Σαββάτο
02 Νοεμβρίου 2024

Οι συνέπειες της πανδημίας στους μαθητές - Τι έχασαν σε γνώσεις και δεξιότητες

Πλανήτης

Στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 οι μαθητές βίωσαν καθυστερήσεις στη μαθησιακή διαδικασία, απώλεια γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 35% - δηλαδή πάνω από το ένα τρίτο - ενός σχολικού έτους.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα που ανέλυσε στοιχεία από πολλές χώρες και εκτιμά ότι, από όλα τα μαθήματα, το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό στα μαθηματικά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μπαστιάν Μπετχόιζερ της σχολής Sciences Po του Παρισιού, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ανθρώπινης συμπεριφοράς "Nature Human Behaviour", πραγματοποίησαν μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση 42 ερευνών της περιόδου Μαρτίου 2020-Αυγούστου 2022 από 15 χώρες (Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Κολομβία, Δανία, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Ολλανδία, Ν.Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Βρετανία και ΗΠΑ).

Η μελέτη βρήκε ότι η μαθησιακή διαδικασία επιβραδύνθηκε εν μέσω της πανδημίας και ότι τα μαθησιακά ελλείμματα επέμεναν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2022, δηλαδή είχαν διαρκέσει τουλάχιστον δυόμισι χρόνια.

Η υστέρηση των μαθητών ήταν μεγαλύτερη στα μαθηματικά σε σχέση με τη γλώσσα.

Ακόμη διαπιστώθηκε ότι οι προϋπάρχουσες μαθησιακές ανισότητες μεταξύ των μαθητών, κυρίως μεταξύ εκείνων από οικογένειες πλουσιότερες και φτωχότερες, επιδεινώθηκαν εξαιτίας των "λοκντάουν" και της πανδημίας.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι παρόλο που τα μαθησιακά ελλείμματα εμφανίστηκαν πολύ νωρίς στη διάρκεια της πανδημίας, είναι αξιοσημείωτο ότι δεν έκλεισαν, αντίθετα σε κάποιες περιπτώσεις διευρύνθηκαν, με το πέρασμα του χρόνου.

Γι' αυτό επισημαίνουν την ανάγκη λήψη πρωτοβουλιών, ώστε να κλείσουν αυτά τα ελλείμματα στη μάθηση και να μην διαιωνίζονται.

Αυτό, μεταξύ άλλων, όπως αναφέρουν, σημαίνει επιπρόσθετη σχολική υποστήριξη στα παιδιά που έχασαν το περισσότερο μαθησιακό έδαφος στη διάρκεια της πανδημίας.

Η νέα μελέτη εκτιμά ότι το 95% των μαθητών παγκοσμίως - δηλαδή σχεδόν όλοι - επηρεάστηκαν αρνητικά από το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων και τα άλλα περιοριστικά μέτρα.

Η απώλεια ωρών διδασκαλίας, η υποχρεωτική υβριδική ή εξ αποστάσεως διδασκαλία, η περιορισμένη μάθηση πρόσωπο-με-πρόσωπο, αλλά και η μειωμένη φυσική άσκηση, καθώς και η οικονομική αβεβαιότητα πολλών οικογενειών, που επηρέασε ιδιαίτερα τα παιδιά από οικογένειες χαμηλότερου εισοδήματος, λειτούργησαν αρνητικά για τη μάθηση.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Οι ΗΠΑ προειδοποιούν το Ιράν ότι δεν θα μπορούν να συγκρατήσουν το Ισραήλ απέναντι σε μια νέα ιρανική επίθεση

Οι Ηνωμένες Πολιτείες προειδοποίησαν το Ιράν τις τελευταίες ημέρες να μην εξαπολύσει άλλη επίθεση κατά του Ισραήλ, προσθέτοντας ότι η Ουάσινγκτον δεν θα είναι σε θέση να συγκρατήσε...

Βρετανία: Η Κέμι Μπάντενοχ νέα επικεφαλής των Τόρηδων -Ποια είναι η διάδοχος του Ρίσι Σούνακ

Η Κέμι Μπάντενοχ, μέλος της δεξιάς πτέρυγας των Τόρηδων, θα είναι η νέα επικεφαλής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης της Βρετανίας. Η πρώην υπουργός Διεθνούς Εμπορίου ...

Μ. Ανατολή: Νέο ισραηλινό πλήγμα σε συνοριακό φυλάκιο, επλήγησαν δομές ανθρωπιστικής βοήθειας καταγγέλλει ο ΟΗΕ

Ισραηλινό πλήγμα είχε στόχο σήμερα το σημείο διέλευσης Αλ Κα Τζούσια μεταξύ Λιβάνου και Συρίας, ο δεύτερος βομβαρδισμός αυτού του είδους μέσα σε σχεδόν μια εβδομάδα, με έναν αξιωμα...

Φόρτωση άρθρων...