Το 2017, η Apple παραδέχτηκε ότι κυκλοφόρησε μια ενημέρωση για να επιβραδύνει τα παλαιότερα iPhone με παλιές μπαταρίες για να αποτρέψει τον ξαφνικό τερματισμό λειτουργίας τους.
Έχουν περάσει πέντε χρόνια από τότε, αλλά η Apple εξακολουθεί να μην έχει τελειώσει με τις επιπτώσεις του. Σύμφωνα με την The Guardian, ο τεχνολογικός γίγαντας αντιμετωπίζει τώρα μια νομική αξίωση στο Ηνωμένο Βασίλειο που κατατέθηκε από έναν υπερασπιστή των δικαιωμάτων των καταναλωτών που ονομάζεται Justin Gutmann στο Competition Appeals Tribunal. Ο Gutmann υποστήριξε ότι η Apple δεν αποκάλυψε ότι επρόκειτο να πετάξει σκόπιμα το τηλέφωνο των χρηστών, πριν το κάνει και ότι η εταιρεία δεν τους έδωσε την επιλογή να απενεργοποιήσουν την ρύθμιση. Η καταγγελία καλύπτει τα μοντέλα iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, SE, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus και iPhone X.
Αν θυμάστε, η εταιρεία κυκλοφόρησε αρχικά την ενημέρωση που επιβραδύνει σκόπιμα τις συσκευές για τα iPhone 6, 6s και SE προτού επεκτείνει την εμβέλεια της δυνατότητας σε περισσότερες συσκευές.
Η καταγγελία του Guttman ανέφερε ότι η Apple εισήγαγε τη δυνατότητα επιβράδυνσης για να συγκαλύψει το γεγονός ότι οι παλαιότερες μπαταρίες δεν μπορούσαν πλέον να αντιμετωπίσουν τις νέες ενημερώσεις λειτουργικού συστήματος. «Αντί να κάνει το αξιοπρεπές και νόμιμο πράγμα από τους πελάτες της και να προσφέρει δωρεάν αντικατάσταση [μπαταρίας], επισκευή ή αποζημίωση, η Apple παραπλάνησε τους ανθρώπους κρύβοντας ένα εργαλείο σε ενημερώσεις λογισμικού που επιβράδυνε τις συσκευές τους έως και 58 τοις εκατό», είπε ο Guttman.
Εάν κερδίσει ο Guttman, η Apple μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει αποζημίωση συνολικού ύψους έως και 750 εκατομμυρίων λιρών σε περισσότερα από 25 εκατομμύρια άτομα που αγόρασαν τα επηρεαζόμενα τηλέφωνα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στην εταιρεία είχε προηγουμένως επιβληθεί πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ στην Ιταλία για το ίδιο θέμα και επειδή δεν παρείχε στους πελάτες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη συντήρηση και την αντικατάσταση μπαταριών. Το 2020, συμφώνησε επίσης να πληρώσει έως και 500 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει μία από τις αγωγές που αντιμετώπισε στις ΗΠΑ σχετικά με την επιβράδυνση του iPhone.
Από την καταγγελία αυτή κέρδισε κάθε ενάγοντας που συμμετείχε έως και 25 δολάρια. Σε μια δήλωση που εστάλη στην Guardian, η Apple είπε: "Δεν κάναμε ποτέ –και δεν θα κάναμε ποτέ– τίποτα για να συντομεύσουμε σκόπιμα τη διάρκεια ζωής οποιουδήποτε προϊόντος της Apple ή να υποβαθμίσουμε την εμπειρία χρήστη για να προωθήσουμε πωλήσεις σε αναβαθμισμένα προϊόντα. Στόχος μας ήταν πάντα να δημιουργούμε προϊόντα που αγαπούν οι πελάτες μας και να κάνουμε τα iPhone να διαρκούν όσο ο δυνατόν περισσότερο που είναι σημαντικό μέρος αυτού του στόχου».