Προϊόντα χειροποίητα που δεν έχουν το τέλειο σχήμα, μπλε και μαύρο φαγητό, και κρέας από …αέρα θα περιλαμβάνει η διατροφή των σημερινών 15χρονων στο σύντομο μέλλον.
Όλα αυτά σε βρώσιμες ή επαναπληρώσιμες συσκευασίες, καθώς δεν υπάρχει η πολυτέλεια της παραμικρής απώλειας.
Αυτές είναι κάποιες από τις νέες τάσεις στη διατροφή των μελλοντικών καταναλωτών, οι οποίες εκτείνονται σε βάθος δεκαετίας, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Food Futurologist Δρ. Morgaine Gaye στο πλαίσιο του «CEO Breakfast» με θέμα
«The Future of Food» που διοργάνωσε την Τρίτη το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Προλογίζοντας την εκδήλωση, η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, τόνισε, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» ότι: «Στόχος μας είναι η ανάλυση των τάσεων σε τομείς της οικονομίας, που αναπόφευκτα στο μέλλον θα επηρεάσουν την ανάληψη επιχειρηματικής δράσης, αλλά και τη λειτουργία των επιχειρήσεων».
Με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την επιχειρηματική ηθική να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, «η αγορά είναι πλέον έτοιμη για κάτι νέο» τόνισε η Δρ. Gaye. Ανέφερε μάλιστα ότι οι μάρκες δεν μπορούν να εφησυχάζουν, ούτε να βασίζονται στις επιτυχίες του παρελθόντος.
Τα «άσχημα» φαγητά και οι φαγώσιμες συσκευασίες
Η Δρ. Gaye, που εξετάζει τα τρόφιμα από κοινωνική, πολιτισμική, οικονομική και γεωπολιτική σκοπιά, καθώς και από τη σκοπιά των τάσεων και του branding, σημείωσε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τους καταναλωτές η συσκευασία αλλά και η σπατάλη τροφίμων.
Κατά την άποψή της οι ανακυκλώσιμες συσκευασίες των τροφίμων είναι ήδη ξεπερασμένες, με τα βρώσιμα περιτυλίγματα και τις επαναχρησιμοποιούμενες, επαναπληρώσιμες συσκευασίες να κερδίζουν πόντους στο άμεσο μέλλον.
Άλλωστε «στο μέλλον δεν θα υπάρχει τίποτα που να πηγαίνει χαμένο», όπως είπε. Ακόμη και τα τρόφιμα που δεν μπορούν να καταναλωθούν, όπως το ληγμένο γάλα ή το τυρί, μπορούν να μεταμορφωθούν σε υφάσματα για ρούχα, ενώ τα υπολείμματα σε διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα μέχρι και έπιπλα.
Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές φαίνεται να απομακρύνονται από τα προϊόντα διατροφής που φαίνονται τέλεια, αναζητώντας οτιδήποτε είναι πιο κοντά στο φυσικό σχήμα και χρώμα. «Η εποχή της τελειότητας έχει τελειώσει» ανάφερε χαρακτηριστικά.