Η δημιουργία στόχων είναι, που συνήθως μας κινητοποιεί σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Τι συμβαίνει, όμως, όταν κάθε νέα εμπειρία μάς οδηγεί να θέτουμε νέους στόχους και να εγκαταλείπουμε τους παλιούς;
Της Τόνιας Τσιρογιάννη
Ιδιαίτερα, σε περιόδους κρίσεως, μια επιχείρηση μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει κατεύθυνση και να θέσει νέους στόχους. Αυτοί οι στόχοι είναι άσχετοι με τους προηγούμενους ή απλά διαφορετικοί;
Οι εμπειρίες και τα ερεθίσματα δίνουν γνώση και κίνητρο. Αρκετοί αναφέρουν ότι δεν μπορούν να πετύχουν τους στόχους, λόγω μη αφοσίωσης σε αυτούς, ως δικαιολογία είναι ότι βρήκαν κάτι νέο να τους εξιτάρει ή ότι οι συνθήκες τούς αναγκάζουν να προσαρμοστούν.
Πώς θα σου φαινόταν όμως εάν κάθε εμπειρία και στόχο τον θεωρούσες ως ένα κομμάτι ενός μεγαλύτερου παζλ, που εάν τα ενώσεις αυτά τα κομμάτια θα φτιαχτεί ολόκληρο το παζλ, δηλαδή το όραμά σου; Κάθε κομμάτι παζλ δεν είναι απαραίτητα μέρος ενός διαφορετικού σχεδίου, διαφορετικού στόχου, αλλά μπορεί να είναι του ίδιου σχεδίου.
Με τον τρόπο αυτό στην πραγματικότητα, οι ενέργειές μας όλες οδηγούν σε κάτι μεγαλύτερο, στο όραμα και όχι απλά σε έναν στόχο. Με τον τρόπο αυτό μένουμε πιο πιστοί στους στόχους, πιθανώς να νιώθουμε πιο σταθεροί σε αυτούς, αλλά και ότι οι περισσότερες αποφάσεις μας συμπλέουν και αποτελούν μέρος του ίδιου σχεδίου.
Με αυτόν τον τρόπο μια επιχείρηση μπορεί να προσαρμόσει τους άμεσους στόχους, δηλαδή την αγορά στόχο της, τον εμπλουτισμό των προϊόντων/ υπηρεσιών της, ως μέρος κάτι μεγαλύτερου, χωρίς να εγκαταλείψει αυτά που έχει ήδη πετύχει ως τώρα. Η προσαρμογή δεν είναι αποτυχία, είναι έξυπνη επιχειρηματική κίνηση.
* Σύμβουλος & Business Coach ΜμΕ/Startups
+302114094901
www.stellarlight.gr
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις