Πέμπτη
26 Δεκεμβρίου 2024

Μητσοτάκης στο Politico: Υλοποιούμε πρόγραμμα 6+1 σημείων για την κλιματική κρίση

Στις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της Ελλάδας για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης αναφέρεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε άρθρο του στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Politico.

Ο Πρωθυπουργός τονίζει πως δεν απομένει άλλος χρόνος, σε ολόκληρο τον πλανήτη και κάνει αναφορά στις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στην χώρα μας και στα ακραία φαινόμενα που έχει αντιμετωπίσει. «Το καλοκαίρι η χώρα μας, απλά, κάηκε», αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γράφει ότι οι πυρκαγιές ακολούθησαν τα ρεκόρ των υψηλών θερμοκρασιών που έπλητταν την χώρα για πολλές ημέρες, με αποτέλεσμα τελικά να καταστραφούν πολύτιμα οικοσυστήματα.

«Αυτό που συμβαίνει δεν είναι απλά η κλιματική αλλαγή εν δράσει και εν εξελίξει, αλλά μια άνευ προηγουμένου απειλή για τον τρόπο ζωής μας και το μέλλον των παιδιών μας. Και για να την αντιμετωπίσουμε, πρέπει να θέσουμε φιλόδοξους στόχους, να ενεργούμε γρήγορα και να πρωτοπορούμε ανοίγοντας δρόμους», προσθέτει ο Πρωθυπουργός.

Ακόμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαριθμεί τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η χώρα μας. «Δημιουργήσαμε επίσης το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα 6+1 σημείων για το κλίμα σε ολόκληρη την ΕλλάδαΈξι πρωτοβουλίεςγια τη ναυτιλία, τον τουρισμό, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την απαλλαγή από τη χρήση άνθρακα, τις διασυνδέσεις για τη μεταφορά πράσινης ενέργειας και την προστασία τα οικοσυστημάτων– που υποστηρίζονται από ένα νέο Κλιματικό Νόμο που καλύπτει όλα αυτά τα ζητήματα, το τελικό σχέδιο του οποίου θα εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο αυτή την βδομάδα», αναφέρει.

«Εάν καταφέρουμε να συνεργαστούμε, μπορούμε να οικοδομήσουμε την πράσινη βιομηχανική επανάσταση του μέλλοντος. Μπορούμε να συνδέσουμε τους πολίτες και τις επιχειρήσεις μας με τα οφέλη της πράσινης μετάβασης», καταλήγει ο Πρωθυπουργός. 

Ολόκληρο το άρθρο του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Politico:

«Ο χρόνος εξαντλείται -για όλους μας. Οι Έλληνες βιώνουν από πρώτο χέρι αυτό που συμβαίνει.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε η χώρα μας, πολύ απλά, βρέθηκε αντιμέτωπη με τις φλόγες. Βιώσαμε όλοι τις δραματικές και καταστροφικές συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη με θερμοκρασίες-ρεκόρ που παρέμεναν επί πολλές ημέρες πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια άνευ προηγουμένου περιβαλλοντική καταστροφή με δασικές πυρκαγιές που κατέστρεψαν πολύτιμα οικοσυστήματα μέσα σε λίγες ημέρες.

Αυτό που συμβαίνει δεν είναι απλά η κλιματική αλλαγή εν δράσει και εν εξελίξει, αλλά μια άνευ προηγουμένου απειλή για τον τρόπο ζωής μας και το μέλλον των παιδιών μας. Και για να την αντιμετωπίσουμε, πρέπει να θέσουμε φιλόδοξους στόχους, να ενεργούμε γρήγορα και να πρωτοπορούμε ανοίγοντας δρόμους. Γιατί αν έχουμε το θάρρος να συνεργαστούμε -με ταχύτητα, σε ευρεία κλίμακα, και αρχίζοντας τώρα- ξεπερνώντας τις χρηματοδοτικές δυσκολίες, μπορούμε μέσα από αυτή την κρίση να χτίσουμε κάτι νέο.

Η Ελλάδα είναι μία μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκή χώρα, μία ναυτιλιακή δύναμη με το 20% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός. Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να αρκεστούμε στο ρόλο του παρατηρητή που απλά περιμένει να δράσουν οι άλλοι, οι χώρες που ευθύνονται για τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Άλλωστε, η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουμε είναι συγκριτικά μικρή. Αλλά δεν θα το κάνουμε. Ακόμη και μικρότερες χώρες, όπως η Ελλάδα, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την πράσινη μετάβαση σε διεθνές επίπεδο.

Μαζί με άλλα οκτώ κράτη-μέλη της ΕΕ, την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Κροατία, την Κύπρο, τη Μάλτα και τη Σλοβενία, η Ελλάδα υιοθέτησε πρόσφατα τη Διακήρυξη της Αθήνας για την κλιματική αλλαγή, η οποία επικεντρώνεται στην άμβλυνση των συνεπειών για το κλίμα σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.

Δημιουργήσαμε επίσης το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα 6+1 σημείων για το κλίμα σε ολόκληρη την Ελλάδα. Έξι πρωτοβουλίες –για τη ναυτιλία, τον τουρισμό, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την απαλλαγή από τη χρήση άνθρακα, τις διασυνδέσεις για τη μεταφορά πράσινης ενέργειας και την προστασία τα οικοσυστημάτων– που υποστηρίζονται από ένα νέο Κλιματικό Νόμο που καλύπτει όλα αυτά τα ζητήματα, το τελικό σχέδιο του οποίου θα εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο αυτή την βδομάδα.

Η πράσινη μετάβαση είναι, ωστόσο, ένας μετασχηματισμός εντάσεως κεφαλαίου. Η Ελλάδα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να κινητοποιήσει σημαντικούς ευρωπαϊκούς πόρους για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Αυτό όμως δεν αρκεί. Η Ευρώπη χρειάζεται πιο καινοτόμες προσεγγίσεις για τη χρηματοδότηση και την άντληση κεφαλαίων σε κλίμακα ανάλογη με τα εγχειρήματα που αναλαμβάνουμε σε συλλογικό επίπεδο. Αν η πανδημία μας δίδαξε κάτι, είναι ότι όταν η ανάγκη είναι επιτακτική, μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε την έρευνα και την καινοτομία σε μεγάλη κλίμακα με σπουδαία αποτελέσματα.

Πρέπει, επομένως, να εργαστούμε για να υποστηρίξουμε έξυπνες υποδομές που θα είναι διαλειτουργικές και πέρα από τα εθνικά σύνορα, που θα διέπονται από διαφάνεια, θα είναι προσβάσιμες και ασφαλώς εναρμονισμένες με τους κανόνες του ισότιμου ανταγωνισμού. Μπορούμε να κάνουμε πράξη νέες ιδέες και καινοτόμα εγχειρήματα μόνο αν ο ιδιωτικός τομέας, οι κυβερνήσεις και οι επενδυτές συνεργαστούν μεταξύ τους. Πρέπει λοιπόν να άρουμε τα εμπόδια για την επένδυση κεφαλαίων διεθνώς και να υποστηρίξουμε τις αγορές που θα δημιουργηθούν, όπως και τις ιδέες στις οποίες θα βασιστούν η πράσινη τεχνολογία και τα εναλλακτικά καύσιμα.

Αυτό συνεπάγεται επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η υπεράκτια αιολική ενέργεια και project Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), όπως το νέο ερευνητικό ινστιτούτο της ΕΕ για τη βιώσιμη ναυτιλία μέσω του οποίου υποστηρίζουμε την ανάπτυξη ιδεών για την πράσινη τεχνολογία που αποβλέπει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας στο μέλλον. Αλλά και project όπως αυτά της Αστυπάλαιας και της Χάλκης, που θα μετατραπούν τα νησιά αυτά σε 100% πράσινους και ενεργειακά αυτόνομους προορισμούς για βιώσιμο τουρισμό με την υποστήριξη της Volkswagen και της Citroën.

Εάν καταφέρουμε να συνεργαστούμε, μπορούμε να οικοδομήσουμε την πράσινη βιομηχανική επανάσταση του μέλλοντος. Μπορούμε να συνδέσουμε τους πολίτες και τις επιχειρήσεις μας με τα οφέλη της πράσινης μετάβασης. Είναι πια καιρός να αντιληφθούμε ότι η ανάσχεση αυτής της κρίσης δεν συνιστά επιβάρυνση που αυξάνει το κόστος και θέτει σε κίνδυνο την οικονομική ανάπτυξη. Είναι το αντίθετο: μια επανάσταση πράσινης τεχνολογίας με τεράστιες πλουτοπαραγωγικές και αναδιανεμητικές δυνατότητες».
 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών: Τι ψήφισε η Βουλή τον Δεκέμβριο του 2024 και τι ψηφίζει κάθε Δεκέμβριο

Συνεχίζεται και φέτος η τάση της πρόχειρης νομοθέτησης κάθε Δεκέμβριο με τροπολογίες που περιλαμβάνουν άσχετες μεταξύ τους και άσχετες ως προς τον νόμο που προσαρτώνται διατάξεις, ...

Αυστηρή απάντηση της Αθήνας στα σχέδια κοινής ΑΟΖ Τουρκίας - Συρίας: «Τα σύνορα στην περιοχή είναι ευρωπαϊκά»

Αυστηρή απάντηση δίνει η Αθήνα, στα σενάρια που θέλουν την Τουρκία και την Συρία, να βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για την οριστικοποίηση ΑΟΖ. Διπλωματικές πηγές αναφέρουν ότι τα...

Ο Μητσοτάκης άκουσε τα κάλαντα των Χριστουγέννων με την οικογένειά του στο Μέγαρο Μαξίμου

Το Λύκειο των Ελληνίδων, το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού και το Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας υποδέχτηκε σήμερα παραμονή των Χριστουγέννων για τα παραδοσιακά κάλαντα ο πρωθυπουργός Κυριά...

Φόρτωση άρθρων...