Κυριακή
22 Δεκεμβρίου 2024

Μέγαρα: Εντοπίστηκε μετά από 48 χρόνια το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Mini Lord»

Το ναυάγιο εντοπίστηκε σε βάθος 222 μέτρων. To πλοίο είχε βυθιστεί το βράδυ της 20ης Νοεμβρίου του 1976.

Viral

Το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Mini Lord» εντοπίστηκε μετά από 48 χρόνια στον κόλπο των Μεγάρων και σε βάθος 222 μέτρων. Το φορτηγό πλοίο βυθίστηκε στις 20 Νοεμβρίου του 1976 έπειτα από πρόσκρουση με άλλο πλοίο. 

Το ναυάγιο εντοπίστηκε 7,67 ναυτικά μίλια ανατολικά από τη διώρυγα του Ισθμού, όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο ερευνητής Κώστας Θωκταρίδης.

«Κείτεται σε βάθος 222 μέτρων με κλίση 4 μοιρών αριστερά. Στην αριστερή πλευρά της πλώρης διακρίνεται ρήγμα στα ύφαλα του «Mini Lord». Πετονιές, δίχτυα και παραγάδια το έχουν καλύψει στο πέρασμα των 48 χρόνων. Πρόκειται για ένα ναυάγιο με ασυνήθιστες ναυπηγικές γραμμές που άφησε εποχή στην εμπορική ναυτιλία» αναφέρει ο ερευνητής. 

Το ρολόι έγραφε 22:40 όταν, το βράδυ της 20 Νοεμβρίου του 1976, είχε μόλις βγει από τη διώρυγα της Κορίνθου. Το πλοίο ταξίδευε έμφορτο με 2.545 τόνους σιδήρου, από την Τεργέστη της Ιταλίας για το Ταρτούς της Συρίας μέσω Πειραιά που θα προσέγγιζε προηγουμένως για πετρέλευση.

Στο μεταξύ ένα άλλο πλοίο, το Φ/Γ «COSTIS TAF» είχε αποπλεύσει στις 21:30 της ίδιας ημέρας με δωδεκαμελές πλήρωμα, από το αγκυροβόλιο Περάματος κενό φορτίου για το Κόπερ της Σλοβενίας. Στις 23:50 τα δύο πλοία που είχαν διασταυρωμένες πορείες συγκρούονται. Το «COSTIS» προσκρούει με την πλώρη του στο αριστερό πρωραίο τμήμα του «MINI LORD» προκαλώντας του ρήγμα.

Μέσα σε ελάχιστο χρόνο το «MINI LORD» βυθίζεται με την πλώρη ταχύτητα αφού και οι δύο μηχανές του συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά στο πρόσω ολοταχώς. Mαζί του χάθηκαν για πάντα και τα οκτώ μέλη του πληρώματός του.

«Παρά την ταχύτατη κινητοποίηση» αναφέρει η εφημερίδα Μακεδονία της εποχής «ξεκίνησαν άμεσα ταχύπλοα σκάφη του λιμενικού, από τα διυλιστήρια των Αγίων Θεοδώρων έφυγαν όλα τα ρυμουλκά, πλησίασαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, ναυαγοσωστικά σκάφη ξεκίνησαν από τον Πειραιά και την Ελευσίνα, ενώ πολεμικό αεροπλάνο έριχνε φωτοβολίδες φωτίζοντας την περιοχή του ναυαγίου... όλοι αντίκρυσαν την ίδια εικόνα, ξύλα, πετρελαιοκηλίδες, ατομικά σωσίβια, διάσπαρτα αντικείμενα του πλοίου, την αναποδογυρισμένη σωσσίβια λέμβο αλλά ούτε ίχνος από τους οκτώ άνδρες του πληρώματος...».

Το «COSTIS» υπέστη μόνο μικροζημιές στο πρωραίο τμήμα του. Σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΝΑ (Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων) την ευθύνη για το δυστύχημα έφερε κυρίως ο πλοίαρχος του «MINI LORD», o οποίος μέχρι και δύο λεπτά πριν από τη σύγκρουση είχε τηλεφωνική επικοινωνία μέσω VHF (ο ασύρματος ήταν στην αριστερή πλευρά της γέφυρας) και λόγω της ύπαρξης γερανού στη μέση του πλοίου, δεν μπορούσε να ελέγχει τη δεξιά πλευρά αυτού από το σημείο που βρισκόταν. 

Όταν τελικά ολοκλήρωσε τη συνομιλία του και συνειδητοποίησε την ύπαρξη του «COSTIS» σε μικρή απόσταση από το «MINI LORD» αιφνιδιάστηκε και έστριψε το πηδάλιο όλο δεξιά.

Αυτός ο τύπος πλοίου ήταν γνωστός τη δεκαετία του 1970 ως «MINI Bulk Carrier», τα οποία ήταν πολύ καλά εξοπλισμένα διαθέτοντας εξελιγμένα για την εποχή τους όργανα ναυτιλίας, ήταν εξαιρετικά ευέλικτα στις μανούβρες καθώς διέθεταν δυο κύριες μηχανές και δυο πηδάλια (τιμόνια).

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...