Η Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν δεν είναι... αχάριστη και δεν ξεχνά την τεράστια στήριξη που είχε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη για να επανεκλεγεί στη θέση της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Έτσι, λίγες ημέρες μετά την ανανέωση της θητείας της, έκανε το πρώτο "δωράκι" στην Ελλάδα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, εγκρίνοντας την ένταξη της 2ης φάσης κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου, στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Γράφει ο Λουκάς Γεωργιάδης
Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης, η οποία προετοιμαζόταν όταν ακόμη ήταν στο υπουργείο Οικονομικών ο Χρήστος Σταϊκούρας και στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. Ως γνωστόν, το τρέχον ΕΣΠΑ δεν προβλέπει τη χρηματοδότηση της κατασκευής οδικών αξόνων, αλλά με συντονισμένες προσπάθειες του Μεγάρου Μαξίμου, του υπουργού και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη και Νίκου Παπαθανάση αντίστοιχα, καθώς και του υπουργού Μεταφορών και τέως υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, το... deal είχε αίσιο τέλος για τη χώρα μας.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, τα τελευταία χρόνια, κατέθεσε στοιχεία και "επιστράτευσε" όλα τα επιχειρήματα, προκειμένου να ενταχθεί ο αυτοκινητόδρομος στο πρόγραμμα "Μεταφορές 2021-2027" του ΕΣΠΑ, μετά από όσα είχαν προηγηθεί.
Δεν ξεχνάμε τη "σαλαμοποίηση" και τις απευθείας αναθέσεις των εργολαβιών επί ΣΥΡΙΖΑ, στην κατασκευαστική εταιρεία "Τοξότης" του Χρήστου Καλογρίτσα, κουμπάρου του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη (ψάχνει πολιτική στέγη ο δυστυχής...). Η εταιρεία του Καλογρίτσα βάρεσε... μπιέλα και επί της ουσίας αυτό ήταν η ταφόπλακα, ενώ είχαμε ζήσει ιστορικές στιγμές κατά τη διαδικασία των τηλεοπτικών αδειών με τα... βοσκοτόπια του. Πάντως, για να είμαστε δίκαιο, ο περήφανος Σαρακατσάνος, Χρήστος Καλογρίτσας, τα είπε... χύμα στους Συριζαίους, ενώ είχε επιλέξει για συνήγορο του τον Ανδρέα Λοβέρδο.
Σε κάθε περίπτωση, το έργο της Πατρών-Πύργου θεωρείται εμβληματικό, συμβολικό, σημαδιακό και αναφορικό. Θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ασφάλειας σε μια περιοχή όπου έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συμπολίτες μας, αλλά ταυτόχρονα, αποτελεί και ένα ηχηρό ράπισμα προς τον ΣΥΡΙΖΑ, για το πώς η Ελλάδα μπορεί να απαιτήσει και να κερδίσει μέσα στην Ευρώπη.
Η αξιοπιστία, η σοβαρότητα και η εμπιστοσύνη αποτελούν στοιχεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, τα οποία προφανώς και εκτιμώνται αναλόγως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους Ευρωπαίους πολιτικούς παράγοντες. Σε αντίθεση, με τα πεπραγμένα και τις κωμικές καταστάσεις που ζήσαμε επί διακυβέρνησης των... καταστροφέων ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξαρτήτων Ελλήνων.
Το έργο της Πατρών-Πύργου θα χρηματοδοτηθεί απρόσκοπτα πλέον, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2025 και θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου και γενικά της Δυτικής Ελλάδας. Μέχρι στιγμής έχει υλοποιηθεί το 52% του συνολικού αντικειμένου, στο τέλος του έτους το ποσοστό θα φτάσει στο 75% και το αργότερο έως το φθινόπωρο του 2025, θα έχει παραδοθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος στα 61 από τα 75 χιλιόμετρα ακολουθεί νέα χάραξη. Η χρηματοδότηση για τη δεύτερη φάση κατασκευής του έργου έχει προϋπολογισμό 152,28 εκατ. ευρώ και η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη από τις εξελίξεις.
Πιστεύουμε δε, ότι αυτό το δώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι το πιο μικρό, σε σχέση με πολλά άλλα που θα έρθουν. Αυτά βλέπουν στον ΣΥΡΙΖΑ και στο ΠΑΣΟΚ και δεν αισθάνονται τόσο... καλά. Αλλά χθες προέκυψαν και άλλα θέματα που δεν πρόκειται να τους αφήσουν σε ησυχία...