Νέους τρόπους για να εισβάλουν στους υπολογιστές ανυποψίαστων χρηστών βρίσκουν οι χάκερς. Όπως αναφέρει η εταιρεία ηλεκτρονικής ασφάλειας CloudSec, οι χάκερς άρχισαν να διοχετεύουν μαζικά το κακόβουλο λογισμικό τους στο YouTube.
Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει αυξηθεί σε ποσοστά 200%-300% ο αριθμός των βίντεο που είναι μολυσμένα με κακόβουλο λογισμικό το οποίο κατά βάση στοχεύει στην διείσδυση σε υπολογιστές χρηστών και την απόσπαση προσωπικών τους δεδομένων και όχι στην πρόκληση ζημιών σε αυτούς.
Οι χάκερ δημιουργούν βίντεο τα οποία αναφέρουν ότι δείχνουν τρόπους (παράνομης) απόκτησης δημοφιλών προγραμμάτων όπως τα Photoshop, Autodesk 3ds Max, Premiere Pro, AutoCAD κ.α., να «κατεβάζουν» δηλαδή αυτά τα προγράμματα χωρίς να πληρώνουν. Μέσα σε αυτά τα βίντεο είναι κρυμμένο το κακόβουλο λογισμικό και μόλις κάποιος χρήστης αποφασίσει να δει κάποιο από αυτά τα βίντεο ανοίγει την πόρτα του υπολογιστή τους στους χάκερ.
Όταν εγκατασταθεί το κακόβουλο λογισμικό αποκτά πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα του χρήστη, συμπεριλαμβανομένων των κωδικών πρόσβασης σε διάφορες υπηρεσίες, κωδικών των πιστωτικών καρτών, αριθμών τραπεζικών λογαριασμών, δεδομένα ψηφιακών πορτοφολιών, στοιχεία για την περιήγηση του χρήστη στο Διαδίκτυο κ.α. Τα δεδομένα αυτά σε πολλές περιπτώσεις γίνονται αντικείμενο πώλησης στη μαύρη αγορά του Διαδικτύου.
Ακόμα, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται εμφάνιση παρόμοιων μεθόδων από τους χάκερ με χρήση ως παγίδα το διάσημο πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Οι χάκερ αναρτούν στα social media και σε ιστοσελίδες διαφημιστικά μηνύματα που καλούν τους χρήστες να δουν περιεχόμενο σχετικό με το ChatGPT και τρόπους δωρεάν χρήσης της συνδρομητικής υπηρεσίας του προγράμματος.
Δεδομένου ότι το YouTube αριθμεί περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες και το ChatGPT έχει ξεπεράσει τους 100 εκατομμύρια χρήστες και τον αριθμό αυτό να αυξάνεται με ταχύ ρυθμό δεν προκαλεί εντύπωση η στροφή σε αυτά τα δύο μέσα των χάκερ.
Για ακόμη μια φορά γίνεται σαφές ότι θα πρέπει οι χρήστες υπολογιστών να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι αποθηκεύουν στα μηχανήματα τους, στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ανοίγουν και τους συνδέσμους που ενεργοποιούν σε αυτά όπως φυσικά και γενικότερα που πατούν το Enter όταν σερφάρουν στο Διαδίκτυο.