Αποφασισμένος να σκοτώσει και να σκοτωθεί ήταν ο 70χρονος Αιγύπτιος ο οποίος εισέβαλε το πρωί της Δευτέρας στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας της οικογένειας Καρνέση στη Γλυφάδα και, κραδαίνοντας μία καραμπίνα, άρχισε να παίρνει ζωές.
Από τα πυρά του έπεσαν νεκροί η αδερφή του εφοπλιστή Σπύρου Καρνέση, Μαρία Καρνέση, ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, Αντώνης Βλασσάκης, ο οποίος ήταν παντρεμένος με την αδελφή της Μαρίας Καρνέση, και ο πρώην καπετάνιος και υπάλληλος στο λογιστήριο της εταιρείας Ηλίας Κουκουλάρης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δράστης λίγο πριν ανοίξει πυρ φέρεται να είπε απευθυνόμενος προς τα στελέχη της εταιρείας πως «ήρθα να ξεκαθαρίσουμε λογαριασμούς». Όπως προκύπτει από τις αναφορές της ΕΛ.ΑΣ. και τους αυτόπτες μάρτυρες, ο 70χρονος ήταν υπάλληλος της εν λόγω εταιρείας για 36 χρόνια και πρόσφατα είχε απολυθεί. Κάτι που όπως φάνηκε δεν μπόρεσε ποτέ να αποδεχθεί και αποφάσισε να πάρει την εκδίκησή του.
Τέσσερις νεκροί είναι ο απολογισμός από το επεισόδιο με τους πυροβολισμούς σε ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Καρνέση στη Γλυφάδα με δράστη Αιγύπτιο πρώην εργαζόμενο που εισέβαλε στα γραφεία της οδού Αρτεμισίου και άνοιξε πυρ με καραμπίνα με αποτέλεσμα να σκοτώσει τρία άτομα πριν να βάλει τέλος στη ζωή του.
Η οικογένεια Καρνέση είναι από τις γνωστές ναυτιλιακές και επιχειρηματικές οικογένειες. Στην επικαιρότητα ήρθαν με αφορμή μία δικαστική διαμάχη μεταξύ του ιδρυτή 85χρονου, Σπύρου Καρνέση και των δύο αδελφών της Δέσποινας (79 ετών) και Μαρία (77 ετών) και του 80χρονου συζύγου της πρώτης, Αντώνη Βλασσάκη. Η δικαστική κόντρα αφορά μία περιουσία ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Με την 63 σελίδων αγωγή τους στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά, κατηγορούσαν τον καπετάν Σπύρο ότι πήρε στα τέλη του 2022 από κοινούς λογαριασμούς 325,5 εκατ. δολάρια, τα μετέφερε σε αποκλειστικά δική του εταιρεία. Πρόκειται για μετρητά που είχαν συγκεντρωθεί στο κοινό «καλάθι» των αδιανέμητων κερδών από τη δραστηριότητα στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Ο δε καπετάν Σπύρος Καρνέσης υποστήριζε ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία είναι δικά του και πώς η άλλη πλευρά ήταν υπάλληλοι του. Ο όμιλος Καρνέση και πιο συγκεκριμένα η εταιρεία European Product Carriers έχει στόλο 10 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων δύο είναι Shuttle Tankers.
Στα γραφεία της διαχειρίστριας εταιρείας απασχολούνται 45 άτομα, ενώ στους 350 ανέρχονται οι ναυτικοί. Το 2013 τα παιδιά του καπετάνιου ίδρυσαν δική τους εταιρεία την European Maritime Navigation. Υπάρχει εκκρεμότητα σύμφωνα με πληροφορίες πως θα προχωρήσει ιδιοκτησιακά ο στόλος της European Product Carriers.
Από το 1978 οι δύο αδελφές και από το 1980 ο Αντώνης Βλασσάκης άρχισαν να συνεργάζονται με τον Σπύρο Καρνέση και τον αδελφό του Προκόπη Καρνέση ο οποίος πέθανε τον Αύγουστο του 2011 σε ηλιία 70 ετών. Η Δέσποινα Καρνέση, ως δικηγόρος ο σύζυγός της Αντώνης Βλασσάκης την τεχνική εποπτεία του στόλου και η αδελφή της Δέσποινας, η Μαρία Καρνέση τα οικονομικά.
Όμιλος Καρνέση
Η European Navigation Inc. ιδρύθηκε το 1979 από τον Προκόπη και τον Συρο Καρνέση.. Ιστορικά, ο όμιλος διαχειριζόταν κατά μέσο όρο στόλο περίπου 35 πλοίων που εκτείνονταν από δεξαμενόπλοια χημικών μέχρι VLCC και από handysize μέχρι μεγάλα VLOC / Capesize bulk carriers. Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο χωρητικότητας περίπου 1.200.000 DWT υπό την European Product Carriers Ltd.
Ο στόλος αποτελείται σήμερα από δύο δεξαμενόπλοια DP2 Suezmaxes shuttle tankers που κατασκευάστηκαν το 2013 στην STX (Κορέα), οκτώ δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών , όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2005 και 20015
Η εταιρεία καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας της ακολούθησε μια συντηρητική στρατηγική επέκτασης.
Τα κεντρικά γραφεία της European Navigation Inc. βρίσκονται στην Αθήνα, Ελλάδα. Ο όμιλος διατηρεί επίσης γραφεία εκπροσώπησης στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, υπεύθυνα για όλες τις εμπορικές δραστηριότητες (κυρίως ναυλώσεις, S&P, χρηματοδότηση και ασφάλιση). Το γραφείο στην Αθήνα είναι υπεύθυνο για την τεχνική διαχείριση, την εκμετάλλευση, την ασφάλιση και τη στελέχωση. Το πλήρωμα για τον στόλο προέρχεται από την Ακαδημία Πληρώματος Μανίλας του ομίλου υπό το εγκατεστημένο γραφείο στη Μανίλα και το οποίο λειτουργεί πάνω από 20 χρόνια.
Μέσω της καινοτομίας, η European Navigation Inc. έχει αναπτύξει λύσεις στο σχεδιασμό πλοίων από το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων της, οι οποίες από την εισαγωγή τους, έχουν γίνει πρότυπο του κλάδου.