Ελεύθεροι αφέθηκαν οι δύο πρώτοι κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν για τη σύμβαση «717», η οποία αφορά στη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του σιδηροδρομικού δικτύου, έργο που συνδέεται με την τραγωδία των Τεμπών.
Στους δυο πρώτους κατηγορούμενους που απολογήθηκαν για την σύμβαση «717» επιβλήθηκε συνολική εγγυοδοσία που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Πρόκειται για δυο κατηγορούμενα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ που απολογήθηκαν στην Ελληνίδα Ευρωπαία Ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα και μετά τις απολογίες τους ανακρίτρια και εισαγγελέας τους επέβαλλαν υψηλές εγγυήσεις, 500.000 ευρώ στον έναν και 600.000 στον δεύτερο. Ακόμη τους επιβλήθηκε ο περιοριστικός όρος της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.
Για τη συγκεκριμένη δικογραφία σε απολογία από την Ελληνίδα εντεταλμένη Ευρωπαία εισαγγελέα έχουν κληθεί συνολικά 23 μη πολιτικά πρόσωπα, τα οποία διώκονται για σειρά κακουργηματικών πράξεων.
Ειδικότερα σε απολογία έχουν κληθεί 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται επιπλέον για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον. Ακόμη, απολογία καλούνται να δώσουν τέσσερις δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων καθώς και πέντε νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η ευρωπαϊκή εισαγγελία στο πλαίσιο της έρευνάς της, η σύμβαση «717» υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016. Ακολούθησε το 2019 η υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης σχετικά με το ίδιο έργο και με αυτή τροποποιήθηκε το αρχικό αντικείμενο της σύμβασης «717». Πιο συγκεκριμένα με τη συμπληρωματική σύμβαση προβλέφθηκε η κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.
Και οι δυο συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.
Ωστόσο, από την έρευνα που διενεργήθηκε προέκυψε προέκυψαν σοβαρές πλημμέλειες, καθώς όπως μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, μετά την πάροδο περισσότερων από εννέα ετών από την υπογραφή της σύμβασης «717», το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.
Γεραπετρίτης: Θέλουμε να συζητήσουμε με την Τουρκία χωρίς να είμαστε αιθεροβάμονες
«Κιβωτός του Κόσμου» – Πρεσβυτέρα: «Δεν κρύψαμε τίποτα, δεν καταχραστήκαμε χρήματα, μας πολέμησαν»
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις