Δευτέρα
23 Δεκεμβρίου 2024

Θεσσαλία: Αιτήματα στον Στρατό για την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών Μπέλεϋ

Ελλάδα

Νέα αιτήματα για την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών Μπέλεϋ σε περιοχές που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία δέχεται η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ).

Η ΜΟΜΚΑ τοποθέτησε μιας αρθρωτή συναρμολογούμενη γέφυρας στα Καλά Νερά Μαγνησίας που βοήθησε στην άμεση αποκατάσταση της σύνδεσης του οδικού δικτύου Βόλου και Νοτίου Πηλίου που είχε διακοπεί λόγω της κατάρρευσης της γέφυρας.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο διευθυντής της Μονάδας, υποστράτηγος Μιχαήλ Κλούβας, επισημαίνει ότι τα αιτήματα είναι αρκετά και διευκρινίζει ότι λόγω μεγάλων καταστροφών στο οδικό δίκτυο επιβάλλεται, πριν την τοποθέτηση της γέφυρας, η αποκατάσταση των καταστροφών στα σημεία πρόσβασης σε αυτήν και συγκεκριμένα στις δύο όχθες – όρια του γκρεμού.

«Θα είχαμε ήδη ξεκινήσει την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών αλλά πρέπει να προηγηθούν κάποια μικρά έργα υποδομής για να μπορέσουμε να τις στήσουμε», ανέφερε ο υποστράτηγος. Παράλληλα, σχολιάζει ότι τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά, ενώ προκύπτουν θετικές εξελίξεις που αφορούν την προώθηση της άμεσης κατασκευής κανονικών και μόνιμων γεφυρών σε συγκεκριμένα σημεία.

Ο Μιχαήλ Κλούβας επισημαίνει ότι είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός των τοπικών κοινωνιών την ώρα της εγκατάστασης και παράδοσης της γέφυρας Μπέλεϋ, η οποία ουσιαστικά συναρμολογείται μέσα σε λίγες ώρες. «Η αναγνώριση της προσφοράς του στρατού στις τοπικές κοινωνίες μας δίνει δύναμη ώστε να θέλουμε να φτιάξουμε τη γέφυρα γρηγορότερα και να την κάνουμε καλύτερη. Ειδικά στα Καλά Νερά φάνηκε ότι αυτό το πράγμα ήταν το πρώτο θετικό που συνέβη στην τοπική κοινωνία. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τόσο θερμή που μερικές φορές μας έκανε να ντρεπόμαστε…», αναφέρει ο Μιχαήλ Κλούβας.

Δεκαέξι Μπέλεϋ εγκαταστάθηκαν τα τελευταία έξι χρόνια

Τα τελευταία έξι χρόνια η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ τοποθέτησε δεκαέξι γέφυρες Μπέλεϋ σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όλες για λόγους φυσικών καταστροφών. Ειδικότερα τέσσερις γέφυρες εγκαταστάθηκαν στην Κρήτη, μία στον Φενεό Κορινθίας, τέσσερις στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας, τρεις στη Θεσσαλία, δύο στα Ιωάννινα και δύο στην Κεφαλονιά. Η πρωταθλήτρια σε μήκος Μπέλεϋ είναι εκείνη που τοποθετήθηκε στο Μεγάλο Περιστέρι στα Ιωάννινα και έχει μήκος 50 μέτρα ενώ η δυσκολότερη από τεχνικής απόψεως ήταν εκείνη στο Χειμωνικό Κεφαλονιάς.

«Οι Μπέλεϋ είναι ό,τι πιο αξιόπιστο, ευέλικτο και κυρίως γρήγορο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, τη στιγμή μάλιστα που στον πληθυσμό υπάρχει ένα αίσθημα απελπισίας γι’ αυτό που συμβαίνει. Είναι μεγάλη υπόθεση για ουσιαστικούς αλλά και ψυχολογικούς λόγους και για λόγους ηθικού να μπορεί ο στρατός να παρέχει μια τέτοια λύση, άμεση και λειτουργική», τονίζει ο υποστράτηγος Κλούβας. Ακόμα, αναφέρει ότι το υλικό των κατασκευών αυτών, με την κατάλληλη συντήρηση και τον απαραίτητο έλεγχο, έχει πολύ μεγάλη αξιοπιστία, για πάρα πολλά χρόνια.

Θεσσαλία: Αιτήματα στον Στρατό για την τοποθέτηση και άλλων γεφυρών Μπέλεϋ

Η ιστορία της Μπέλεϋ

Παρουσιάζοντας την ιστορία της γέφυρας Μπέλεϋ, ο διευθυντής της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι o Βρετανός πολιτικός μηχανικός Ντόναλντ Μπέλεϋ (Donald Bailey) που έλαβε και τον τίτλο του Σερ, είχε ξεκινήσει στο πλαίσιο του διδακτορικού του να σχεδιάζει αυτή τη γέφυρα, φτιάχνοντας προσομοιώματα με τα οποία, μάλιστα, έπαιζε και ο γιος του, όπως απεικονίζεται σε βίντεο της εποχής εκείνης.

Η φιλοσοφία με την οποία δημιουργήθηκε, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου βασιζόταν στη δυνατότητά της να συναρμολογείται μόνο από οκτώ άτομα, προκειμένου να μπορεί να στηθεί γρήγορα, χωρίς μηχανήματα και από λίγους ανθρώπους όπου και όποτε οι πολεμικές επιχειρήσεις το απαιτούσαν. «Κανείς δεν μπορούσε τότε να σκεφτεί ότι μια τέτοια απλή κατασκευή θα είχε τέτοια απήχηση» σημειώνει ο Μιχαήλ Κλούβας και αναφέρει ότι σήμερα πια μπορεί κανείς να συναντήσει τέτοιες γέφυρες σε κάθε γωνιά του κόσμου, είτε για λόγους σύνδεσης περιοχών, είτε ως τουριστικά αξιοθέατα, είτε ως σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος.

Σήμερα πάνω από εκατό γέφυρες Μπέλεϋ βρίσκονται σε διάφορα σημεία της χώρας ενώ υπάρχουν αποθέματα υλικών και έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια η διαδικασία προμήθειας νέων. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον Μιχαήλ Κλούβα, «ο ελληνικός στρατός έχει μπει σε μια μεγάλη διαδικασία συλλογής παλαιών τέτοιων γεφυρών που έχουν απαξιωθεί λόγω της κατασκευής καινούριων δίπλα τους». Παρά το κόστος ανέλκυσης και μεταφοράς, η διαδικασία αυτή συνεχίζεται ώστε να ανακτηθεί ένα σημαντικό απόθεμα γεφυρών που δεν χρησιμοποιούνται και να αξιοποιηθεί σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Σε κάθε περίπτωση η κατασκευή θεωρείται ζωντανός οργανισμός, η σωστή λειτουργία του οποίου διασφαλίζεται από την ομάδα μηχανικών που τον συντηρεί και ελέγχει τη λειτουργία του.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Τροχαίο-σοκ γνωστού ηθοποιού στη λεωφόρο Συγγρού - Παρασύρθηκε η μηχανή του από αυτοκίνητο

Ένα αυτοκίνητο παρέσυρε πασίγνωστο ηθοποιό με τη μηχανή του, σέρνοντάς τον για μέτρα επί της λεωφόρου Συγγρού. Το τροχαίο συνέβη το μεσημέρι της Παρασκευής 20/12 όταν ο ηθοποιός...

Πώς τα κυκλώματα επαιτείας, εκμεταλλεύονται μέχρι και σκυλάκια - Ρουμάνοι και Βούλγαροι έρχονται ειδικά για τις γιορτές

Με σκυλάκια στην αγκαλιά ή ντυμένοι με ελάχιστα ρούχα και γυμνά πόδια, τρέμοντας από το κρύο, επαιτούν σε κεντρικούς δρόμους μεγάλων πόλεων της Ελλάδας θύματα κυκλωμάτων εμπορίας κ...

Φόρτωση άρθρων...