Η επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου με όλα τα δυνατά μέτρα ασφαλείας, θα αποτελέσει το αντικείμενο ευρείας σύσκεψης σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, στις 12:30, παρουσία του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη και των διοικήσεων του ΟΣΕ και της Hellenic Train.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείονται ανακοινώσεις και εντός της μέρας καθώς το υπουργείο έχει ήδη πραγματοποιήσει διαδοχικές συζητήσεις και με τους εργαζόμενους προκειμένου να υπάρξει ένα πλέγμα μέτρων που θα συμβάλλει στην σταδιακή αποκατάσταση του μεταφορικού μέσου που θα χρειαστεί χρόνο για να επανέλθει στα προ του τραγικού συμβάντος επίπεδα δρομολογίων. Η αρχή αναμένεται να γίνει κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη εβδομάδα από τον προαστιακό ενώ αποφάσεις αναμένονται και για τις εμπορικές μεταφορές με μειωμένα κατά 50% δρομολόγια και χαμηλότερες ταχύτητες.
Η παράλυση του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού εμπορίου που διακινείται μέσω του σιδηροδρόμου και έχει φέρει η δεκαπενθήμερη καθήλωση των τρένων, προκαλεί ήδη τεράστιες δυσκολίες στις εμπορευματικές μεταφορές, με αποτέλεσμα την χθεσινή απροειδοποίητη έναρξη δρομολογίων χωρίς ακόμη να υπάρχει συμφωνία με την κυβέρνηση.
Σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ η Rail Gargo Logistics Goldair, εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών, επιχείρησε να σπάσει το «εμπάργκο» των δρομολογίων και να οδηγήσει τα εμπορευματικά της τρένα προς Σκόπια και αντίστροφα, απόφαση όμως που προσέκρουσε στην αντίδραση των μηχανοδηγών που εμπόδισαν το δρομολόγιο, υποστηρίζοντας ότι θα γινόταν σε τμήμα που δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.
Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις τις τελευταίες μέρες με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης είχε και δεύτερη συνάντηση χθες προκειμένου να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου ώστε να γίνει η δύσκολη και γεμάτη αγκάθια επανεκκίνηση με καλύτερους όρους.
Η εικόνα που παρατηρείται στα βόρεια σύνορα της χώρας είναι χαρακτηριστική των πραγματικών αναγκών, με τα τρένα να στοιβάζονται στην Θεσσαλονίκη με χημικά, πετρελαιοειδή και άλλα εμπορεύματα αναζητώντας διέξοδο διαφυγής ενώ ανυπολόγιστος είναι ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που είναι εγκλωβισμένος σε Αθήνα, Πειραιά Αλεξανδρούπολη πολλά εξ αυτών με οπλισμό των Αμερικανών για την Ουκρανία. Άγνωστος είναι και ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που βρίσκονται εγκλωβισμένες σε Σκόπια και Σερβία.
Την ίδια ώρα, αυξημένος είναι ο όγκος και των εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν μπορούν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Οποιαδήποτε εναλλακτική λύση για την αποσυμπίεση της κατάστασης και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, λένε στελέχη του κλάδου, θα ισοδυναμούσε με κόστος αυξημένο έως και 30%.