Παρασκευή
22 Νοεμβρίου 2024

Πώς φοιτητές chatbot ξεγέλασαν εξεταστές σε εξετάσεις

Viral

Ένα πανεπιστήμιο στη Βρετανία έστρεψε το μικροσκόπιο στον εαυτό του, πραγματοποιώντας ένα τεστ Turing σε πραγματικές συνθήκες. Το τεστ είχε επινοήσει o Άλαν Τούρινγκ το 1950. O κορυφαίος επιστήμονας υπολογιστών και μαθηματικός πρότεινε το ακόλουθο κριτήριο για το επίπεδο της τεχνητής νοημοσύνης: εάν μια μηχανή καταφέρει να ξεγελάσει τους ανθρώπους και να τους κάνει να πιστέψουν πως είναι άνθρωπος, τότε πρέπει να είναι τουλάχιστον εξίσου έξυπνη με έναν άνθρωπο.

Ο Τούρινγκ είχε προβλέψει πως μέχρι το 2000 θα είχε αναπτυχθεί τεχνητή νοημοσύνη που θα μπορούσε να ξεγελάσει το 30% των ερωτώντων, έπειτα από πέντε λεπτά συζήτησης. Σε μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Reading, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «PLOS One» παρουσιάζεται το πείραμα.

Δημιουργήθηκαν 33 ψεύτικα προφίλ φοιτητών από την ομάδα τεχνολογίας του πανεπιστημίου. Οι «φοιτητές» ολοκλήρωναν όλοι πτυχία Bachelor of Science στην ψυχολογία, σε διαφορετικά έτη σπουδών. Οι ερευνητές βοήθησαν τους fake φοιτητές να ολοκληρώσουν μια σειρά από διαδικτυακές εργασίες και εξετάσεις, χρησιμοποιώντας μη επεξεργασμένες απαντήσεις που γράφτηκαν από το chatbot τεχνητής νοημοσύνης GPT-4 της OpenAI.

Σε αυτή που θεωρείται η μεγαλύτερη μελέτη του είδους της, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 94% των υποβολών τους για τεχνητή νοημοσύνη γλίστρησαν από τους εξεταστές απαρατήρητα. Επιπλέον οι φοιτητές τεχνητής νοημοσύνης τα πήγαν καλύτερα από τους συνομηλίκους τους. Οι βαθμοί τους ήταν κατά μέσο όρο περίπου μισό όριο βαθμού υψηλότεροι από τους πραγματικούς μαθητές, με 83,4% πιθανότητες να ξεπεράσουν μια τυχαία επιλογή πραγματικών υποβολών μαθητών.

Ο καθηγητής Πίτερ Σκάρφε, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ανέφερε ότι τα ευρήματά τους θα πρέπει να είναι ένα «κάλεσμα αφύπνισης» για τους εκπαιδευτικούς, με μια πρόσφατη έρευνα της UNESCO να διαπιστώνει ότι λιγότερο από το 10% των σχολείων παγκοσμίως είχαν πολιτικές ή οδηγίες για τη χρήση της γενετικής νοημοσύνης που πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία της τεχνολογίας και του τομέα της τεχνητής νοημοσύνης αφήνοντας σε δεύτερο επίπεδο τον κλάδο ΑΙ της μηχανικής μάθησης που πρωταγωνιστούσε πριν την εμφάνιση του ChatGPT και των ανταγωνιστικών σε αυτό προγραμμάτων που κάνουν καθημερινά την εμφάνιση τους.

«Πολλά ιδρύματα έχουν απομακρυνθεί από τις παραδοσιακές εξετάσεις για να κάνουν την αξιολόγηση πιο περιεκτική. Η έρευνά μας δείχνει ότι είναι διεθνούς σημασίας να κατανοήσουμε πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει την ακεραιότητα των εκπαιδευτικών αξιολογήσεων. Δεν θα επιστρέψουμε απαραιτήτως πλήρως στις χειρόγραφες εξετάσεις, αλλά ο παγκόσμιος εκπαιδευτικός τομέας θα πρέπει να εξελιχθεί απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη», είπε ο Σκάρφε.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Λουλούδια του πάγου

Τα «Λουλούδια του Πάγου» ανθίζουν σε παγωμένες λίμνες στην Ισλανδία, σχηματίζοντας περίπλοκα κρυστάλλινα πέταλα που πιάνουν το φως. Είναι ένα θαύμα του χειμώνα, δημιουργούνται ...

Το πιο απομονωμένο μέρος του κόσμου

Το Tristan da Cunha είναι το πιο απομονωμένο κατοικημένο νησί στον κόσμο, χαμένο στη μέση του νότιου Ατλαντικού Ωκεανού. Το νησί δεν έχει αεροδρόμιο και ο μόνος τρόπος να φτάσεις ε...

Νέες εντυπωσιακές εικόνες του Δία

Το διαστημικό σκάφος «Juno» της NASA έφθασε στον πλανήτη Δία το 2016. Από τότε έως σήμερα το διαστημικό σκάφος έχει πραγματοποιήσει 66 περιφορές γύρω μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού...

Φόρτωση άρθρων...