο Στιβ Στιτς.
Η NASA είχε παραγγείλει πριν από δέκα χρόνια στην Boeing και τη SpaceX ένα νέο σκάφος από την καθεμιά για να μεταφέρει αστροναύτες στον ISS. Με τα δύο οχήματα, επιδιώκει να μην ξαναβρεθεί χωρίς λύση σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα με το ένα ή το άλλο.
Όμως η επιχείρηση του Ίλον Μασκ προηγήθηκε με μεγάλη διαφορά της Boeing και εδώ και τέσσερα χρόνια καλύπτει μόνη της το ρόλο του αμερικανικού διαστημικού ταξί.