Το Twitter προσφέρει στους διαφημιζόμενους ένα νέο κίνητρο, επιχειρώντας να προσελκύσει γνωστά brands πίσω στην πλατφόρμα, καθώς το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης καταγράφει επιδείνωση στη διαφημιστική του δραστηριότητα, μετά την εξαγορά ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Έλον Μασκ.

Η τεχνολογική εταιρεία προσφέρει δωρεάν διαφημιστικό χώρο, αφού υπόσχεται να εξασφαλίσει διπλάσια διαφήμιση σε όσους πληρώσουν ως και 250.000 δολάρια για να διαφημιστούν στο Twitter, σύμφωνα με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που επικαλείται η Wall Street Journal. Κάθε διαφημιστική καμπάνια αθροιστικής αξίας 500.000 δολαρίων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.

Είχε προηγηθεί μια παρόμοια καμπάνια, κατά την οποία το Twitter υποσχόταν στα brands δωρεάν διαφήμιση αξίας 500.000 δολαρίων, με την προϋπόθεση να ξοδέψουν και εκείνα 500.000 δολάρια σε διαφημίσεις.

Ειδικοί του χώρου επισημαίνουν πως η προσφορά θα μπορούσε να εξαργυρωθεί για εμπορικά tweets κατά την εβδομάδα του Super Bowl, μιας σημαντικής περιόδου πωλήσεων για το Twitter. Τα τελευταία χρόνια το Twitter κατακλύζεται από διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του Super Bowl και η ημέρα του αγώνα είναι το 24ωρο με τα περισσότερα έσοδα για το Twitter μέσα στο χρόνο, όπως ανέφερε η Journal.

Σύμφωνα με την Wall Street Journal το Twitter υφίσταται οικονομική πίεση και θέλει να προσελκύσει ξανά τους πολλούς διαφημιστές που έχουν μηδενίσει τις δαπάνες τους, από τότε που ο Μασκ εξαγόρασε την εταιρεία στα τέλη Οκτωβρίου. Κατά την WSJ οι διαφημιζόμενοι αποχώρησαν κυρίως λόγω φόβου για την προσέγγιση που θα υιοθετούσε Μασκ σχετικά με τον έλεγχο του περιεχομένου. Πολλοί ανησυχούσαν πως οι διαφημίσεις τους θα εμφανίζονταν δίπλα σε αμφιλεγόμενο περιεχόμενο.

Ο Μασκ παραδέχτηκε τον Νοέμβριο ότι το Twitter είχε υποστεί «τεράστια μείωση εσόδων» χάνοντας περίπου 4 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα.

Πολλά μεγάλα brands, όπως η φαρμακευτική εταιρεία Pfizer, η United Airlines Holdings και οι αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Volkswagen AG, έχουν διακόψει τις δαπάνες τους στο Twitter. Πάνω από 75 από τους 100 κορυφαίους διαφημιστές του Twitter πριν από την εξαγορά από τον Μασκ, δεν ξόδευαν χρήματα για διαφημίσεις στην πλατφόρμα στις αρχές Ιανουαρίου, σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων της εταιρείας ερευνών Sensor Tower.

Η επιστροφή των διαφημιστών στο Twitter είναι κρίσιμη: είναι ενδεικτικό πως το 90% των εσόδων του, ύψους 5,1 δισ. δολαρίων το 2021, είχε προέλθει από διαφημίσεις.

Για να διεκδικήσει ένα brand τη νέα προσφορά του Twitter, θα πρέπει να χρησιμοποιεί ορισμένα συμπληρωματικά προϊόντα του Twitter, όπως το εργαλείο αποφυγής λέξεων «κλειδιών» που κυκλοφόρησε πρόσφατα, που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να δημιουργήσουν μια λίστα με έως και 1.000 λέξεις, εξασφαλίζοντάς τους πως οι διαφημίσεις τους δεν θα εμφανίζονται πάνω ή κάτω από tweets που περιέχουν αυτές τις λέξεις.

Ο Μασκ εκτιμούσε τον περασμένο μήνα πως το Twitter θα έχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό το 2023. Παλιότερα άφηνε ανοικτό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας. Μεσολάβησαν περικοπές και απολύσεις. Σύμφωνα με τον νέο ιδιοκτήτη το Twitter απασχολεί πλέον περίπου 2.000 υπαλλήλους, από 8.000 που απασχολούσε πριν την εξαγορά.