Σε ένα ιδιότυπο παιχνίδι λέξεων, που όμως κρύβει ακριβώς την ‘τέχνη της Πολιτικής’, έχουν επιδοθεί τα πολιτικά στελέχη της κυβέρνησης από τη μία και της αντιπολίτευσης από την άλλη, στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και άφησε σωματικά και ψυχικά τραυματισμένους εκατοντάδες άλλους.
Η μεν κυβέρνηση επιχειρεί τη διάχυση της ευθύνης και σε άλλες κυβερνήσεις πριν από εκείνη, η δε αντιπολίτευση καταγγέλλει επιχείρηση συγκάλυψης, επικεντρώνει στο σήμερα και καλεί τους σημερινούς κυβερνώντες να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ακόμα και στον ίδιο τον πρωθυπουργό αποδίδει εμμέσως ευθύνες η Χαριλάου Τρικούπη, όταν επικαλείται το λεγόμενο ‘επιτελικό κράτος’ που συνεπάγεται και ‘επιτελικές’ ευθύνες, όπως χαρακτηριστικά λένε στελέχη του κόμματος του Νίκου Ανδρουλάκη …
Για ‘σαφέστατες πολιτικές ευθύνες’ μίλησε ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του κόμματος Παναγιώτης Δουδωνής, κάνοντας λόγο όμως για «υποκειμενική» και όχι «αντικειμενική» ευθύνη. «Ο Υπουργός, λίγες μέρες πριν το δυστύχημα, διαβεβαίωνε τη Βουλή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Όποιο βιβλίο και εάν ανοίξετε περί υπουργικής ευθύνης οπουδήποτε στον κόσμο, θα δείτε ότι ένας Υπουργός όταν ισχυρίζεται ότι εξασφαλίζει την ασφάλεια και μετά συμβαίνει ένα δυστύχημα, έχει υποκειμενική πολιτική ευθύνη», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στον Σκάι. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, μάλιστα, υποστήριξε ότι οι πολιτικές ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν πολύ ψηλά, έως την ηγεσία της σημερινής κυβέρνησης. Σημείωσε, μάλιστα, ότι το να λέει ο πρωθυπουργός ότι υπάρχει αντικειμενική πολιτική ευθύνη και άρα δεν έχει κανένα φταίξιμο ο κ.Καραμανλής, συνιστά προσβολή στη νοημοσύνη του ελληνικού λαού και παράλληλα παντελή άγνοια της πολιτικής ευθύνης εν γένει. «Εκτός αν εννοεί ο πρωθυπουργός όταν λέει ότι δεν φταίει ο κ.Καραμανλής ότι το φταίξιμο είναι δικό του», είπε με νόημα, εξηγώντας ότι «επιτελικό κράτος σημαίνει και επιτελικές ευθύνες και επιτελικές ευθύνες σημαίνει ότι ο κύριος πολιτικός υπόλογος είναι το Μέγαρο Μαξίμου και προσωπικά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός».
Στην Χαριλάου Τρικούπη πάντως, επιμένουν σε αυτό που από την πρώτη στιγμή ανέδειξε ως ζήτημα ο Νίκος Ανδρουλάκης, επιμένοντας στην ουσία και όχι στην επικοινωνία. «Υπάρχει ένα μεγάλο γιατί», λένε, «γιατί να αφεθεί η ασφάλεια τόσων ανθρώπων και οι ζωές τους, στα χέρια ενός ανθρώπου, από τη στιγμή που υπάρχουν τα τεχνολογικά μέσα, για να προλαμβάνεται ή να καταστέλλεται το ανθρώπινο λάθος». Καίτοι αυτό τον προβληματισμό έθεσε μόλις λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, από το σημείο της σύγκρουσης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, μάλιστα, στελέχη του κόμματος επιμένουν ότι σχεδόν δύο εβδομάδες μετά, ακόμα δεν έχουν λάβει πειστικές απαντήσεις. Επισημαίνουν, δε, αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717, η οποία είχε ως αντικείμενο την αναδιάταξη της σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με συνεχείς παρατάσεις, τόσο επί κυβέρνησης ΝΔ όσο και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Ειδικά πάντως για τη ΝΔ, δεν σταματούν να θυμίζουν ότι σε προεκλογική εκδήλωσή της το 2019, περιέγραφαν ακριβώς το πρόβλημα της ασφάλειας, υποσχόμενοι ότι θα το λύσουν, πράγμα που σημαίνει αν μη τι άλλο ότι κανένας από τους κυβερνώντες δεν μπορεί να ισχυρίζεται σήμερα ότι δεν γνώριζε τι συνέβαινε.
Στο μεταξύ, στο ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής κατηγορούν τον Μάκη Βορίδη ότι είπε ψέματα όταν μίλησε για νόμιμη πρόσληψη του Σταθμάρχη, από τη στιγμή που η μετάταξη με πάγια νομολογία του ΣτΕ αναλύεται σε απόλυση και πρόσληψη. «Άρα η πρόσληψη πρέπει να τηρεί τους όρους της προκήρυξης», λένε, σημειώνοντας ότι την ηλικία την είχε υπερβεί ο Σταθμάρχης και ρωτώντας «γιατί προσελήφθη παράνομα». Την ίδια ώρα, καταγγέλλουν με νόημα ότι ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης είχε υπογράψει υπέρ του κ.Μητσοτάκη στις εσωκομματικές εκλογές, σημειώνοντας ότι «αυτό είναι το κομματικό κράτος και αυτό πρέπει να αλλάξουμε όλοι μαζί».