Δευτέρα
23 Δεκεμβρίου 2024

Παναθηναϊκός: Οι προτάσεις του Γιάννη Αλαφούζου για το ελληνικό ποδόσφαιρο

Επιστολή με προτάσεις για τα θέματα διαφάνειας και την αντιμετώπιση της βίας στο ελληνικό ποδόσφαιρο έστειλε ο Παναθηναϊκός μέσω του Γιάννη Αλαφούζου σε Κυβέρνηση-UEFA, με αφορμή τη σημερινή σύσκεψη

Αθλητισμός

Τις θέσεις του για την αντιμετώπιση της κατάστασης στο ελληνικό ποδόσφαιρο κατέθεσε ο Παναθηναϊκός με αφορμή τη σημερινή (16/8) σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Μέσω της επιστολής που απέστειλε ο ιδιοκτήτης της «πράσινης» ΠΑΕ, Γιάννης Αλαφούζος τόσο στον Πρωθυπουργό αλλά και στον πρόεδρο της UEFA, καταγράφονται οι βασικοί άξονες των προτάσεων.

Αυτοί είναι οι παρεμβάσεις που αφορούν την ΕΠΟ, μέσω της εκλογικής διαδικασίας, της αναβάθμισης της Επιτροπής Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου, της οικονομικής διαφάνειας, της επαγγελματικής διαιτησίας και της αθλητικής δικαιοσύνης. Την αντιμετώπιση της βίας καθώς και την χειραγώγηση αγώνων.

Αναλυτικά η σχετική επιστολή: 
«Ο ιδιοκτήτης και πρόεδρος της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, κ. Γιάννης Αλαφούζος απέστειλε επιστολή στον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον πρόεδρο της UEFA, κ. Αλεξάντερ Τσέφεριν, με προτάσεις σχετικά με τα θέματα διαφάνειας στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Αναλυτικά η επιστολή: 

Προς 
Πρόεδρο της Κυβερνήσεως κ. Κ. Μητσοτάκη 
Πρόεδρο UEFA κ. A. Ceferin 
Αθήνα, 16 Αυγούστου 2023 

Κύριοι, 
Τα θέματα διαφάνειας αποτελούν την βασική επιδίωξη του οδικού χάρτη της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ/UEFA/FIFA για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την λειτουργία του ελληνικού ποδοσφαίρου όπως η βία στα γήπεδα, η χειραγώγηση των αποτελεσμάτων και η απομάκρυνση πολλών φιλάθλων από τους αγωνιστικούς χώρους. Η έλλειψη διαφάνειας έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα την διαφθορά η οποία τροφοδοτεί την βία. 

Α. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΟ 
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 
– Άμεση αλλαγή της εκλογικής διαδικασίας με τη διεύρυνση της εκλογικής βάσης, με τρόπο ώστε το σύνολο των εμπλεκομένων (επαγγελματικά και ερασιτεχνικά σωματεία) να αναλάβουν τις ευθύνες τους μέσα από μία διαδικασία ταυτόχρονης απευθείας εκλογής της ηγεσίας της ομοσπονδίας. Σήμερα η εκλογή γίνεται ουσιαστικά μόνο από 55 ΕΠΣ που σίγουρα δεν εκπροσωπούν το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, συνήθως όμως ούτε και το ερασιτεχνικό, αλλά διευκολύνει τον έλεγχο της ΕΠΟ από εξωθεσμικά συμφέροντα, τα οποία διαμορφώνουν και χρησιμοποιούν τις κατά καιρούς συγκυριακές πλειοψηφίες. 

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ – Η ανάθεση από την ΕΠΟ όλων των αρμοδιοτήτων που αφορούν το επαγγελματικό ποδόσφαιρο στην επιτροπή. Σήμερα η επιτροπή αυτή, παρά τις αντίθετες κατευθύνσεις του οδικού χάρτη της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ/UEFA/FIFA, είναι υποβαθμισμένη με εισηγητικό μόνο ρόλο. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να υλοποιηθεί η πλήρης θεσμική και οργανωτική αναδιοργάνωση της επιτροπής. 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – Η δημοσιοποίηση αναλυτικού προϋπολογισμού και απολογισμού της Ομοσπονδίας προς τους χρηματοδότες της και το ευρύτερο κοινό είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη εύρυθμη λειτουργία της. Σήμερα παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της Super League, που είναι ο βασικός χρηματοδότης της ΕΠΟ, δεν έχει παρασχεθεί κανένα στοιχείο, ενισχύοντας την καχυποψία για κακοδιαχείριση και ατασθαλίες. 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ – Η Νομοθετική ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν την οργάνωση και την λειτουργία της επαγγελματικής διαιτησίας σύμφωνα με τις υποδείξεις της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ/UEFA/FIFA, με την παράλληλη ανεξαρτητοποίησή της από την ΕΠΟ. Στο μεταξύ χρονικό διάστημα να διατηρηθεί ο ορισμός διεθνών διαιτητών στα ντέρμπι του επαγγελματικού πρωταθλήματος που ισχύει από το 2018 με πολύ θετικά αποτελέσματα. Τέλος προφανής είναι η υποχρέωση της Πολιτείας για την προστασία των διαιτητών (Ελλήνων και ξένων) από κακοποιά στοιχεία. 

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ – Η κατοχύρωση της ουσιαστικής ανεξαρτησίας της αθλητικής δικαιοσύνης από την ΕΠΟ, με την μισθοδοσία των αθλητικών δικαστών από το υπουργείο Δικαιοσύνης (με δαπάνες του επαγγελματικού ποδοσφαίρου), την συνεδρίαση των αθλητικών δικαστηρίων στο χώρο του Εφετείου Αθηνών και όχι στα γραφεία της ΕΠΟ, και την αύξηση των αποδοχών των αθλητικών δικαστών. Στο πλαίσιο αυτό να παρέχεται και η απαραίτητη προστασία των αθλητικών δικαστών από την άσκηση βίας και εκφοβισμού, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα όπως αυτό που εμφανίστηκε πρόσφατα με το «καρφωμένο καδρόνι» στην θέση του οδηγού αυτοκινήτου αθλητικού δικαστή. 

Β. ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ – ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ 
Για την καταπολέμηση της βίας υφίσταται ήδη ένα νομοθετικό πλαίσιο που καλύπτει θέματα όπως οι περιοριστικοί όροι σε βάρος κατηγορουμένων για αθλητική βία, η ταυτοποίηση των φιλάθλων και ο σωματικός έλεγχος κατά την είσοδο τους στα γήπεδα, η ταχύτατη απονομή δικαιοσύνης, η επαρκής ηλεκτρονική εποπτεία των αθλητικών εγκαταστάσεων και η αποτελεσματική λειτουργία της Διαρκούς Επιτροπής Αντιμετώπισης Βίας (ΔΕΑΒ). Δυστυχώς το πλαίσιο αυτό δεν εφαρμόζεται. 

Ιδιαίτερα όσον αφορά την είσοδο των φιλάθλων στους αγωνιστικούς χώρους (ταυτοποίηση, σωματικός έλεγχος) η ευθύνη θα πρέπει να είναι αποκλειστικά της ελληνικής αστυνομίας. Είναι αυτονόητο ότι υπό τις σημερινές συνθήκες η ευθύνη αυτή δεν μπορεί να μετατίθεται στις ΠΑΕ ή σε άλλες ιδιωτικές εταιρείες. 

Γ. ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΑΓΩΝΩΝ 
Τέλος είναι υποχρέωση της Ελληνικής Πολιτείας, της Δικαιοσύνης και της αθλητικής Δικαιοσύνης η διαλεύκανση του πρόσφατου μεγάλου σκανδάλου της χειραγώγησης των αποτελεσμάτων αγώνων του Ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου. 

Σημειώνουμε ότι διαχρονικά η αθλητική δικαιοσύνη καθυστερεί και αποφεύγει με κάθε τρόπο την διερεύνηση των υποθέσεων αυτών. 

Με εκτίμηση, 
Ιωάννης Αλαφούζος».

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...