Τετάρτη
01 Ιανουαρίου 2025

Νότια Κορέα: Τα δραματικά τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή - Το «mayday» του πιλότου μετά την προειδοποίηση για τα πουλιά

Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στην Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί.

Πλανήτης

Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν σκοτώθηκαν κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν. 

Από τους 179 νεκρούς έχουν αναγνωρισθεί οι 65, ανακοίνωσε η πυροσβεστική υπηρεσία διευκρινίζοντας ότι λαμβάνονται δείγματα DNA για την αναγνώριση των υπολοίπων θυμάτων.

Δραματικές είναι οι τελευταίες στιγμές πριν την τραγωδία, όπως αποτυπώνονται σε βίντεο: 

Κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε ότι βρέθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.

Το «mayday» λίγο πριν το αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα

Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό υπουργείο Μεταφορών, ο πύργος ελέγχου είχε ειδοποιήσει το πλήρωμα του αεροσκάφους για σύγκρουση με σμήνος πουλιών. Ο πιλότος εξέπεμψε συναγερμό ("Mayday") δύο λεπτά αργότερα κατά την προσπάθειά του να προσγειώσει το αεροσκάφος.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε με την «κοιλιά», εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε στην περίφραξη του αεροδρομίου, κόπηκε στα δύο και τυλίχθηκε στις φλόγες.

Το αεροπλάνο Boeing 737-800 της Jeju Air έφτανε από την Ταϊλάνδη στο διεθνές αεροδρόμιο Mουάν στο νότιο τμήμα της Ν. Κορέας το πρωί της Κυριακής, όταν το σύστημα προσγείωσης δεν κατάφερε να ενεργοποιηθεί λίγο μετά τις 9 το πρωί τοπική ώρα και κατέληξε με την κοιλιά στο έδαφος.

Στη συνέχεια εθεάθη να σέρνεται με μεγάλη ταχύτητα εκτός ελέγχου μετά το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης και να εκρήγνυται πέφτοντας στην περίφραξη, όπως φαίνεται σε σοκαριστικά πλάνα από το περιστατικό.

Ο ένας από τους δύο επιζώντες ξύπνησε στο νοσοκομείο

Ο ένας από τους δύο επιζώντες του αεροπορικού δυστυχήματος είπε στους γιατρούς ότι «είχε ήδη διασωθεί» όταν ξύπνησε στο νοσοκομείο αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Ο 33χρονος επιζών, γνωστός ως Λι, εργαζόταν ως αεροσυνοδός στο αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη το πρωί της Κυριακής.

Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αρχικά μετέφεραν τον Λι σε νοσοκομείο της κοντινής πόλης Μόκπο, νότια της Σεούλ, αλλά αργότερα τον μετέφεραν στο νοσοκομείο του Πανεπιστημίου Ewha Womans της Σεούλ στην πρωτεύουσα.

«Όταν ξύπνησα, είχα ήδη διασωθεί», είπε στους γιατρούς του νοσοκομείου, σύμφωνα με τον διευθυντή του Ju Woong.

«Είναι πλήρως σε θέση να επικοινωνήσει», δήλωσε ο Ju. «Δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις για απώλεια μνήμης ή κάτι τέτοιο».

Ο Λι νοσηλεύεται στην εντατική, αφού οι γιατροί διέγνωσαν ότι έχει πολλαπλά κατάγματα και κίνδυνο παράλυσης.

Το μαύρο κουτί της πτήσης θα μπορούσε να πάρει ένα μήνα για να αποκωδικοποιηθεί

Το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που ανασύρθηκαν από το αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη στη Νότια Κορέα την Κυριακή είχε υποστεί μερική βλάβη, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap στη Νότια Κορέα.

Η ζημιά πιθανόν να καθυστερήσει την ανάλυση για τον εντοπισμό της αιτίας του δυστυχήματος, δήλωσαν αξιωματούχοι υπουργείου.

Όλοι οι επιβάτες θα είχαν επιβιώσει χωρίς τον τσιμεντένιο τοίχο, λέει ειδικός

Τα αεροδρόμια δεν θα έπρεπε να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, δήλωσε στο Sky News ειδικός σε θέματα αεροπορίας.

Χωρίς αυτό, το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει, ακόμη και αν το σύστημα προσγείωσης του είχε αποτύχει, δήλωσε ο David Learmount.

«Όταν το είδατε να γλιστράει από το τέλος του διαδρόμου, τίποτα δεν είχε πάρει φωτιά. Το αεροσκάφος ήταν υπό πλήρη έλεγχο», είπε.

«Κατά την πραγματική προσγείωση, το αεροσκάφος ήταν απόλυτα ίσιο με τα φτερά του. Το αεροσκάφος είχε ελεγχθεί πολύ, πολύ καλά».

«Το αεροπλάνο ήταν μια χαρά μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο. Αν δεν υπήρχε τοίχος εκεί, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα».

Ο κ. Learmount δήλωσε ότι τα πληρώματα ήταν έτοιμα και περίμεναν να σβήσουν με αφρό τυχόν φλόγες που προκλήθηκαν από την ολίσθηση.

Το κλειδί για την κατανόηση της αιτίας της συντριβής είναι να μάθουμε γιατί ο πιλότος δεν μπορούσε να κατεβάσει τα πτερύγια ή το σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου, συνέχισε.

Χωρίς το σύστημα προσγείωσης να παρέχει φρένα και τα πτερύγια να επιβραδύνουν την ταχύτητα προσγείωσης, το αεροπλάνο προσγειώθηκε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα έκανε διαφορετικά.

«Ο λόγος που πέρασε πάνω από όλο το μήκος του διαδρόμου ήταν επειδή πήγαινε τόσο γρήγορα», δήλωσε ο κ. Learmount.

Δεν είναι σαφές αν το σύστημα προσγείωσης ήταν λειτουργικό κατά την πρώτη προσπάθεια του πιλότου να προσγειωθεί, είπε.

«Ο κυβερνήτης είχε εκδώσει σήμα κινδύνου. Το mayday είναι απλά μια γενική κλήση. Λέει 'έχω πραγματικά προβλήματα εδώ'».

Ο κ. Learmount είπε ότι ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να πει ποια ήταν όλα τα προβλήματα, επειδή «ο φόρτος εργασίας του ήταν τόσο μεγάλος» 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Συρία: Ο νέος υπουργός Ενημέρωσης υπόσχεται «ελευθερία του Τύπου και της έκφρασης»

Ο υπουργός Ενημέρωσης των νέων συριακών αρχών Μοχάμεντ αλ-Όμαρ δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως εργάζεται για έναν «ελεύθερο» Τύπο. Δεσμεύτηκε να εγγυηθεί «την ελευθερία της έκ...

BBC: Τέλος εποχής για το φθηνό ρωσικό φυσικό αέριο για την Ε.Ε. - Ποιες χώρες επηρεάζονται

Η διαμετακόμιση ρωσικού φυσικού αερίου μέσω Ουκρανίας σε χώρες της ΕΕ τερματίστηκε σήμερα για πρώτη φορά μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ το 1991. Μια εξέλιξη, που σύμφωνα με το BBC...

Η πρώτη αντίδραση της Ευρώπης από το κλείσιμο της στρόφιγγας του ρωσικού φυσικού αερίου: «Είμαστε προετοιμασμένοι»

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποβάθμισε τον αντίκτυπο από τη σημερινή διακοπή των εξαγωγών ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη μέσω της Ουκρανίας λέγοντας πως αναμενόταν και πως η Ευρωπαϊκή Ένω...

Φόρτωση άρθρων...