Με την σκέψη στις οικογένειες των θυμάτων που θρηνούν, στους τραυματίες αλλά και σε όσους ακόμα αγωνιούν για την τύχη των δικών τους ανθρώπων, κινούνται στην Χαριλάου Τρικούπη, όπου έχουν αναβάλει οποιαδήποτε πολιτική δραστηριότητα, όντες «παγωμένοι» απέναντι στην ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.
Και αν ακόμα δεν έχει έρθει η ώρα της πολιτικής συζήτησης, της αναζήτησης και της απόδοσης ευθυνών, την ώρα που δεκάδες νέα παιδιά έχασαν τη ζωή τους και παραμένουν άταφα, δεν μπορούν παρά να σημειώσουν πως πλανάται ένα τεράστιο «γιατί» να κρέμονται ανθρώπινες ζωές από έναν ανθρώπινο χέρι, ειδικά από τη στιγμή που υπάρχουν οι τεχνολογικές ασφαλιστικές δικλείδες για την πρόληψη και την αποτροπή τέτοιων μοιραίων συμβάντων.
«Αυτές οι ώρες είναι ώρες πένθους και οδύνης. Οι ευθύνες θα αποδοθούν στο ακέραιο και τη στιγμή που πρέπει. Αυτό δε σημαίνει, όμως, ότι ο πρωθυπουργός μπορεί μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης να μεταθέτει για ακόμα μια φορά τις κυβερνητικές ευθύνες στις διαχρονικές παθογένειες και την αντικειμενική πολιτική ευθύνη του υπουργού του, όπως επιχείρησε με τη δήλωσή του», λένε στην Χαριλάου Τρικούπη, σημειώνοντας ότι τα ερωτήματα , ειδικά για τα συστήματα τηλεδιοίκησης που δεν λειτουργούν από τον Δομοκό μέχρι τη Θεσσαλονίκη είναι αμείλικτα. «Οι κυβερνήσεις υπάρχουν για να αντιμετωπίζουν τις παθογένειες και όχι για να τις επικαλούνται και να τις διαιωνίζουν», λένε.
Συνταρακτική ήταν η περιγραφή φρικιαστικών εικόνων της τραγωδίας, όπως τις βίωσε στον τόπο του δυστυχήματος, της βουλευτή Λάρισας του κόμματος Ευαγγελίας Λιακούλη, που προσπάθησε, μιλώντας στο ΟΡΕΝ, να εξηγήσει πόσο σημαντικό είναι αυτό το δρομολόγιο για τους περιοίκους, αφού πρόκειται για ένα καθημερινό δρομολόγιο για πολλούς, ως να παίρνουν οι Αθηναίοι το μετρό για το Σύνταγμα, όπως χαρακτηριστικά είπε.
«Είναι ανεπίτρεπτο σήμερα οι ζωές χιλιάδων ανθρώπων σε ένα καθημερινό δρομολόγιο να στηρίζονται αποκλειστικά σε ανθρώπινους χειρισμούς, που γίνονται "με τη μανιβέλα’, χειροκίνητα, χωρίς να υπάρχει καμία τεχνολογική ασφαλιστική δικλείδα, με ένα σύστημα ‘μπάχαλο’, το οποίο δεν λειτουργούσε», είπε, κάνοντας λόγο για τεράστιες ευθύνες και για σκιά κάθε θύματος που είναι βαριά και δεν θα φύγει, αν δεν απαντηθούν όλα τα -πάρα πολλά- «γιατί».
Ειδικά ως προς το θέμα των συμβάσεων, η Γραμματέας της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα όπως για ποιο λόγο οι νέες συμβάσεις για το σύστημα της τηλεδιοίκησης που ξεκίνησαν το 2016, δεν υπογράφηκαν τότε, γιατί στη συνέχεια οι συμπληρωματικές το 2018 δεν υπογράφηκαν επίσης και πώς είναι δυνατόν, ενώ υπογράφηκε τελικά η σύμβαση ενάμισι χρόνο μετά την κυβερνητική αλλαγή από τη νέα Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και πλέον θεωρείται αυτή η σύμβαση «ενεργή», ακόμη στην πράξη να μην έχει γίνει τίποτε, με αποτέλεσμα συνολικά τα πέντε τελευταία χρόνια να μην υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης στην εν λόγω γραμμή και από το Δομοκό μέχρι τη Θεσσαλονίκη να μην υπάρχει απολύτως καμία ασφαλιστική δικλείδα.
«Αν αυτό δεν είναι τρομερό, τότε τί είναι…», κατέληξε η κ. Λιακούλη, την ώρα που αυτές τις παραμέτρους επιβεβαίωνε ‘ζωντανά’, στην ίδια εκπομπή, ο παριστάμενος σύμβουλος Διοίκησης ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερζάκης.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις