Πέμπτη
02 Ιανουαρίου 2025

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Το τελευταίο μήνυμα του πιλότου

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τη συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα. Οι διάλογοι του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και το χρονολόγιο των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Boeing 737-800, αναφέρονται στη σύγκρουση με πουλιά του αεροσκάφους εν πτήσει.

Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης η τελευταία επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου 8:58 (ώρα Κορέας) όταν είπε εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around» (χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή).

Έπειτα από πέντε λεπτά το αεροπλάνο έκανε touchdown με την «κοιλιά» στον μήκους 2,8 χλμ. διάδρομο προσγείωσης πριν να καταλήξει σε μια τσιμεντένια κατασκευή.

Η Νότια Κορέα βρίσκεται από σήμερα σε επταήμερο πένθος καθώς θρηνεί τον θάνατο 179 ανθρώπων που επέβαιναν στο αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη τα ξημερώματα της Κυριακής (ώρα Ελλάδος) στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν υπό συνθήκες που διερευνώνται, καθώς τα πλάνα της τραγωδίας έχουν δημιουργήσει αρκετά ερωτήματα που προκαλούν ερωτήματα.

Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις

Μιλώντας για την πολύνεκρη τραγωδία στη Νότια Κορέα, ο επί χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας και σημερινός δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέλυσε τα ερωτήματα για τα οποία ζητούνται απαντήσεις, καθώς ο ίδιος έχει εμπειρία 17 ετών στον ίδιο τύπο αεροπλάνου.

Όπως ανέφερε στο Action 24 το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από την επιτροπή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, είναι γιατί οι πιλότοι του μοιραίου Boeing δεν μπόρεσαν να κατεβάσουν το σύστημα προσγείωσης (σ.σ. τους τροχούς).

Με αφορμή βίντεο που κυκλοφόρησε και το οποίο φέρεται να δείχνει τον έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου να βγάζει φωτιά σαν να έχει προσκρούσει κάτι επάνω του, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι το σύστημα προσγείωσης λειτουργεί με υδραυλικό τρόπο «αλλά ακόμα και αν αυτό έχει βλάβη, τότε υπάρχουν διακόπτες ώστε σε 1-2 λεπτά να κατέβει το σύστημα με τη βαρύτητα».

Το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να απαντηθεί, κατά τον ίδιο, είναι γιατί τα «φλαπς», τα πτερύγια ανάσχεσης που υπάρχουν στα φτερά των αεροπλάνων, δεν λειτούργησαν με αποτέλεσμα η ταχύτητα προσέγγισης του Boeing να είναι αυξημένη έως και κατα 100 μίλια μεγαλύτερη από αυτή με την οποία επιτρέπεται να γίνεται η προσγείωση.

Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Κωνσταντέλο το σύστημα αυτό λειτουργεί, επίσης, με υδραυλικό σύστημα αλλά υπάρχει και τρόπος αυτό να γίνει με ηλεκτρικό σύστημα.
Αναλύοντας τα τρομακτικά πλάνα από τη στιγμή της σύγκρουσης του αεροπλάνου πάνω σε μια κατασκευή, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι επρόκειτο για κεραίες μετάδοσης σημάτων στους πιλότους (ILC) που είναι αγκιστρωμένες στο έδαφος. Όπως είπε, το αεροσκάφος τα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση και την έκρηξη που ακολούθησε δεν έχει κάποια κλίση και δείχνει να είναι υπό τον έλεγχο των πιλότων.

Η απουσία των πτερυγίων ανάσχεσης, όμως, ήταν αυτή που υποχρέωσε τους πιλότους να κατέβουν στα 1.200 από τα 2.800 μέτρα του διαδρόμου προσγείωσης, καθώς το αεροπλάνο δεν μπορούσε να κόψει ταχύτητα.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Έξοδο της Γερμανίας από την ΕΕ θέλει η AfD

Ενόψει εκλογών η AfD επαναλαμβάνει την πρότασή της για αποχώρηση από την ΕΕ και την Ευρωζώνη. Αυτό προβλέπεται σε προσχέδιο του προεκλογικού προγράμματος που έχει ήδη αποσταλεί στα...

Τι είναι το Ισλαμικό Κράτος, η ριζοσπαστική οργάνωση που εμπλέκεται στην επίθεση στη Νέα Ορλεάνη

Η ριζοσπαστική οργάνωση Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ), η οποία κάποτε επέβαλε ένα καθεστώς τρόμου σε εκατομμύρια ανθρώπους στη Συρία και το Ιράκ, εμπλέκεται στην επίθεση με φορτηγάκι εναντί...

Φόρτωση άρθρων...