Παρασκευή
22 Νοεμβρίου 2024

ΣΥΡΙΖΑ: «Market pass» ήταν και... πάει

«Αποστολή εξετελέσθη». Κάπως έτσι εκτιμούν παράγοντες τους Κουμουνδούρου ότι έχει καταλήξει η επιχείρηση αποδόμησης της εξαγγελίας Μητσοτάκη για το «market pass» ή «food pass» ή... «δελτίο σίτισης». Και επιμένουν ότι αυτό δεν είναι μία απλή τακτική νίκη, αλλά μία στρατηγικού τύπου εξέλιξη.

Η σπουδή του ΣΥΡΙΖΑ να αποδομήσει την συγκεκριμένη πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, σε συνδυασμό με την κάθετη αντίθεση που είχε και ήθελε να διατρανώσει στον τρόπο φορολόγησης των «υπερκερδών» των διυλιστηρίων οδήγησε, άλλωστε, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να περάσει από το «ναι» στο «παρών» -και αυτό οριακά, μόνο και μόνο για να μην πει «όχι» και να μη κατηγορηθεί γι’ αυτό από τους κυβερνώντες.

Απαξίωση

Για τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως προαναφέρθηκε, ήταν θέμα ύψιστης σημασίας να μην «περάσει» στην κοινωνία ως κάτι που μπορεί να αλλάξει τους όρους του πολιτικού παιχνιδιού το λεγόμενο «market pass» -και τούς βοήθησαν σ’ αυτό και οι υψηλοί τόνοι που υιοθέτησαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Όταν, δηλαδή, στην Κουμουνδούρου και στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή είδαν πως, την ώρα που οι ίδιοι επιχειρούσαν να απαξιώσουν τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη, ο πολύπειρος Κώστας Σκανδαλίδης κράδαινε στο βήμα της Βουλής ένα «Δελτίον σιτίσεως» του 1953 και κατηγορούσε την κυβέρνηση ότι «μας γυρίζει 70 χρόνια πίσω», βεβαιώθηκαν ότι ο στρατηγικός στόχος είχε επιτευχθεί: δεν είχε περάσει, δηλαδή, στην κοινωνία η γραμμή «ό,τι δίνει κανείς, καλό είναι» αλλά η γραμμή «σταγόνα στον ωκεανό». 

Ή, ακόμη χειρότερα, η σύνδεση του «Market pass» με ψηφοθηρικούς λόγους, ιδιαιτέρως αφού η εφαρμογή του θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο –δηλαδή θα αφορά στο διάστημα που κάθε Κυριακή θα είναι «ιδανική» για μία αιφνιδιαστική εκλογική αναμέτρηση. Συν τοις άλλοις, ασφαλείς πληροφορίες λένε ότι την ίδια εκτίμηση που έχουν στην Κουμουνδούρου την επιβεβαιώνουν και τα ποιοτικά ευρήματα των σφυγμομετρήσεων, που δείχνουν ότι η κοινωνία δεν πήρε στα σοβαρά τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη, καίτοι, θεωρητικά, αυτή αφορά στο 85% των πολιτών.

«Θολώνει» το προφίλ Μητσοτάκη

Συν τοις άλλοις, όπως προαναφέρθηκε, στον ΣΥΡΙΖΑ δεν επιχείρησαν να απαξιώσουν απλώς ένα «πυροτέχνημα», αλλά προέβησαν σε μία κίνηση στρατηγική: καταρχάς, διότι αποδομώντας στα μάτια της κοινωνίας μία εξαγγελία που είχε βγάλει σαν άσσο από το μανίκι του ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τότε τα «σκάγια» παίρνουν και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ρηγματώνοντας έτι περαιτέρω το προφίλ του. Παραλλήλως, στην Κουμουνδούρου δεν ήθελαν να αφήσουν τον πρωθυπουργό να θέσει την ατζέντα ή να εισέλθει σε αυτή την μακρά και άτυπη προεκλογική περίοδο έχοντας... πλεονέκτημα. 

Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, συνέδεσαν την αναποτελεσματικότητα του μέτρου και την ελλιπή και προσχηματική φορολόγηση των διυλιστηρίων, με τον αρμόδιο τομεάρχη, Σωκράτη Φάμελλο, αλλά και τον εκπρόσωπο του κόμματος, Νάσο Ηλιόπουλο, να αποκαλύπτουν τα «δώρα» που κάνει η κυβέρνηση στις εταιρείες διύλισης πετρελαιοειδών, την ώρα που τις... φορολογεί.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

μ όπως με ή μ όπως μου

Η Τετάρτη 13 του Νοέμβρη ήταν μια μέρα σημαντική για όλη την Ελλάδα. Στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών αποκαλύφθηκε το λογότυπο του μετρό ...

H γνώση και οι νέες ανισότητες

Ενώ πολύς λόγος γίνεται σε διεθνές επίπεδο για τις νέες ανισότητες, ελάχιστοι είναι οι οικονομολόγοι που προσεγγίζουν το θέμα με βάση τα νέα παραγωγικά δεδομένα, δηλαδή αυτά του απ...

Φόρτωση άρθρων...