Κυριακή
22 Δεκεμβρίου 2024

Αποκάλυψη: Στο «κάδρο» των ευθυνών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ & εργολάβοι για τη σύμβαση 717 - Το πολυσέλιδο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας

Στις 190 σελίδες αποκαλύπτονται διαχρονικά λάθη και παραλείψεις που συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες και σκιαγραφούν το αλαλούμ που επικρατεί στο ελληνικό Δημόσιο με ευθύνη των Αρχών, των εργαζομένων, αλλά και εξωτερικών παραγόντων.

Ελλάδα

Εγκληματικές παραλείψεις και λάθη επί σειρά ετών. Οι ελεγκτές της Αρχής Διαφάνειας που εξέτασαν την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, για την αποκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, από το 2012 έως το 2021, με το πόρισμά τους, των 190 σελίδων, που εφερε στη δημοσιότητα το MEGA βάζουν στο κάδρο των ευθυνών τον τρόπο χειρισμού της σύμβασης από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ αλλά και του αναδόχου, κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom.

Ένα έργο που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τις 26/9/2016 και 7 χρόνια μετά ακόμη υπάρχουν τρομερές ελλείψεις και κενά.

Σύμφωνα με το πόρισμα, η διεύθυνση έργου δε μερίμνησε ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αλλά παρέλειψε ακόμη και να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα εγκρίσεων των απαραίτητων μελετών:

«Σημαντικές καθυστερήσεις εκτέλεσης εργασιών ‘…κυρίως λόγω μη έγκαιρης παράδοσης χώρων και διάθεσης του απαιτούμενου στελεχιακού προσωπικού από τον ΟΣΕ…’».

porisma1

«Εγώ έβλεπα έναν τοίχο και είχα στείλει επιστολές στους αρμόδιους. Τα τρένα πηγαίναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα, αν λειτουργούσε το σύστημα δε θα είχε γίνει το κακό», δήλωσε ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην πρόεδρος επιτροπής ΕTCS ΕΡΓΟΣΕ.

Το πόρισμα των 190 σελίδων συνεχίζει:

«Στο προϋπάρχον σύστημα Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης που είχε εγκατασταθεί από παλαιότερες συμβάσεις του ΟΣΕ, λειτουργούσε για βραχύ χρονικό διάστημα διότι υπήρξαν σε μεγάλη έκταση ανεπαρκές ζημίες από βανδαλισμούς και κλοπές στον εξοπλισμό».

porisma2

«Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, το λάθος που έκανε ο σταθμάρχης να μη γυρίσει το κλειδί και να βάλει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου, δε θα το επέτρεπε η τηλεδιοίκηση, θα το έβλεπε», έχει πει ο Ιωάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισσας.

Βανδαλισμοί & κλοπές

Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εκτεταμένοι βανδαλισμοί και οι κλοπές προκάλεσαν τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ του αντικειμένου της σύμβασης και των αναγκών του έργου σε υλικά και χρόνο, καθυστερώντας την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης.

porisma3

«Δεν καλύπτεται η απαίτηση του άρθρου 57.1 του νόμου περί απρόβλεπτης περίστασης, ενώ περιλαμβάνονται εργασίες βελτίωσης της ποιότητας του έργου (όπως αντικατάσταση λαμπτήρων φωτοσημάτων), οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές».

porisma4

«Όταν ήρθα στη Λάρισα, το 1994, ο πίνακας κυκλοφορίας υπήρχε ήδη. Τα  τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια δε δουλεύει γιατί ήταν χαλασμένος και η κυκλοφορία γινόταν με τους κλειδούχους. Είναι σε λειτουργία τους τελευταίους τέσσερις με πέντε μήνες από αρχές Νοέμβριου του 2022», είχε πει ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου.

Το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας περιλαμβάνει αναλυτικούς οικονομικούς πίνακες αλλά και φωτογραφίες τεκμηρίωσης του έργου.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πώς τα κυκλώματα επαιτείας, εκμεταλλεύονται μέχρι και σκυλάκια - Ρουμάνοι και Βούλγαροι έρχονται ειδικά για τις γιορτές

Με σκυλάκια στην αγκαλιά ή ντυμένοι με ελάχιστα ρούχα και γυμνά πόδια, τρέμοντας από το κρύο, επαιτούν σε κεντρικούς δρόμους μεγάλων πόλεων της Ελλάδας θύματα κυκλωμάτων εμπορίας κ...

Αγέλη 9 λύκων καταγράφηκε σε περιοχή του Ταϋγέτου – Για πρώτη φορά μετά το 1930

Αγέλη αποτελούμενη από εννέα συνολικά λύκους σε περιοχή του Ταϋγέτου κατέγραψε, χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους, η περιβαλλοντική οργάνωση ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Η περιβαλλοντική οργά...

Λαθρεμπόριο ποτών: Οι συνομιλίες μελών του κυκλώματος -Έπεσαν σε υπάλληλο τελωνείου που έκανε καλά τη δουλειά του

Στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη λαθρεμπορία αλκοολούχων ποτών και νομιμοποίηση εσόδων κατ' εξακολούθηση, προχώρησε η ελληνική αστυν...

Φόρτωση άρθρων...