Οι τελευταίες μετρήσεις κοινής γνώμης κατέδειξαν το προβάδισμα που διατηρεί η Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο σε επίπεδο πρόθεσης ψήφου, όσο και σε επιμέρους τομείς. Ωστόσο, τα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής και η απήχηση των κυβερνητικών δράσεων εξακολουθούν να αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα για την Κυβέρνηση, σύμφωνα πάντα με συγκεκριμένα ποιοτικά στοιχεία.
Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν παρθεί στοχευμένες αποφάσεις για δράσεις με επίκεντρο τον άνθρωπο και τον μη προνομιούχο, εντούτοις το κλίμα δεν έχει αλλάξει σημαντικά και οι πολίτες εξακολουθούν στην πλειοψηφία τους να πιστεύουν ότι η κεντροαριστερά ή η αριστερά μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τα θέματα αυτά. Άραγε είναι ζήτημα απορρόφησης των στοχευμένων πολιτικών στον πυρήνα της κοινωνίας ή ακόμα περνά η προπαγάνδα της Κουμουνδούρου περί ταξικότητας της κυβερνητικής πολιτικής;
Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι γαλάζιοι σχεδιαστές της στρατηγικής ενόψει των εκλογών χρειάζεται να σκύψουν περισσότερο στη συγκεκριμένη πτυχή, καθώς συνδέεται με την αύξηση της εκλογικής επιρροής σε ευρύτερα ακροατήρια και προσέγγισης του δύσκολου εκλογικού στόχου της αυτοδυναμίας.
Η ενίσχυση του κοινωνικού προφίλ της σημερινής Νέας Δημοκρατίας συνιστά ένα κρίσιμο στοιχείο με φόντο τις κάλπες, αλλά μπορεί να αποτελέσει και ανάχωμα μπροστά στην πάγια τακτική της Αριστεράς να θεωρεί ότι είναι η μόνη που στηρίζει τα λαϊκά στρώματα, αν και την περίοδο διακυβέρνησης της από το 2015 έως το 2019 ήρθε να πλήξει με τις επιλογές της για το ΕΚΑΣ, τις μειώσεις στις επικουρικές, στις συντάξεις χηρείας κλπ τα κοινωνικά εκείνα στρώματα που χαρακτηρίζονται πιο ευάλωτα.
Σε πολλές περιπτώσεις, στελέχη του κυβερνώντος κόμματος υποστηρίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία είναι μια μεγάλη λαϊκή παράταξη που απευθύνεται σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες.
Αρκεί αυτό να ζυμωθεί ακόμα περισσότερο στην καρδιά της ελληνικής κοινωνίας και να αυξηθεί με αυτό τον τρόπο και η απήχηση της σε κοινά που επί πολλά χρόνια μονοπωλούσαν οι πολιτικοί της αντίπαλοι.