Συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία για την καταγγελλόμενη ως καραμπινάτη περίπτωση κακουργηματικής φοροδιαφυγής των Στοιχηματικών Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς για την επταετία 2010-2017, εκτιμάται πως το μεικτό κέρδος (GGR) των 24 εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο (σε ένα εξαιρετικά "θολό" τοπίο) και των δεκάδων παράνομων "κλώνων" τους μπορεί να φτάνει και μέχρι τα δύο δις ευρώ!

Και χρησιμοποιούμε τον όρο "μπορεί να φτάνει" αφού ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ τρόπος φορολογικού ελέγχου των εταιρειών αυτών, οι οποίες δηλώνουν Τζίρους, Μεικτά Έσοδα κατά το δοκούν.

Τα δύο δις ευρώ μεικτά κέρδη των 24 στοιχηματικών εταιρειών, για το διάστημα 2010-2017, εάν εφορολογούντο κανονικά (35% επί των μεικτών κερδών) θα απέδιδαν (υπό κανονικές συνθήκες) έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ. Αντι αυτού, μέχρι το τέλος του 2016 οι 24 εταιρείες  φορολογήθηκαν με... ψιχία, με αποτέλεσμα το Κράτος και οι φορολογικές αρχές να έχουν απώλεια εσόδων που να προσεγγίζει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ!

Χωρίς μάλιστα σε αυτά να υπολογίζονται οι προσαυξήσεις, τα πρόστιμα και οι τόκοι αυτών που φοροδιέφυγαν.

Το μεγάλο λοιπόν ερώτημα που τίθεται είναι, τι θα πράξει η... αδιάφθορη Κυβέρνηση μας σε σχέση με αυτό το ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ, εν όψη μάλιστα και της επερχόμενης αδειοδότησης (μέσω διαγωνισμού) Στοιχηματικών Εταιρειών για το διαδίκτυο;

Θα πράξει τα δέοντα; Θα κινήσει αναδρομικούς φορολογικούς ελέγχους για τις 24 εταιρείες; Θα επιβάλει φόρους πρόστιμα και προσαυξήσεις σε όσους αποδειχθεί πως φοροδιέφευγαν;

Γιατί εάν δεν συμβεί αυτό θα επιβεβαιωθούν κάποιοι... εχθροί της Κυβέρνησης, που διαρρυγνύουν τα ιμάτια τους πως επειδή η Κυβέρνηση έχει "ντηλάρει" με κάποιους από τους Στοιχηματζήδες δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να τους "αγγίξει".

Είναι,λένε, πολλά τα ("μαύρα") λεφτά και οι εκλογές πλησιάζουν...

Η.Κ.Τζαφέρης

Δείτε για το θέμα αυτό και το εξαιρετικά αναλυτικό και κατατοπιστικό άρθρο του Νίκου Χρυσικόπουλου από το Capital.gr

Ζητούμενο η αναδρομική φορολόγηση για τη ρύθμιση του διαδικτυακού τζόγου

Σε "αγκάθι" για την ολοκλήρωση του σχεδίου νόμου που θα ρυθμίσει τη διαδικτυακή αγορά παιγνίων και συγχρόνως σε μεγάλο ερωτηματικό για όσους ομίλους από την Ελλάδα και το εξωτερικό ενδιαφέρονται να αποκτήσουν παρουσία στο νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί, αποτελεί το ζήτημα των φόρων που θα κληθούν να καταβάλλουν αναδρομικά οι εταιρείες που μέχρι σήμερα έχουν δραστηριότητα στο διαδικτυακό στοίχημα.

Πρόκειται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, για έναν γρίφο που καλείται να επιλύσει σύντομα η κυβέρνηση, δεδομένης της βούλησης που έχει εκδηλώσει να βάλει σε τάξη το χάος που επί σειρά ετών επικρατεί στην αγορά του διαδικτυακού στοιχηματισμού και να εισπράξει εκατομμύρια ευρώ από φόρους που μέχρι σήμερα δεν έχουν επιβληθεί.

Πρόκειται για έσοδα που μέχρι σήμερα θεωρούνται "χαμένα", μπορούν ωστόσο να ανακτηθούν από την κυβέρνηση και να αξιοποιηθούν για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών του κοινωνικού συνόλου. Γιατί, όμως, μέχρι σήμερα υπήρχε αυτή η εκτεταμένη φοροδιαφυγή σε μεγάλο μέρος της συγκεκριμένης αγοράς;

Η απάντηση βρίσκεται στον νόμο 4002/2011 που προσέφερε σε 24, τελικά, μη εξουσιοδοτημένους online παρόχους τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη λειτουργία τους μέσω Διαδικτύου, μέχρι να οριστεί ενδεχόμενη μελλοντική διαδικασία αδειοδότησης.

Σε καμία περίπτωση δεν χορηγήθηκαν "προσωρινές", "μεταβατικές" ή άλλου είδους άδειες σε αυτές τις εταιρείες. Ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδικτυακό στοίχημα καταβάλλουν φόρους κατά δήλωση χωρίς να υπόκεινται σε απευθείας έλεγχο από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές.

Γνώστες της αγοράς τυχερών παιχνιδιών εκτιμούν ότι το GGR (τα μικτά δηλαδή έσοδα) των εταιρειών αυτών ανήλθε συνολικά σε σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ κατά την περίοδο 2010 – 2017.

Με βάση τις ίδιες πηγές, η κατά δήλωση απόδοση της φορολογίας εμφανίζεται να έχει οδηγήσει σε φαινόμενα εκτεταμένης φοροδιαφυγής. Ποιο μπορεί να είναι το ύψος της; Για την περίοδο 2010 – 2017, εκτιμάται ότι η συνολική φοροδιαφυγή που σχετίζεται αποκλειστικά με τη συμμετοχή του κράτους επί του GGR αυτών των εταιρειών ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ, ένα ποσό στο οποίο, σημειωτέον, δεν υπολογίζονται προσαυξήσεις, φόρος εισοδημάτων και ΦΠΑ. Μάλιστα, για ορισμένες από τις 24 εταιρείες διαδικτυακού στοιχηματισμού, υπάρχουν επίσημα οικονομικά στοιχεία και καταστάσεις τις οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι ελληνικές φορολογικές Αρχές.

Αυτά τα περίπου 300 εκατ. ευρώ συνιστούν χαμένα έσοδα και πόρους για το Κράτος, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την κάλυψη πολλαπλών αναγκών των πολιτών και της οικονομίας. Όταν το αναθεωρημένο κείμενο του Μνημονίου προβλέπει τη σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ, μέσω περικοπών 570 εκατ. ευρώ έως το Δεκέμβριο του 2018, καθίσταται απόλυτα ξεκάθαρο πως πηγές εσόδων, όπως αυτών που μπορούν να προέλθουν από την αναδρομική φορολόγηση της διαδικτυακής στοιχηματικής δραστηριότητας, θα χρησιμεύσουν για τη στήριξη σημαντικού αριθμού κοινωνικών ομάδων.

Για να αντιληφθεί κανείς το εκτιμώμενο μέγεθος της φοροδιαφυγής αλλά και της ίδιας της αγοράς, αρκεί να σημειωθεί πως η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.) με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Καραγρηγορίου, μόνο το τελευταίο διάστημα – περίοδο που καταγράφεται έξαρση του παράνομου στοιχηματισμού λόγω Μουντιάλ - προσέθεσε 578 επιπλέον ιστότοπους διαδικτυακού στοιχηματισμού στη blacklist της Αρχής που πλέον αριθμεί 1.625 ιστότοπους!

Καθώς αντίστοιχα φαινόμενα φοροδιαφυγής από online στοιχηματικούς παρόχους έχουν εμφανιστεί σε πληθώρα ξένων αγορών προ της ρύθμισής τους, η διεθνής πρακτική που έχει εφαρμοστεί προβλέπει την επιβολή αναδρομικών φόρων σε παρόχους για τη δραστηριότητά τους τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να δικαιούνται να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε διαδικασία ρύθμισης της αγοράς.

Αντίστοιχες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Σουηδία, η Ρουμανία, η Γερμανία και η Ιταλία, με online στοιχηματικές εταιρείες να καλούνται να πληρώσουν αναδρομικό φόρο για την περίοδο που λειτουργούσαν παράνομα.

Η αγορά και οι ενδιαφερόμενοι εμφανίζονται ήδη να αναμένουν να διαπιστώσουν ποιο θα είναι το ύψος αυτής της αναδρομικής φορολόγησης, ώστε οι τελευταίοι, έχοντας εξασφαλίσει tax clearance, να μπορέσουν να λάβουν τις αποφάσεις τους εν όψει της προωθούμενης από την κυβέρνηση ρύθμισης της διαδικτυακής αγοράς παιγνίων στην Ελλάδα.