Ακόμα περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες με στόχο τη διευκόλυνση πολιτών και επιχειρήσεων, προανήγγειλε ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Παράλληλα, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισήμανε ότι ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών από 8.8 εκατομμύρια το 2018, έφτασε τα 150 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές που έγιναν μόλις σε ένα εξάμηνο το 2021.
Ο υπουργός μίλησε στο 14ο συνέδριο του ECR με τίτλο «Το μέλλον μας Τώρα: Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει».
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε στα άλματα που έχει σημειώσει η χώρα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης τα δύο τελευταία χρόνια, για το όραμα της κυβέρνησης για τη μορφή που πρέπει να πάρει το κράτος, αλλά και τις νέες ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες που θα υλοποιηθούν άμεσα/
Όπως ανέφερε ο υπουργός ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε το Εθνικό Σύστημα Εμβολιασμού είχε ως επίκεντρο τον πολίτη και το πώς θα εξυπηρετηθεί καλύτερα, δηλαδή το πόσο πιο εύκολα θα κλείνει το ραντεβού για να εμβολιαστεί μέσα από τέσσερα συγκεκριμένα κανάλια, δύο ψηφιακά και δύο μη ψηφιακά.
Αυτό δείχνει ότι ο σχεδιασμός έγινε "πολιτοκεντρικά", έγινε δηλαδή το ανάποδο από ότι γίνεται συνήθως στην παροχή των κρατικών υπηρεσιών όπου μπαίνει συνήθως το κράτος στο επίκεντρο, εξήγησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Και αυτό έγινε ταυτόχρονα με την υλοποίηση μιας πολύς δύσκολης άσκησης εφοδιαστικής αλυσίδας σε σχέση με το εμβόλιο, γιατί πράγματι ξεκινήσαμε με το πιο δύσκολο εμβόλιο, αυτό της Pfizer, το οποίο ξέραμε εξ' αρχής ότι αντέχει εκτός των -70 βαθμών Κελσίου μέχρι πέντε ημέρες, σχεδιάζοντας το σύστημα με τους συμβούλους μας, αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι θύμισε πάρα πολύ αλγορίθμους διανομής γάλακτος πέντε ημερών αλλά στην πορεία γνωρίζαμε ότι εδώ υπάρχει μια πρόσθετη δυσκολία: από τη μία έπρεπε να χτιστεί μια πολύ δύσκολη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας από το μηδέν σε πάρα πολλά σημεία της χώρας, υπήρχαν μόνο πέντε αποθήκες που είχαν τη δυνατότητα να κρατήσουν αυτό εμβόλιο πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Και από την άλλη μια εξίσου δύσκολη άσκηση προβλεψιμότητας για να μπορεί να κλείνει κανείς το ραντεβού του χωρίς να συναντά ουρές, χωρίς να δει αυτά τα οποία είδαμε σε άλλες χώρες», εξήγησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ακόμα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στη διαδικτυακή πύλη του gov.gr, που -όπως είπε- είναι η κεντρική μεταρρύθμιση αυτής της κυβέρνησης στην ψηφιακή σφαίρα.
«Για μας αυτό είναι το νέο πρόσωπο του κράτους, για εμάς εν τέλει το κράτος πρέπει να λειτουργεί σαν μια εφαρμογή όπου ο πολίτης αλληλεπιδρά μαζί του ίσως και σε κάποιες περισσότερες εφαρμογές, όταν μιλάμε για το σύστημα υγείας. Το κράτος πρέπει να επανασυσταθεί ως μια πλατφόρμα στην οποία αλληλεπιδρούμε μαζί του», τόνισε ο υπουργός.
Αν και όταν ξεκίνησε το εγχείρημα υπήρχε σκεπτικισμός σχετικά με το πόσο εφικτό είναι, ο υπουργός σημείωσε ότι σήμερα όλοι βλέπουν ότι είναι εφικτό, καθώς, ανάμεσα σε άλλα, το gov.gr έχει περίπου 1.300 υπηρεσίες. Αυτό δείχνει ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα του κράτους δεκαετιών, όπως τόνισε, σε σχέση με το περιττό κόστος της γραφειοκρατίας.
Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών από 8.8 εκατομμύρια το 2018, έφτασε τα 150 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές που έγιναν μόλις σε ένα εξάμηνο το 2021, με την εκτίμηση ότι για το τρέχον έτος οι ψηφιακές συναλλαγές θα ξεπεράσουν τα 300 εκατομμύρια.
Όπως προανήγγειλε ο υπουργός έρχονται ακόμα περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες στον πυρήνα τους θα έχουν την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή να διευκολύνουν τον πολίτη και την επιχείρηση. Ανέφερε ενδεικτικά την ίδρυση ατομικής επιχείρησης, η οποία -όπως είπε- θα είναι έτοιμη σε μερικές εβδομάδες από τώρα, τις μεταβιβάσεις ακινήτων, ο οποίες θα γίνονται με ψηφιακό σύστημα στο συμβολαιογράφο, τις ανανεώσεις διπλωμάτων οδήγησης και τις ανανεώσεις διαβατηρίων.
Μέσα από τέτοιες είδους υπηρεσίες το κράτος μπορεί να ξανακερδίσει ένα κομμάτι της χαμένης εμπιστοσύνης δεκαετιών του πολίτη και αυτό είναι πολύ σημαντικό, υποστήριξε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, αλλά και να ανακτηθεί η πεποίθηση στον πολίτη ότι αξιοποιούνται τα χρήματα που πληρώνει σε φόρους.
«Πρέπει να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερο βηματισμό, για να μπορέσουμε όχι μόνο να καλύψουμε την απόσταση που σε ένα επίπεδο την έχουμε καλύψει σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, που -σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte- η σύγκλιση έχει επιτευχθεί στο δημόσιο, όχι στα υπόλοιπα.
Άρα σε εμάς επαφίεται να μπορέσουμε να πετύχουμε αφενός τη σύγκλιση και στις άλλες παραμέτρους σε ό,τι αφορά ας πούμε το κενό που έχουμε στις τηλεπικοινωνίες μέσα από το παλιό δίκτυο χαλκού το οποίο υπάρχει ειδικά στη σταθερή όπου βρίσκεται το πρόβλημα και όπου εκεί πρέπει να γίνει η μεγάλη υπέρβαση στην οπτική ίνα αλλά ταυτόχρονα και στις δεξιότητες και στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τον ιδιωτικό τομέα με τα κατάλληλα κίνητρα αφενός, και εδώ θα παίξει μεγάλο ρόλο το Ταμείο Ανάκαμψης και τα στοχευμένα προγράμματα που έχουμε προβλέψει με την κατάλληλη νομοθεσία με την κατάλληλα κινητροδότηση, ώστε συνολικά αφενός να καλυφθεί το χάσμα αλλά αφετέρου να ηγηθούμε και να διακριθούμε σε συγκεκριμένους τομείς όπου έχουμε τη δυνατότητα», κατέληξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.