Μία μαύρη αγορά δημιουργείται στη Ρωσία, αφότου η McDonald’s ανακοίνωσε το προσωρινό κλείσιμο των 800 και πλέον εστιατορίων της εκεί, ακολουθώντας και τις λοιπές πολυεθνικές εταιρείες στην έξοδό τους εξαιτίας της εισβολής της πρώτης στην Ουκρανία. Μετά την απομάκρυνση, λοιπόν, εμφανίστηκαν πολλοί στη ρωσική ιστοσελίδα μικρών αγγελιών Avito, διαφημίζοντας ότι πουλάνε χάμπουργκερ Big Mac και άλλα είδη από τον κατάλογο των McDonald’s σε τιμές πολλαπλάσιες από αυτές που θα πλήρωνε κανείς στο εστιατόριο της αμερικανικής εταιρείας.
Ενας πωλητής από τη Μόσχα, λόγου χάριν, προωθεί στην αγορά ένα Big Mac στα 30 δολάρια, την ώρα που υπό κανονικές συνθήκες το εν λόγω έδεσμα αποτιμάται σε 135 ρούβλια, δηλαδή περίπου 1 δολάριο.
Αλλος έχει βάλει αγγελία για ένα πρωινό (όχι στο Τίφαννυς) αλλά στα McDonald’s, ένα «McDonald’s Breakfast», στο οποίο περιλαμβάνονται μάφιν, τηγανίτες πατάτας και σάλτσες, ενώ αποτιμάται στα 18 δολάρια.
Κάποιοι πασπαλίζουν τις διαφημίσεις τους με μια δόση νοσταλγίας. Ενας πωλητής, παραδείγματος χάριν, αναφέρει ότι προσφέρει τα είδη «σε εκείνους που θέλουν να απολαύσουν για μια τελευταία φορά τη γεύση μιας περασμένης εποχής». Ορισμένοι τρίτοι δεν δείχνουν να… σταματούν πουθενά: είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν ακόμα και τα είδη συσκευασίας με τον λογότυπο των McDonald’s, τα οποία σχεδόν έχουν αναχθεί σε συλλεκτικά. Μία χαρτοσακούλα της αλυσίδας εστιατορίων τιμάται 373 δολάρια(!), αν και δεν δίδονται διευκρινίσεις σχετικά με το εάν υπάρχει και περιεχόμενο, που αιτιολογεί το κόστος. Επιπλέον, ένα άτομο στην προαναφερθείσα ιστοσελίδα διαφημίζει ένα γυάλινο ποτήρι των McDonald’s στα 74 δολάρια.
Σε διαδικτυακές αγγελίες ένα Big Mac πωλείται προς 30 δολάρια, όταν στο κατάστημα κόστιζε 1 δολάριο.
Η είδηση του λουκέτου στα καταστήματα της McDonald’s προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις στη Ρωσία, με ουρές να σχηματίζονται έξω από τα εστιατόρια, καθώς οι Μοσχοβίτες έσπευσαν να πάρουν μια τελευταία γεύση του γρήγορου φαγητού πριν από το κλείσιμο.
Ερωτώμενοι για την απόφαση της αποχώρησης, ορισμένοι Μοσχοβίτες δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους, ενώ άλλοι έδειχναν ικανοποιημένοι, θεωρώντας τα McDonald’s αρνητική επιρροή. Στα δε δυτικά ΜΜΕ υπήρξαν εικόνες με Ρώσους που γέμισαν τα ψυγεία τους με μπέργκερ της αλυσίδας.
Σε ενημερωτικό του σημείωμα προς τους εργαζομένους με ημερομηνία 8 Μαρτίου, ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής πολυεθνικής, Κρις Κεμπσζίνσκι, δήλωσε ότι είναι αδύνατον να προβλέψει πότε θα επαναλειτουργήσουν τα εστιατόριά της.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις