«Ξεκινά το οδικό έργο του fly-over, ενώ άμεσα αναμένεται να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες στην πόλη» επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των συναντήσεών του στην πόλη με παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς, σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη με τον υπουργό Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε: «Η καλή πορεία της Οικονομίας μας πιστοποιήθηξε από τους φορείς (…) Κάναμε μια επισκόπηση της προόδου των έργων που έχουν δρομολογηθεί στην περιοχή (…) Το αργότερο τον Ιανουάριο του 2024 θα ξεκινήσει το έργο του Παιδιατρικού Νοσοκομείου».

 

Αναλυτικά, οι δηλώσεις του πρωθυπουργού:

«Βρίσκομαι σήμερα για ακόμα μια φορά στη Θεσσαλονίκη, αλλά για πρώτη φορά με μία διπλή ιδιότητα. Ως επανεκλεγείς πρωθυπουργός της χώρας αλλά ταυτόχρονα και ως βουλευτής Θεσσαλονίκης, για να επιβεβαιώσω το έντονο προσωπικό μου ενδιαφέρον όχι μόνο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά συνολικά για την αναπτυξιακή δυναμική όλης της Βόρειας Ελλάδος, της Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Θράκης μας.

Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πολύ ουσιαστική πεντάωρη συζήτηση με τους παραγωγικούς, επιστημονικούς, επιχειρηματικούς φορείς της πόλης, με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να συζητήσουμε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε στο οικονομικό επίπεδο, αλλά να κάνουμε και μια επισκόπηση της προόδου των μεγάλων αναπτυξιακών έργων που δρομολογούνται στη Βόρεια Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στη Θεσσαλονίκη.

Και αν κάτι μπορεί σήμερα να αντισταθμίσει αυτό το θα έλεγα σκοτεινό κλίμα, το οποίο λογικό είναι να επικρατήσει στην ελληνική κοινωνία λόγω των καταστροφικών φωτιών, ειδικά στην περιοχή του Έβρου.

Αυτό μπορεί να είναι μόνο η πολύ καλή απόδοση της οικονομίας μας, η οποία και πάλι πιστοποιήθηκε από όλους τους παραγωγικούς φορείς. Μια οικονομία η οποία αναπτύσσεται γρήγορα. Ένας τουρισμός ο οποίος φαίνεται να διανύει μια εξαιρετικά καλή χρονιά.

Εξαγωγές οι οποίες αυξάνονται και ταυτόχρονα πολλές νέες επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται – σημαντικές επενδύσεις που αφορούν και την ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Για όλα αυτά όμως θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε πολύ πιο αναλυτικά το επόμενο Σάββατο, στην καθιερωμένη ομιλία την οποία θα κάνω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου θα έχω την ευκαιρία να περιγράψω σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια την οικονομική πολιτική του επόμενου έτους, αλλά και να εξειδικεύσω και πώς αντιλαμβάνομαι στην πράξη αυτή την έννοια του πολυδύναμου, του πολυδιάστατου εκσυγχρονισμού, για την οποία είχα την ευκαιρία να μιλήσω και στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης πριν από λίγες εβδομάδες.

Ταυτόχρονα, μαζί με τον αρμόδιο υφυπουργό, αλλά και όλο το κλιμάκιο των υπουργών που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, κάναμε και μία επισκόπηση-όπως το κάνουμε συνέχεια όπως γνωρίζετε- της προόδου των σημαντικών έργων τα οποία έχουμε δρομολογήσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Και η αλήθεια είναι ότι ουδέποτε η Θεσσαλονίκη είχε, θα έλεγα, στο παρελθόν βιώσει μια τέτοια πολυδιάστατη παρέμβαση ως προς τα έργα τα οποία δρομολογούνται σήμερα στην πόλη.

Και δεν αναφέρομαι προφανώς μόνο στο έργο του μετρό, για το οποίο έχουμε μιλήσει πολλές φορές και το οποίο θα αλλάξει άρδην τη λειτουργία της πόλης. Νομίζω ότι και οι πιο κακόπιστοι πια αντιλαμβάνονται ότι το μετρό θα ολοκληρωθεί μαζί με την επανατοποθέτηση των αρχαίων στους σταθμούς από τα οποία αφαιρέθηκαν.

Αναφέρομαι και σε μια σειρά από σημαντικά έργα, τα οποία έχουν πια μελετητικά ωριμάσει και η κατασκευή των οποίων θα ξεκινήσει οσονούπω. Το fly-over είναι ένα έργο το οποίο είναι απολύτως κρίσιμο προκειμένου να ισορροπήσει κυκλοφοριακά η Θεσσαλονίκη. Ένα έργο το οποίο έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του πριν το τέλος του έτους.

Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα ότι η κατασκευή ενός τέτοιου μεγάλου και σημαντικού έργου για την πόλη είναι πιθανόν να δημιουργήσει κάποιες πρόσκαιρες αναστατώσεις όσον αφορά τη λειτουργία της Θεσσαλονίκης και γι’ αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις υπό τον συντονισμό του αρμόδιου υφυπουργού, έτσι ώστε η ζωή και η κίνηση στην πόλη να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολη.

Στα πλαίσια των παρεμβάσεων που είναι εφικτές να προσθέσουμε περισσότερα λεωφορεία, παραδείγματος χάρη στον ΟΑΣΘ, όπου το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη των λεωφορείων, αλλά η έλλειψη οδηγών.

(…) Θέλω όλοι οι Θεσσαλονικείς να αντιληφθούν ότι το έργο είναι μια πολύ σημαντική δημόσια δαπάνη για την πόλη. Μιλάμε για ένα δρόμο που θα είναι δωρεάν. Ένα δρόμο χωρίς διόδια, ο οποίος όταν ολοκληρωθεί πραγματικά θα αποσυμφορήσει -σε συνδυασμό με το μετρό- την κυκλοφορία της πόλης και θα μιλάμε για μία διαφορετική Θεσσαλονίκη και προφανώς γι’ αυτό και το έργο αυτό έχει συμφωνηθεί με όλους τους αρμόδιους φορείς και θα ξεκινήσει η κατασκευή του εντός των επόμενων μηνών.

Επίσης, θα ξεκινήσει -ελπίζουμε μέχρι το τέλος του έτους, το αργότερο τον Ιανουάριο του 2024- η κατασκευή του Παιδιατρικού Νοσοκομείου, σημαντική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Το έργο πια έχει συμβασιοποιηθεί. Η ελληνική πολιτεία έχει ολοκληρώσει όλα όσα έπρεπε να είχε κάνει σχετικά με ζητήματα που αφορούν χρήσεις γης και περιβάλλοντα χώρο.

Ένα έργο – σταθμός που μαζί με τις υπόλοιπες σημαντικές αναβαθμίσεις που γίνονται στα νοσοκομεία της πόλης -και σε συνδυασμό βέβαια με το νέο ογκολογικό το οποίο θα κατασκευαστεί στο στρατόπεδο Καρατάσου- αλλάζουν άρδην την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στην πόλη.

(…) Τα υπόλοιπα θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε εκτενώς το επόμενο Σαββατοκύριακο, στα πλαίσια της καθιερωμένης μου ομιλίας και της συνέντευξης Τύπου που θα παραχωρήσω την επόμενη Κυριακή».