«It’s the Economy, stupid». Το περίφημο σλόγκαν του Μπιλ Κλίντον από την καμπάνια του για την προεδρία των ΗΠΑ στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, εξακολουθεί να βρίσκει εφαρμογή …παντού, και στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, φαίνεται ότι το έχουν καταλάβει καλά. Έτσι, η Οικονομία, αυτή τη φορά του …νοικοκυριού είναι αυτή που «οδηγεί το κάρο» κάθε οικογενειακού προϋπολογισμού και εν πολλοίς, θα κρίνει το αποτέλεσμα των επικείμενων εκλογών. Και κάπως έτσι, η στοχοπροσήλωση στα θέματα καθημερινότητας, είναι και για τη Χαριλάου Τρικούπη, μονόδρομος.
«Διαβάζοντας» ανάμεσα στις γραμμές της χθεσινής ανακοίνωσης της Eurostat για τον εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, που στην χώρα μας έτρεξε με ρυθμό 9,8% τον Οκτώβριο, στην Χαριλάου Τρικούπη διαπιστώνουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της οικονομίας και της κοινωνίας είναι η μονιμοποίηση της ακρίβειας. Με λίγα λόγια, ο πληθωρισμός εξακολουθεί να ροκανίζει όλο και περισσότερο τα πενιχρά εισοδήματα των νοικοκυριών, που δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους για βασικά καταναλωτικά αγαθά, κάτι που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιδοματικές πολιτικές που καταλήγουν και πάλι στις τσέπες των λίγων και ισχυρών, πολλώ δε μάλλον με επικοινωνιακού χαρακτήρα μέτρα, χωρίς αντίκρυσμα στην τσέπη των καταναλωτών.
Για παράδειγμα, όταν στη Χαριλάου Τρικούπη ζητούν μετ’ επιτάσεως επί μήνες τη μείωση των έμμεσων φόρων, ήτοι του ΦΠΑ στα βασικά καταναλωτικά αγαθά και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, για όσο διαρκεί αυτή η κρίση και ταυτόχρονα την αύξηση των άμεσων φόρων για τα ισχυρά εισοδήματα και τις μεγάλες περιουσίες, η κυβέρνηση προκρίνει στην πράξη το λεγόμενο ‘καλάθι του νοικοκυριού, για το οποίο η ίδια η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει μιλήσει για «ενδεχόμενη νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού, όσον αφορά στη συσχέτιση των προϊόντων που θα συμπεριληφθούν στο καλάθι με τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα των σούπερ μάρκετ, καθώς και στην ενίσχυση που μπορεί να πάρουν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έναντι των μικρότερων σημείων πώλησης».
Τούτων δοθέντων, στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής κατηγορούν την κυβέρνηση ότι αποπροσανατολίζει τους καταναλωτές με ένα ανεπαρκές βοήθημα, το «market pass» την ώρα που στην πραγματικότητα «δεν τολμάς να πας στο σούπερ μάρκετ», όπως χαρακτηριστικά λένε, τονίζοντας ότι οι τιμές στο σύνολό τους είναι πολλές εκατοστιαίες μονάδες πάνω σε σχέση με πέρυσι. Το όλον ζήτημα, δε, για τη Χαριλάου Τρικούπη αφορά και στην φορολογία, αλλά και στην αισχροκέρδεια.
Ειδικά για την τελευταία, εκτιμούν ότι μόνο ένας τρόπος υπάρχει για την αντιμετώπισή της, στον βαθμό που υπάρχει πραγματικά πολιτική βούληση να αντιμετωπιστεί. Και αυτός δεν είναι άλλος από τις ισχυρές ρυθμιστικές αρχές. Ήτοι, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σε πλήρη διάταξη και ετοιμότητα, καθώς και τη Διυπουργική Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α). Μιλώντας μάλιστα για το θέμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Δημήτρης Μάντζος, ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη να δώσει στη δημοσιότητα, ή πάντως στα άλλα κόμματα, τα πλήρη στοιχεία για το ποιοι είναι οι έλεγχοι που έχουν γίνει και τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί.