Τετάρτη
06 Νοεμβρίου 2024

Σκέρτσος: Κατάργηση φόρων για ασφαλή οδήγηση από τον Ιανουάριο του 2024

Για τις ψηφιακές εφαρμογές που μπορούν να καταγράφουν την οδηγική συμπεριφορά και να δίνουν χρήσιμες συμβουλές στους οδηγούς αλλά και το ειδικό σχέδιο δράσης για τη μείωση των τροχαίων κατά 50% έως το 2030, μίλησε ο Άκης Σκέρτσος.

Μιλώντας στο action24, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε στην ενθάρρυνση χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης από τους Έλληνες και τις Ελληνίδες οδηγούς με φορολογικά κίνητρα. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Η χρήση των ψηφιακών εφαρμογών μπορεί να έχει επιπτώσεις και επιβάρυνση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων ή και κάποιο μπόνους αν δείχνει καλή οδηγική συμπεριφορά». «Είναι σημαντικά τα κίνητρα για να αλλάξουμε οδηγική συμπεριφορά. Πρέπει να εστιάσουμε στην επιβράβευση της καλής συμπεριφοράς, του καλού οδηγού».

Επανερχόμενος στο θέμα της οδικής ασφάλειας και του σχεδίου δράσης για τη μείωση των ατυχημάτων, σε ανάρτηση του στο προσωπικό λογαριασμό του στο Facebook το πρωί του Σαββάτου ο Άκης Σκέρτσος έγραψε τα εξής: 

Κάθε χρόνο κυριολεκτικά δίπλα μας συμβαίνει ένας αθέατος «πόλεμος» με πραγματικά θύματα, ανθρώπους γνωστούς μας, συγγενείς και φίλους, που δεν απασχολεί το δημόσιο διάλογο και τις δημόσιες πολιτικές όσο θα έπρεπε. Δυστυχώς, περίπου 600 με 650 ελληνικές οικογένειες βυθίζονται στο πένθος κάθε έτος, διότι χάνουν ένα μέλος τους σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα στους ελληνικούς δρόμους.

Η δική μου οικογένεια είναι μια από αυτές και η δυσάρεστη αυτή εμπειρία ήταν ένας από τους λόγους που με έκαναν να ασχοληθώ με την πολιτική όταν πήρα αυτή την απόφαση. Διότι, ναι, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει η πολιτεία για να σώσει περισσότερες ζωές στους δρόμους και έως πρότινος δεν τα έκανε. Η 22η θέση της χώρας μας στη σχετική κατάταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 -μολονότι την προηγούμενη δεκαετία ήμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που σημείωσε μείωση άνω του 50% στα τροχαία δυστυχήματα- είναι άλλη μια θλιβερή ελληνική «κανονικότητα» με την οποία δεν πρέπει να συμβιβαστούμε.

Η μείωση αυτή, όμως, έχει έρθει κυρίως λόγω της βελτίωσης των δρόμων μας αλλά και της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων που οδηγούμε. Όχι από τη βελτίωση της οδηγικής μας συμπεριφοράς που παραμένει κακή και επικίνδυνη: Υψηλή ταχύτητα εντός και εκτός πόλης, οδήγηση μηχανής χωρίς κράνος, χρήση κινητού ενώ οδηγούμε, είναι μερικές από τις βασικές αιτίες των δυστυχημάτων στη χώρα μας.

Μπορούμε και πρέπει να κάνουμε περισσότερα ως κράτος για να τις αντιμετωπίσουμε.

Γι’ αυτό το λόγο, στο πρόγραμμά μας έχουμε εκπονήσει ένα ειδικό σχέδιο δράσης για τη μείωση των τροχαίων κατά 50% έως το 2030 με περισσότερες από 200 δράσεις. Για μια από αυτές τις έξυπνες πολιτικές συζητήσαμε χθες στο action24. Αφορά στην ενθάρρυνση χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης από τους Έλληνες και τις Ελληνίδες οδηγούς με φορολογικά κίνητρα.

Συγκεκριμένα, ανακοίνωσα την απόφαση της κυβέρνησης να δώσει ως κίνητρο φοροαπαλλαγές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων που κάνουν χρήση ψηφιακών εφαρμογών οι οποίες καταγράφουν την οδική μας συμπεριφορά και μας βοηθούν να γίνουμε καλύτεροι οδηγοί.

Τέτοιες εφαρμογές υπάρχουν ήδη, μάλιστα, μια εξ αυτών είναι ελληνική. Και λειτουργούν όπως τα έξυπνα ρολόγια που καταγράφουν τη σωματική μας άσκηση, δίνοντας μας ένα report μετά από κάθε δρομολόγιο με όσα λάθη κάναμε ως οδηγοί. Για την ακρίβεια, ο καλός οδηγός εκτός της φοροαπαλλαγής μπορεί να παίρνει και χαμηλότερο ασφάλιστρο από την ασφαλιστική του εταιρία ως επιβράβευση.

Υπολογίσαμε δε ότι χάρη στην ευρεία χρήση μιας τέτοιας εφαρμογής θα μπορούσαμε έως το 2030 να πετύχουμε το στόχο του -50% στα τροχαία δυστυχήματα -έχει ήδη μετρηθεί σε άλλες χώρες που χρησιμοποιούν τέτοια εργαλεία- και έτσι η Ελλάδα να πάψει να αποτελεί εξαίρεση στην Ευρώπη σε αυτό τον τομέα.

Η επιβράβευση, το λεγόμενο nudging, είναι πλέον ένα βασικό εργαλείο δημόσιας πολιτικής για να πετύχουμε συμπεριφορικές αλλαγές σε προβλήματα της χώρας μας που μας ταλαιπωρούν για χρόνια. Και η τεχνολογία μαζί με την πολιτεία είναι πλέον σύμμαχοι σε αυτό.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Αιχμές Πολάκη κατά Κασσελάκη για offshore εταιρείες: «Δεν έπρεπε να έχω δείξει τόση εμπιστοσύνη»

Υπόνοιες εις βάρος του Στέφανου Κασσελάκη για εμπλοκή του σε offshore εταιρείες, άφησε το βράδυ της Δευτέρας (4/11) ο Παύλος Πολάκης σε συνέντευξή του στο κανάλι Kontra. Ο Παύλο...

Μαρινάκης: Το «όχι» του ΠΑΣΟΚ δεν είναι όχι στον πρωθυπουργό αλλά σε μεταρρυθμίσεις υπέρ της κοινωνίας

Για τα περί συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ μίλησε σήμερα σε συνέντευξή του στον Ρ/Σ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ο Παύλος Μαρινάκης. «Όχι, νομίζω ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Νομίζω ότι ο κ. Γεωργιά...

Φόρτωση άρθρων...