Κορυφαία προσωπικότητα της ηλεκτρονικής μουσικής, εδώ και δεκαετίες, ο Ζαν Μισέλ Ζαρ συνεχίζει να πρωτοπορεί. Το νέο, 22ο κατά σειρά άλμπουμ του, με τίτλο «Oxymore», αποτελεί την πρώτη παγκόσμια κυκλοφορία με ήχο πολλών διαστάσεων και binaural ήχο.
«Στην πραγματικότητα ο stereo ήχος δεν υπάρχει, ο ήχος που ακούμε είναι 360 μοιρών. Σήμερα, η τεχνολογία μας επιτρέπει να εξερευνούμε τον τομέα του ήχου μέσω του spatial audio, το οποίο προσφέρει μια ολοκαίνουργια εμπειρία για εμάς του μουσικούς και τη διαδικασία δημιουργίας. Η μουσική θα είναι μια καινούργια εμπειρία για όσους έχουν απλής ή νέας τεχνολογίας ακουστικό εξοπλισμό, προσφέροντας έναν πιο φυσικό τρόπο στο να ακούμε μουσική σε όλες τις διαστάσεις της» εξηγεί ο πολυβραυμένος μουσικός αναφερόμενος στις ηχητικές ιδιαιτερότητες του νέου του άλμπουμ.
Η δισκογραφική αυτή δουλειά είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα πρότζεκτ της καριέρας του και αποτελεί φόρο τιμής τις γαλλικές ρίζες της ηλεκτρονικής μουσικής, η οποία αποτελεί μεγάλη πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες ενώ είναι αφιερωμένη στον Γάλλο δημιουργό Pierre Henry που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Υπήρξε σημαντική προσωπικότητα της ηλεκτρονικής και της κλασσικής μουσικής σκηνής και αποτέλεσε μεγάλη πηγή έμπνευσης για τον Ζαν Μισέλ Ζαρ. Οι δυο τους μάλιστα προγραμμάτιζαν να συνεργαστούν αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβαν καθώς ο Henry έφυγε το 2017 από τη ζωή.
«Η δουλειά του Pierre με ενέπνευσε να δημιουργήσω το ‘Oxymore’ και να βρεθώ σε δημιουργικά μονοπάτια που δεν φανταζόμουν ως τώρα. Διάλεξα μερικούς από τους ήχους του με υπευθυνότητα και εκλεκτικότητα από το ένα track στο άλλο. Το ‘Oxymore’ αποτελεί και φόρο τιμής στον τρόπο που εμείς οι Γάλλοι προσεγγίζουμε την μοντέρνα μουσική, την electroacoustic μουσική καθώς και τις σπουδές που έκανα στο πανεπιστήμιο GRM (Groupe de Recherches Musicales), απ’ όπου ο Pierre ενέπνευσε την παγκόσμια ηλετρονική μουσική» σημειώνει ο Ζαν Μισέλ Ζαρ.
Το «Oxymore» είναι εμπνευσμένο από το γαλλικό κίνημα «musique concrete», ένα είδος μουσικής σύνθεσης που αναλύει ηχογραφημένους ήχους και τους κάνει σαν φυσικό ήχο. Το κίνημα πρωτοεμφανίστηκε στη δεκαετία του '40 και έφερε μουσική επανάσταση. Ο Ζαρ χρησιμοποιεί αυτό το κόνσεπτ και το τοποθετεί στην σύγχρονη εποχή: «Πάντα πίστευα πως το ‘musique concrete’, ή η electroacoustic μουσική, έχουν πολύ ευαίσθητες πτυχές. Οπότε, στο ‘Oxymore’, προσπάθησα να συμπεριλάβω και τα δύο στοιχεία: Τη μουσική του Pierre Henry, αλλά και την electroacousticμουσική… σαν κάτι οξύμωρο, στέκεται στους πυλώνες των ευαίσθητων, λεπτών και άλλοτε πιο ισχυρών φυσικών ήχων» αναφέρει ο ίδιος.
Ως μέρος αυτού του νέου του πρότζεκτ ο Ζαν Μισέλ Ζαρ παρουσιάσει και το «Oxyville», έναν VR κόσμο που συνοδεύει τη κυκλοφορία του άλμπουμ: «Το 'OXYVILLE' θα είναι μια φανταστική μουσική πόλη, ενώ στο μέλλον σκοπεύω να προσκαλέσω κι άλλους καλλιτέχνες να γίνουν μέρος της, καθώς επίσης να φιλοξενεί και άλλα events. Θέλω να δημιουργήσω νέες μουσικές εμπειρίες» εξηγεί.
ΛΕΞ: «Παράνοια» για τη συναυλία του στο Καυτανζόγλειο - Πούλμαν από όλη την Ελλάδα ταξιδεύουν για Θεσσαλονίκη
Η ακρόπολη της αρχαίας Αμφίπολης συνεχίζει να αποκαλύπτει τα «μυστικά» της
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις